פנטהאוז ברשל"צ
פנטהאוז שנראה כ"דירת שיכון סטנדרטית" צרה וארוכה , רחל מיוחס מעצבת הפנים הגדירה אותה לאחר שביקרה בה . הסטנדרטיות הייתה,ברמת התכנון האדריכלי וברמת חומרי הגמר.
התכנון האדריכלי היה ללא מעוף ,חלוקת חלל לא פונקצונאלית, פתחים קטנים ,וויטרינות צרות . והעיקר חוסר התייחסות למרחב החיצוני –הנוף מסביב,
חומרי הגמר כמו הריצוף, אביזרים הכלים הסניטרים אף הם תרמו למראה הפשוט וחסר החן של דירת הפנטהאוז .
בפגישת העבודה הראשונה הוגדרו הצרכים של בעלי הדירה -זוג לשלושה ילדים שעזבו את בית . הם דרשו דירה מרווחת ומוארת, בקומה הראשונה סלון גדול, חדר אוכל דו שימושי לאירוח פנים וחוץ. יחידת הורים וחדר אירוח, בסגנון מודרני נקי ומינימליסטי.
הטיפול בחלל הצר והארוך של הקומה הראשונה בא לידי ביטוי בשינויים אדריכליים שתוכננו על ידי המעצבת :
כל מחיצות הקיר הגובלים עם המרפסת הוסרו והקומה נפתחה אל הנוף פנורמי מרהיב שהשתלב עם השטחים הציבוריים של הדירה.
הוסרו או הוזזו מחיצות קיר , שתי המדרגות הראשונות לקומה השנייה נמתחו אל תוך חלל המבואה ובכך יצרו הפרדה בין הכניסה לבין שאר הקומה .
בקומה השנייה האגף השמאלי נשארה והפך ליחידת אירוח.
באגף הימני נהרסו כל הקירות ותוכננו מחדש ליחידת הורים מרווחת עם חדר רחצה גדול ומואר.
כל פרט בדירה ריהוט תוכנן או נבחר בקפידה על ידי המעצבת כדי ליצור מראה מודרני מינימליסטי ונקי. נעשה שימוש בחומרים כמו שיש ,עור, מתכות וגוונים בהירים. קירות הדירה קיבלו גוון בהיר, הרצפה כוסתה בשיש טרוונטין, מערכת ישיבה מודולארית בעור בגוון בז' בהיר, ורגלי נירוסטה .
העמודים שנחשפו בשיפוץ קבלו משמעות דקורטיבית ויצרו מסגרת ויזואלית לחדר האוכל, הם עובו באופן משמעותי וקבלו פיגמנטציה מתכתית.
כדי לעדן את הסגנון המודרני המעצבת השתמשה בנגיעות קלות של עץ אלון מולבן בשולחן פינת האוכל ומספר פריטים בסלון.
ארון המשקאות בהשראה סינית ומראה מודרני גוון בורוד- קוראל כתם צבע שונה במרחב.
במטבח היא יצרה דלפק עם משטח עבודה ובישול בצורת "ר" הפוכה – ובכך שוב יצרה שבירה של המראה הצר והארוך בקומה.
ארונות המטבח נצבעו בגון שמנת ,המשטחים חופו בקוריאן ומכשיר החשמל מנירוסטה , כל אלה השתלבו במראה הכללי של הקומה.
בפתחים הורכבו ויטרינות בפרופיל בלגי אפור. הוילונות הרומיים החשמליים מבד רשת שקופה בגוון כסף מילאו שתי פונקציות, האחת הצללה והשנייה אוירה .
פרטי ריהוט ונוי מיוחדים ונדירים הוצבו בחלל והשלימו את המראה המודרני.
המעצבת חזרה על אותם חומרים ומוטיבים בקומה השנייה.
שתי דלתות הובילו לחדר השינה רחב הידיים עם רצפת פרקט מעץ אלון בהיר ועליו שטיחי עור מודרניים , באמצע החדר הוצבה מיטת עור מודרנית בגוון חום כהה ושולחנות איילין גריי עגולים בצידי המיטה . ארונות קיר תוכננו לאורכו של החדר עם דלתות הזזה מזכוכית אטומה בגוון אפור. מערכות האודיו/ וידיו הוצפנו בתוך הארונות ואין להם נוכחות בחדר. ספסל ישיבה מנירוסטה במראה מיוחד היווה פסל שימושי בתוך החדר.
דלתות חדר הרחצה קבלו את מראה ארונות הקיר בחדר.
בחדר הרחצה יצרה המעצבת שני מפלסים. שני כיורים אחד עגול ואחד ריבועי הונחו על משטח קוריאן במפלס הנמוך ומעליהם מראות בעיצוב מיוחד . במפלס המוגבה האסלה התלויה ,ותא רחצה מוצפן על ידי קיר במקלחון ג'טים מפנקים וספסל ישיבה לנוחות המתרחץ .
במרכז תפיסתה של רחל מיוחס נמצאים האדם ומרחב מחייתו . המרחב מוגדר על ידי הפנים והחוץ שהם אחד . היא מאמינה שסביבה מתוכננת ומעוצבת מעצימה את מהדירה את מי שחי בה.
|