לארס טונביורק, יאספר וולדרסטיין וקריסטין אודלונד אוצרת: סנדה וייל פתיחה: יום חמישי, 16 לספטמבר, 2010, 20:00 16/9-28/10/2010
גלריה ברוורמן שמחה להזמין לתערוכה קבוצתית חדשה. Worshipping the Sun , זו תערוכה ראשונה לאמנות עכשווית משבדיה שלא נראתה עוד בארץ. לארס טונביורק יציג חלק מסדרת הצילומים שזכתה לשבחים, 'חורף'. יאספר וולדרסטיין יציג עולם של רישומים, וקריסטין אודלונד מציגה את מיצב הוידאו ' Fungus & Bacteria' [פטריות ובקטריות], לצד רישומים.

בשוודיה במהלך חודשי החורף הקרים ביותר יש רק כמה שעות של אור בכל יום. זהו הזמן שבו לארס טונביורק נסע ברחבי המדינה בניסיון ללכוד את האווירה של חודשי החורף לאלו שחיים בסקנדינביה. הפרויקט התחיל כאמצעי לשרוד את החלק החשוך של השנה. 'לעתים קרובות אני מרגיש מחוץ לעצמי בחורף, אני מנסה ללכת למקומות חמים ומוארים יותר. אבל בשנתיים האחרונות נסעתי אל הקור והחשוך. אל אזורים, תנאים ומפגשים שבהם אני לא ממש יודע איפה החיצוני והפנימי מתחיל, ואפילו פחות איפה זה נגמר'. בעשרים השנים האחרונות הצלם המהולל לארס טונביורק קבע סטנדרטים חדשים בצילום. עבודתו מאופיינת בהומור מאופק ולעיתים קרובות בנושאים אבסורדיים. הוא מאפשר לראות את אנשי שבדיה האמיתיים רחוק משטוקהולם ומהדימוי של מדינה הידועה במערכות להגנה סוציאלית שלה. במשך שנים העמיד טונביורק את המכוער, הבלתי נראה, והרגיל למול הפלאש. השיטה שלו היא להראות את היומיום באופן מוזר, להראות את מה שמעבר לפינה כמופע מעולם אחר.

יאספר וולדרסטן פועל מתוך הסתירות והפרדוקסים שהחים שלנו מלאים בהם. הדמויות שוולדרסטן יוצר הם חלק מעולמו, שבו שום דבר אינו מובן מאליו והדמיון משוחרר לחופשי. רישומיו מאופיינים בתחושה אפלה של הומור, כי לעיתים קרובות הם כוללים אמירה קצרה ושנונה. בעבודותיו, שנעשות לעיתים קרובות על ידי קויים פשוטים, וולדרסטן מצליח לייצור יצירות מלאות עומק, בהם הדמויות הן בלתי צפויות חכמות ופוליטיות. עבודות של פרצופים ודימויים פוגשים את הצופה באופן שנותן את התחושה של האפילה הסקנדינבית, הומור ועץ, אשר לא תמיד נראה על פני השטח אך נוכח תמיד. העבודות בגדלים שונים רשומים ומצויירים על נייר ישן, ספרים ועץ.

קריסטין אודלונד אמנית ומלחינה שעובדת במגוון מדיומים כוידאו, רישום ומוזיקה. מיצב הוידאו, 'פטריות ובקטריות', נולד מתוך המשיכה לביולוגיה ומחזור החיים של הבקטריה. אודולנד שיתפה פעולה שנים רבות עם חוקרים מהמכון המלכותי לטכנולוגיה בסטוקהולם. בעבודה זו היא משתמשת בדימויים הנלכדו במיקרוסקופ של פטריות וחיידקים. צורות חיים שהם חלק מעולמנו ואנחנו לא מבחינים בהם. על ידי ניסוי בקנה מידה וצבעים, אודלונד יוצרת נוף קסום על הבול בין מציאות לפנטזיה, מדע ובדיה. מספר שרטוטי עיפרון של הפטריות, חיידקים ומיקרואורגניזמים אחרים גם יהוו חלק מהתערוכה.

“Worshipping the Sun השבדים אינם מפונקים בשמש, החושך והמחסור באור יום במשך כל תקופת חודשי החורף גרמה להם להעריך את השמש הרבה יותר. גם טונביורק ווולדרסטיין בוחנים את מה שקורה סביבם. כמו אנתרופולוגים הם צופים באנשים ומתארים את מה שהם רואים בשתי דרכים שונות מאוד. אודלונד בוחנת בצורה אמנותית משלה חיידקים ופטריות מיוחד לא צריך את אור השמש כדי לחיות אלא קיים בעולם שבו אור השמש הוא חסר כמו אנשים בחודשי החורף.

לארס Tunbjörk נולד Borås בשנת 1956. הוא חי ועובד בשטוקהולם. Tunbjörk בילה את שנות השבעים מצלם עבור עיתונים לאומיים פרסומים אחדים. הוא מעודן בסגנון שלו וטכניקות, ובסופו של דבר להשיג מצמד נדיר של בטחון עצמי אסתטית, כמו זה של הגיבור שלו, גארי Winogrand, עם ביקורת חברתית מודאג צילום. הספר 1993 שלו 'לצד המדינה עצמה', אשר מסמכים הפנאי כפריים התרבות השבדית במהלך עליית הפוסט תאצ 'ר המסחריות האירופית, משקפת את הרגישות הזאת רוחני סגנון communicability שלו אל מעבר לקווים תרבותיים. 'כמו מרטין פאר בבריטניה, או ויליאם Eggleston בממפיס', נכתב בעיתון הבריטי צילום 'של Tunbjörk תמונות ללכוד העגה שהוא המקומית אך עדיין מהדהד מעבר לתרבות משלה.' Tunbjörk הציג בהרחבה בשוודיה, כמו שלו סולו להראות בבית Museet מודרנית בשנת 2007. בנוסף ניתנו לו סולו מראה הקבוצה ברחבי אירופה וארצות הברית, כולל תערוכת יחיד במרכז הבינלאומי לצילום בניו יורק בהשתתפות לעבוד לצד המדינה עצמה. Tunbjörk פרסמה חמישה ספרי צילום: לצד המדינה עצמה [1993], משרד [2002], בית [2002], אני אוהב Borås [2006] ו Vinter [חורף] [2007]. עבודות של Tunbjörk נמצאים באוספים כגון: המוזיאון לאמנות מודרנית, ניו יורק, ארה'ב: מרכז פומפידו, פריז, צרפת; המוזיאון לאמנות מודרנית, שטוקהולם, שוודיה; Museet עבור Fotokunst, אודנסה, דנמרק; Fotomuseet, אוסלו, נורבגיה; Maison Européenne de la Photographie, פריז, צרפת אוסף מנכ'ל הבנק, גרמניה. הוא זכה במספר פרסים צילום: בשנת 2008 זכה 'Scanpix' בפרס הצילום היוקרתי.
Jesper Waldersten נולד בשטוקהולם בשנת 1969. בתום חמש שנים עם אחד המשרדים המובילים של שוודיה adverting, שני כמו ארט דירקטור, התפטר על מנת לפתח עניין הציור שלו, עיסוק בשעות הפנאי, כי עד אז הגיעו לא יותר רצועות עריכת קומיקס. הזרם שלו תרומות כדי Dagens Nyheter, הבוקר הגדול של שבדיה היומי, הביא לו הבאות הציבור הרחב, וכן 1999-2005 הוא הפיק כמה מאות ציורים אשר ניצח אותו בשלוש מדליות זהב באליפות העולם הטוב ביותר של עיתון עיצוב, בנוסף כסף רב מדליות ופרסים נוספים. Waldersten יש לו שלוש תערוכות יחיד, השתתפה ב-מראה הקבוצה לאור שבעה ספרים תחת שמו שלו, תיעוד של עבודתו בבירור מגלה הפיתוח שלו סטיריקן להוט אינדיבידואליסטית לבין אמן הבעה. הוא הבין כמה ציורי קיר עבור לקוחות פרטיים וציבוריים, וכן הוענקו שתי מלגות העליון של שבדיה האמנות. הוא לא נטש את הפרסום גם, עובד בימים אלה עבור לקוחות יוקרתי כמו אבסולוט וודקה, Filippa חברת K האופנה המועצה שוודית לאמנויות. Waldersten גר Mariefred ליד שטוקהולם עם אשתו ושתי בנותיו.
כריסטין Ödlund נולד בשטוקהולם בשנת 1963, שם היא חיה ויוצרת. היא הרוויחה את התואר שלה בצילום מ Konstfack, בין 1992-1995 אוניברסיטת ארט, אומנות ועיצוב בסטוקהולם וידאו באקדמיה המלכותית לאמנויות בשטוקהולם, 1996. היא התחייבה מחקרים נוספים על מוזיקה אלקטרו אקוסטית ב EMS [המכון למוסיקה אלקטרו בשוודיה] בין 2001-2004. היא השתתפה במספר רב של תערוכות בשוודיה ובחו'ל. בשנת 2009 היה לה סולו להראות על כריסטיאן לארסן גלריה בשטוקהולם כי נתן ההכרה הגדולה שלה. בנוסף בפועל האמנות שלה היא פרסמה ארבעה דיסקים. באותו זמן של 'Worshipping השמש' היא ישתתפו ארבעה מופעים בשוודיה. שניים מהם על מוסדות האמנות הגדולות של שטוקהולם, Magasin 3 ו Museet מודרנית.
|