The site for Architecture related Jobs in Israel

 

חזרה לעמוד הכניסה

לחצו להפיכת אתר זה לאתר הבית שלכם

הוסף את האתר למועדפים

   

חזרה לאתר Back to Archijob

arcdsgn@isdn.net.il

פרוייקט גמר - נצרת.

לחצו על התמונות להגדלה

שני פז - מככלת ויצ"ו חיפה.

מנחים: אדר' ברוך ברוך, אדר, גלי ליכטרוב, אדר' אירית צרף נתניהו.

דברי הסטודנטית:

עפ"י הניתוח שערכנו הבחנו שבנצרת קיימות 3 רצועות עיקריות , כאשר מצד אחד תחומות בפרסה נופית ומצד שני תחומות במסחר שמתקיים ברחוב פאולוס. השכבות שקימות כיום הנם: שכבת מגורים ושכבת תיירות.מטרתנו הייתה לגרום לתייר שמגיע לנצרת להשתהות בה יותר ולגלות את הקסם הייחודי שלה וכל זה יכול להתקיים אך ורק אם התייר יפרוש מעט לצדדים מציר הצליינים, על ידי כך יגלה התייר את הפרסה הנופית במעלה ההר כאשר בדרך בא במגע עם אוכלוסיית המקום וכל אחד מפרה את השני. את המטרה ניתן להשיג על ידי יצירת תרכובות בין כל שכבה ושכבה ובמילים אחרות - "סינתזה" . לאחר הפעולה נוצרות שכבות חדשות ו"מסונתזות": בין שכבת הנוף והמגורים ניתן ליצור שכבה חדשה - נוף+מגורים ז"א להחדיר את הפרסה הנופית לרווחת המגורים . בין שכבת המגורים והתיירות תווצר שכבת מגורים + תיירות , ז"א חלק מהבתים יהפכו ,בנוסף היותם מגורים, גם פונקציות תיירותיות, כגון בתי אירוח , בתי קפה ועוד וכול זאת בבעלותן של המשפחות כאשר ההפריה היא הדדית. בין שכבת התיירות והמסחר תווצר שכבה נוספת : מסחר+תיירות ז"א מסחר תיירותי כמו שוק תיירות, מודיעין וכד'.וכעט ישנן השכבות הבאות: נוף+ מגורים, מגורים+ תיירות, תיירות+ מסחר. כאשר עדיין ישנם התוחמים מלמעלה- נוף ומלמטה- מסחר. בכל שכבה או בכל תרכובת יתקיים מרכז ציבורי כלשהו שיקיים איזוהי תרכובת בין אם תכלול שתי שכבות או יותר.כל המרכזים הללו יהיו קשורים בקשר כלשהו , אם במבט, אם בציר תנועה או בכל דרך אחרת.

החתך ה"נצרתי" של השכבות מתקיים במספר מקומות וגם במגרש הספציפי הנתון, בנוסף המגרש הנתון יהווה את אחד מן המרכזים הציבוריים בשכבה ספציפית.

את המגרש הנתון ניתן לחלק לשתי שכבות עיקריות: שכבת מגורים ושכבת תיירות ( ציר הצליינים), כאשר המגרש תחום בדרך , שמבחינה טופוגרפית ניתן לראות אותה כ"פרסה נופית" ובמסחר ב " פאולוס " ולכן, מכיוון שחתך המגרש מזוהה כחתך ה"נצרתי" החלטתי לקיים את החלטות במקרו, גם במיקרו וליצור סינתזה בין השכבות , כאשר התרכובת מפרה את שתיהן ויוצרת משהו חדש. אחת מהפונקציות שתאפשר שילוב הקהילה, תיירות , שטחים פתוחים , נקודות תצפית ומסחר , הינה הקמת מרכז תרבותי המשלב מוזיאון לאומנויות מקומיות שבתוכו , בנוסף לתצוגה מתקיימות פעילויות קהילתיות אם בסדנאות פעילות אומנותית לילדים ומבוגרים , אם בהרצאות וכנסים ואם בפעילויות חופשיות היכולות להתרחש בשטחים הפתוחים שבפרויקט שכ"כ חסרים בנצרת. במקביל להתרחשויות הקהילתיות מתקימות באותו מקום פעילויות תיירותיות : מוזיאון לאומנויות מקומיות , מסחר תיירותי ובתי קפה.

כל המבנה עצמו מתקיים סביב לציר הצלינים , שהוא עצמו ציר תיירותי המקשר בין שתי הכנסיות העיקריות : כנסיית " סנט גבריאל " ו " כנסיית הבשורה " .

ע"י השילוב נוצרת סינתזה בין נוף , שטחים פתוחים , שירותי קהילה , תיירות ומסחר , דבר כשלעצמו לא מתקיים כיום בנצרת.

אחרי צימצום הפרויקט והגדרת העיקר נותרו שני צירים עיקריים : האחד ציר שכונתי המגיע מהפרסה הנופית דרך השכונה ועד פאולוס. והשני ציר תיירותי המקשר בין שתי הכנסיות החשובות.

במפגש המתקיים בין שני הצירים " קורה המקרה " ה"ארוע" , המפגש בין השניים כלל לא קל , אך ממפגש זה נוצר דבר חדש " מסונתז "- הפרויקט . כאשר קונסטרוקציית המבנה מעידה ומשאירה שריד למקרה שקרה .

מתחם הפרויקט מקיים חוויות מגוונות למשתמש ומקיים סיטואציות שונות לחווה אותו מבחוץ. המוזיאון ברובו מתקיים על רמפות המאפשרות טיול ארכיטקטוני מתמשך ,רציף וחוויתי הסובב את ציר הצליינים . בנקודת השיא המוזיאון מתרחב ומאפשר פעילויות קהילתיות .

מוזיאון : ערימה, אוסף, ארכיון, אוגדן, עתיקות, גלריות, אומנות, אוסף ספרים, אוצר מילים, תערוכות, מגוון, אחסנה, כינוס, התקהלות, מוגן, חלל, בונקר. . .

המוזיאון המתוכנן במרכז התרבותי בנצרת הינו מוזיאון שיכלול אוספים של אומנויות מקומיות , ויאפשר התרחשויות ופעילויות שונות ועל ידי כך תהיה תחיית האומנות הייחודית לנצרת.

אומנים , אמנים ובעלי מלאכה , שחלקם קיבל את הידע מאבותיהם, והם מגלים כשרון ומיומנות ביצירת חפצי אומנות על פי הסגנון המקומי ולהם שוק רחב ומוניטין, יוכלו להחיות אומנותם גם בין כתלי המוזיאון ולהנחיל את מורשתם לדור הצעיר, בפעילויות, חוגים וכנסים שיאפשרו לימודי אומנויות אלו לכל המעוניין (כולל אוכלוסייה ותיירות).

המושג הארכיטקטוני: רמפה/ כבש.

רמפה: גשר, הדום, מדרגה, מעלה, מעמד, מפתן, סולם, סף, רמה, שלב. . .

מניעים לבחירת מהלך התנועה כרמפה:

המוזיאון רצוי ויהיה כרצפה משוכה אחת , חלל נמשך ללא עצירות. המוזיאון כחוויה כטיול מרחבי . המוזיאון כטיילת החוווה חוץ ופנים כאחד. הטיילת עוברת ומועשרת מן התצוגה המוזיאלית אך בעצם חווית החוץ מועשרת הטיילת גם כן מן הסביבה בה מתקיים המוזיאון- נצרת, העיר העתיקה. בנוסף החלל שנחווה תוך הליכה ברמפה, הוא חלל רציף, תלת מימדי ומבט חופשי להביט. וזאת לעומת מדרגות שהינן קוטעות רצף הליכה, מהירות הליכה וחוויה.ההליכה ברמפה מקנה תחושת טיול בחלל, טיול המוביל לאיזושהי נקודת שיא.ומעבר להכול מבחינה פונקציונלית הרמפה משרתת ביעילות ציבור שלם של אנשים מבוגרים ונכים ומקנה גם להם את חווית המקום כולו.

השימוש ברמפה בפרויקט מתקיים על מנת ליצור המשכיות.

המשכיות : לא קטוע, לא מופרע, נמשך, מונוטוני, קו, לא נגמר, חזרתיות, מתון,איטיוית, שכבתיות, סיפור, מעגלי, עיקבי, מסלול, שביל הליכה, עמודים. .

המסלול שנוצר במוזיאון על ידי הרמפות הינו מסלול מעגלי, רציף, כאשר במקביל אליו ישנם אזורי מנוחה שניתן לפרוש אליהם. מסלול זה יוצר סיפור ויחסים בין החוץ לפנים, בין מעלה ומטה ובמוזיאון ככלל.

השימוש ברמפה מתקיים גם על מנת ליצור טיול מוזיאלי.

טיול : הנאה, תקווה, מעגלי, תיירות, הליכה, מסע, פםע לאיטו, מקומות עצירה, תזוזה, עקב אחר הדרך, איבוד הדרך. . .

הטיול במוזיאון הוא מעגלי ומיועד הן לתיירים והן לתושבי המקום, שהרי המוזיאון הזה בעל תכונות של מרכז תרבות ומשלב פעילויות אומנותיות לקהילה.

 

לחצו על התמונות להגדלה

 

חזרה לאתר Back to Archijob

 

 

פרסום פרוייקט באתר

אם ברצונכם לפרסם פרוייקט תכנוני מעשה ידיכם באתר זה,
שלחו eMail ובו תאור קצר של הפרוייקט ו 2-3 תמונות או שרטוטים בפורמט תמונה.
בנוסף - יש לציין את שם המתכנן / מתכננים + טלפון לבירורים.

*** תנאי הכרחי : התמונות חייבות להיות בפורמט JPG וגודל מקסימלי לתמונה - 40 K ***

בהמשך יועברו לשולחי ההצעה פרטים טכניים נוספים אודות העברת החומר הנדרש.

כתובת eMail למשלוח ההצעה : webmaster@archijob.co.il

כל הזכויות שמורות - איתי אלמוג, אדריכל-יוצר האתר
All rights reserved - Itay Almog, Architect-Site creator
© 2000-2001 [WWW.Archijob.com,WWW.Archijob.co.il]

webmaster@archijob.co.il

legal statement

Click Here!