The site for Architecture related Jobs in Israel

 

חזרה לעמוד הכניסה

לחצו להפיכת אתר זה לאתר הבית שלכם

הוסף את האתר למועדפים

חזרה לאתר Back to Archijob

 

חזרה לאתר Back to Archijob

 

Light Train Competition
5 Projects of Tel-Aviv Uni. Students
Third Year - 2001

תחרות הרכבת הקלה
5 פרוייקטים של תלמידי אוניברסיטת תל אביב
שנה ג' - 2001

 

 

אדריכליות מנחות: מיכל קימל אשכולות, אורית פנחס

טיפולוגיה של תחנה
מגישים: גלעד לן, טל פייסט, נועה רונן

נבחרו 4 תחנות עתידיות לפרוייקט: צומת גהה, ככר קוגל, רחוב קרליבך וגן מאיר. כל אחת מהתחנות מייצגת סביבה אחרת, ומטרתנו היתה ליצור תחנה טיפולוגית המתאימה את עצמה לסביבה ובמקביל גם שומרת על יחוד האלמנטים שיקשרו תמיד את המשתמש עם פרוייקט הרכבת הקלה. השיר הבא שהודפס על גליונות התחרות, מתאר את העובדה שלכל סביבה יחוד משלה, המודל הרעיוני מייצג את תפיסת האלמנטים של הרכבת שיחזרו על עצמם בכל תחנה.

אם התחנה של גהה
תישן בקוגל
המכוניות החונות יחלידו ממי ההשקיה.
אם התחנה בגן מאיר
תישן בקרליבך
הקפה יתקרר
כי למי יש זמן לזה היום
התחנה כתוצאה ממפגש בין תנועה לסביבה
בין שיטוט לחיים.
התחנה כהגדלת המרווח
בין רכבת לרחוב
בין מחשבות חולפות
לשגרה חולפת.

 

הביעו דעתכם / תנו ביקורת על הפרוייקט בפורום אדריכלות

 

תחנת רכבת בשדרות ירושלים
מגישים: עירית בלינדר, אלון קינן, אורית גולדשטיין

רחוב שד' ירושלים הינו רחוב עמוס ושוקק חיים, כמו גם רחובות רבים בתל-אביב, ומחובתנו לשמור על האופי הייחודי של רחובות אלה.
על מנת לא להוסיף עוד מטרד חזותי בדמות רכבת קלה, אנו מאמינים כי יש להוריד את הרכבת אל מתחת לפני הקרקע ולאפשר את הכניסה אל התחנות ממבנים קיימים.
בשד' ירושלים איתרנו מבנה קיים בעל חשיבות היסטורית ותרבותית- תאטרון 'אלהמברה'. התאטרון הינו אחד מיני מבנים רבים לאורך המסלול המיועדים לשימור והוא יהווה את הכניסה לתחנה התת- קרקעית, תוך שמירה על הפונקציה המקורית שלו.
התחנה כמקום שמקבל מסה גדולה של אנשים יוצרת הזדמנות לפיתוח כלכלי של האזור. לכן בנוסף לשימור התאטרון, יצרנו מתחם הקושר את שד' ירושלים לאצטדיון 'בלומפילד' ומשלב מגורים ספורט ותרבות במפלס הקרקע עם מסחר במפלס תת-קרקעי המקבל אור טבעי, מתחבר לרציף הרכבת ומנצל שטחים "מתים" כגון החללים מתחת למושבי האצטדיון.


תמונת החתך:
חתך לאורך המתחם כולו- מתאטרון 'אלהמברה' והרציף ועד לאצטדיון 'בלומפילד'

תמונות:
1. מבט אל הכניסה למבנה והירידה לתחנת הרכבת.
2. מבט מהכניסה לעבר האודיטוריום "המרחף"
3. קיר הכניסה אל רציף הרכבת.
4. מודל- חזית צפון (שימור חזית מקורית).
5. מודל- ירידה לרציף

הביעו דעתכם / תנו ביקורת על הפרוייקט בפורום אדריכלות

ריקי - רכבת ירוקה קלה לישראל: קווים לדמותה.
מגישים: יעל פרנקל, דורית השימשוני-סמואלוב, הילה גרישינסקי

אורח החיים המודרני מאופיין בשני מרכיבים מהותיים, זמן וקלות. הזמן הינו משאב יקר הנמצא באופן מתמיד במחסור ועדיין, לא ניתן לייצר ממנו "כמויות" נוספות. את הזמן היקר לא ניתן לבזבז על מצבי ביניים ולכן כל מעבר ממצב למצב צריך להתבצע במינימום זמן וכל נקודת זמן צריכה להיות מנוצלת בצורה יעילה. הקלות, ההופכת לבלתי נסבלת מתבטאת בכך שמרוב שהכל "קל", לא נשאר למעשה דבר, במצב בו אין כלום אין צורך לעשות דבר ואין דבר שאליו ניתן לשאוף. הקלות מאפיינת את כל תחומי החיים, הכל קל - הכל מגיע מן המוכן.בעוד שהקלות הייתה התשובה המודרנית לכובד המסורתי, מושג הקלילות הינו התשובה העתידנית לקלות, שלא הצליחה להוות תחליף עדיף על הכבדות. הקלילות משמעותה שהכל קל אך לא מרוקן מתוכן.בתכנון התחנה התייחסנו לאיזון בין הקלות לכבדות, הקלילות. בכדי לאפשר את הקלות, תחנת הרכבת הקלה צריכה להשתלב באורח החיים המהיר, כל התכנים, ה"כובד" שעובר למשתמש, צריכים לגעת בסיטואציה שבה הוא נמצא ואין טעם להלאות בפונקציות שאינן רלוונטיות למצב המעבר. התחנה צריכה להיות "קלה" במישור הפיסי, כלומר להיות קריאה, חשופה והמשכית בעיר, ההתרחשות במפלס הרחוב כתנאי לקיומו המסחרי של הרחוב ושמירת אופיו. הכבדות תתבטא בתכנים החברתיים המובעים בתחנה, מחד אוניברסליות, התחנה אינה אליטיסטית וככזו פונה לכל המעמדות בשוויונית ומאידך אינדבדואליזם, כל נוסע יכול לבחור את אופי שהותו בתחנה.התכנון המוצע כולל שני אלמנטים, הראשון, ה"קיר החכם", המכיל בתוכו את כל הפונקציות והתכנים לשרות הנוסע, שיכול למקם את עצמו לאורך הקיר בהתאם לעניינו ורצונותיו. הקיר החכם מהווה אייקון בעיר והוא אמור לחזור בכל התחנות. האלמנט השני בתכנון הינו החדרת פארק רחב ידיים למרקם העירוני בשדרות ירושלים. בכל אתר בו תוקם תחנה קיים פוטנציאל שונה, הקמת התחנה יכולה להוות קטליזטור לשינויים ולפתרון בעיות מקומיות. במקרה של שדרות ירושלים פינת בן צבי זיהינו ציר תיירות ומסחר מתפתח הנמשך עד ליפו העתיקה וחיזקנו אותו ע"י הפארק המחבר את שני צידי השדרה.

 

הביעו דעתכם / תנו ביקורת על הפרוייקט בפורום אדריכלות

 

פרוייקט תחנת רכבת קלה ביפו.
מגישים: ליאור ויתקון, ליאור ציונוב

קו הרכבת המתוכנן העובר בשדרות ירושלים. נושק למבנה מסחרי הממוקם בשדרות ירושלים פינת סלמה. למרות מיקומו המרכזי והפוטנציאל הטמון בו, המבנה מוזנח למדי, נטוש בחלקו ומסתיר מאחוריו מדרחוב לא מנוצל.
התחנה מציעה פיתרונות אורבניים מקומיים לבעיות במקום. מתייחסת לשדרת העצים, לרחבת תאטרון נגה לרחוב סלמה ולאופי המקום. התחנה מקרה חלק מהרחוב ויוצרת חלל תחנה בתוך חלל הרחוב. מוסיפה קומה למבנה המסחרי. ומרכז מידע תיירותי הקרוב לנכסי התיירות העיקריים של יפו.

"...הרכבת כבר כאן...לאחר חקירות אורבניות ממושכות, נחשפה ביפו תחנת הרכבת הקלה הראשונה שבשדרות ירושלים פינת סלמה. בעת ביקורכם במקום, תווכחו לראות כיצד הארכדה הקיימת בין רחוב סלמה לתאטרון נגה, וחלק משדרת העצים הנפלאה מעברו השני של הכביש, מקבלים משמעות של רציפי תחנה. חלל התחנה המקורה, ממוקם במרכז חתך השדרות, ומדגיש את המרקם המיוחד והרגיש של יפו. מיקום התחנה מספק לפרוייקט חצרות יפו לתאטראות שבשדרה, דרך השווקי ועד לים, נגישות ציבורית משמעותית. את התחנה תוכלו לאתר בקלות על-ידי מגדל השעון הנראה למרחוק ומוצב בקו ראיה אחד עם המגדלים ההיסטורים שבעיר העתיקה....."

 

הביעו דעתכם / תנו ביקורת על הפרוייקט בפורום אדריכלות

 

רכבת וכיכר - מפגש בין חדש לישן ביפו.
מגישים: עודד קוטוק, ירון בייקר, כפיר אשכנזי

בשדרות ירושלים פינת רחוב בן צבי מצטלבים רצפים עירוניים של תיירות, פנאי מסחר וחינוך.
הצלבה נוספת עם קו הרכבת הקלה וגיוסה של הכיכר הטורקית ההיסטורית שהיתה במקום, מאפשרת ליצור תחנת רכבת שהיא כיכר עירונית - צומת של תנועה ומקום לשהיה.

 

הביעו דעתכם / תנו ביקורת על הפרוייקט בפורום אדריכלות

 
     

לחצו על התמונות להגדלה

   
 

חזרה לאתר Back to Archijob

 

פרסום פרוייקט באתר

אם ברצונכם לפרסם פרוייקט תכנוני מעשה ידיכם באתר זה,
שלחו eMail ובו תאור קצר של הפרוייקט ו 2-3 תמונות או שרטוטים בפורמט תמונה.
בנוסף - יש לציין את שם המתכנן / מתכננים + טלפון לבירורים.

*** תנאי הכרחי : התמונות חייבות להיות בפורמט JPG וגודל מקסימלי לתמונה - 40 K ***

בהמשך יועברו לשולחי ההצעה פרטים טכניים נוספים אודות העברת החומר הנדרש.

כתובת eMail למשלוח ההצעה : webmaster@archijob.co.il

כל הזכויות שמורות - איתי אלמוג, אדריכל-יוצר האתר
All rights reserved - Itay Almog, Architect-Site creator
© 2000-2001 [WWW.Archijob.com,WWW.Archijob.co.il]

webmaster@archijob.co.il

legal statement

Click Here!