The site for Architecture related Jobs in Israel

 

חזרה לעמוד הכניסה

לחצו להפיכת אתר זה לאתר הבית שלכם

הוסף את האתר למועדפים

   

חזרה לאתר Back to Archijob

Educating an Interior Designer
Sharet Foundation Award Winners Exhibition
The College Of Management

לחנך מעצב פנים
תערוכת זוכי קרן שרת, המכללה למנהל

Graduates Exhibiting here: Galit Bardor, Einat Manoff
Graduate: Batya Keshet
Student: Shai Alony

Curator: Carmela Yaakobi

בוגרים ומציגים כאן: גלית ברדור, עינת מנוף
בוגרת: בתיה קשת
סטודנט : שי אלוני

אוצרת: כרמלה יעקובי-וולק, מרצה בכירה, החוג לעיצוב פנים

Words by the Curator:

דבר האוצרת:

פרסים הם הזדמנות טובה ל "פאוזה", בכדי לבחון דרך חינוכית. אחת המטרות החשובות של דרך זו היא לאפשר לסטודנטים לשאול את השאלות ולהגיב בדרך עכשווית עם אחריות פרקטית אתית ופוליטית.
הפרויקטים בתערוכה הם פרויקטים מתחומים שונים השואלים שאלות חשובות בעיצוב פנים ונותנים מענה עם אחריות. נקודת המוצא של חלקם הגדול הוא דווקא הסיטואציה האורבנית - בין המבנה לים בת"א, השכונה הייחודית והפאסג' העירוני. השאלות והבעיות העולות מסיטואציה זו נותנות לנו דרך חדשה וייחודית למחקר אקדמי על עיצוב פנים.

גבולות החלל התיאטרלי - מהחלל הנפשי, לחלל שבו מתרחשות פעולות יומיומיות - המופע האקראי, ועד לחלל החגיגי. עיצוב פנים המבנה מגיב להשתנויות של מרחבי התיאטרון - החלל - המופע. מגשר שפך הירקון כתפאורה לווידוי אישי, דרך ריקוד הקהל הנע על הקיר הקולנועי.
רגע אחד הינך שותה אספרסו במעבר מהיר לכוון הים, ובזווית העין רואה לוליין מהלך בגשר מעל ראשך, ובאחר, נמצא בישיבה נינוחה באולם מול הצגה ממוסדת יותר או פחות.

הפסאג' התל-אביבי - מהלך המשוטט העירוני בעידן הפוסטמודרניסטי. פסאג' האופנה מלביש את הרחוב העירוני והופך אותו לחוויה פנים אורבנית המדברת על קיצור דרך ופיתוי ע"י חזיתות שהן ה - Surfaes החדשים. - חזית-מסך בגדליו ובמשמעויותיו השונות.
העולם הפוסטמודרניסטי מציב את המושג "קיצור דרך" כערך דרך פיתוי והתמכרות, הוא נותן חיים למושג שהשתלט על חיינו.

ניתוח אורבני של שכונה ייחודית כאי של התרסה בעייתית בתוך ת"א. המעצב הינו המנתח במשמעות וולטר בנג'ימינית הוא כמו הצלם, חותך בבשר החי ומעלה משמעויות סמויות. משמעויות אלו מאפשרות ליצור קוד-גנטי לעיצוב פנים חלל המבנה.

החופש של הספר ע"פ וולטר בנג'ימין הוא בחלל המיועד לו - על מדף הספרים - שם יכול הספר לספר את "סיפורו", ולממש את "חייו הסודיים".
בספריה חייו הסודיים של הספר מתאחדים עם חייה הסודיים של "הלבנה" , הספר כלבנת בניין יוצר חללי פנים פרוגרמתיים ייחודיים בכדי לממש את עצמו למקסימום.

כרמלה יעקובי-וולק

פרוייקט גמר
הנושא: מבנן מגורים
האתר : שכונת כרם התימנים בת"א
מנוף עינת
מנחה:כרמלה יעקובי-וולק
ramtech@zahav.net.il

 

פרוייקט גמר
הנושא: תיאטרון אלטרנטיבי
האתר : נמל תל-אביב הישן
ברדור גלית
מנחה:כרמלה יעקובי-וולק
galitbardor@hotmail.com

 

שכונת 'כרם התימנים' היא חוויה אורבנית, אי של חיים, בתוך המערך הכללי המתנה אותה, העיר-ת"א. רפיון הגדרות שימושי הקרקע וייעודי החללים בשכונה, דרש בחינה מחודשת של מושג המגורים; 'מבנן המגורים', 'הדירה' והחללים הנוצרים ביניהם. החיפוש אחר הגדרות חדשות קיבל כ'נתון מחייב' את ההגדרה היחידה שנותרה בעינה- הגדרת המסגרת הצורנית (הפרצלציה, הסידור על גבי המגרש). זו היחידה התוחמת ומגדירה את אירועי המגורים הרבים, הם אירועי הפנים.

סיטואציה אורבנית- מבנן בקונטקסט
שיטת המבנן התפתחה ממסקנות הניתוח האורבני:
· פרצלציה- הצמדות לסידור הדירות ולפרופורציות. דירות צרות וארוכות.
· מגרש מעורב- שילוב מגורים ומסחר, שטחים מסחריים נמצאים בקומת המרתף, כניסה מהשוליים, מהמפגש בין המבנן לרחוב.

· חזית המבנן כלפי הרחוב נמצאת בקו ה0- של המגרש, הנמצא על סף הכביש. חזית זו היא בעלת אופי 'מסנן'.
· כניסה ראשית למבנן- נמצאת בהמשך לציר תנועה המגיע מהקצה המזרחי של השכונה ומסתיים במבנן.
· כניסות לחניה תחתית- דרך החזית הפונה לרחוב, כניסה דרך ה -*' joint spaces '.
· חצר הפנימית - איתור חצר המגרש; מובלעת, אשר נחסמה עם השנים על ידי תוספות של בתים.
- 'גריעת' שטח החצר מתוך סידור המגרש.
- העברת הכניסות אל הדירות דרך החצר.
- יצירת 'מבואת כניסה' (שאינה קיימת
היום בשכונה).

שיטת ה'פירוק וההרכבה'
השראה-השכונה היא מירכב מתווסף (assemblage) של חומרים ופרטים שהשתנו וחודשו במהלך השנים. החומרים יוצרים סביבה גמישה ומורכבת, אשר בנויה מאותם חומרים זמינים, שמקורם בעיר עצמה.

· פיתוח טכנולוגית בניה מחומרי 'Low-Tech' : חומרי תעשיה קלה, מתועשים, זולים וזמינים , בגישת 'High-Tech' ('ערכת דירה').
· בניה קטלוגית- "בחר והרכב": מגוון גדלים, חומרים וצבעים, המאפשר דירות קלות לפירוק והרכבה, אכסון ותחזוקה.


שיטת ה'חלל הגמיש' / the 'accommodating space'
השראה- סיטואציות אכלוס חדשות הקיימות בשכונה: שלוש משפחות פיליפיניות גרות בדירה אחת, זוג צעיר משכיר דירה ומשפחה בורגנית בעלת שלושה ילדים. כולם חיים באותו הבניין ומזמינים התייחסות אחרת למגבלות שטח הדירה.
· שטח דירה גמיש: אפשרות לדירה אנכית בעלת שלוש קומות או לשלוש דירות נפרדות, באותו החלל. השטח 'מתאים עצמו' לצורכי הדיירים המשתנים.
· מחיצות, מסילות וצירים יוצרים חלל גמיש ומתארגן מחדש על פי שעות היום, מזג האוויר, צרכי המשפחה המתרחבת וכדומה.
· חלל ערוך לאכלוס חוויות מגורים רבות: פעילויות אירוח פתוחות, פעילויות פרטיות- סגורות, פינות עבודה, אפשרות לקליניקה או למשרד ביתי, ילדים ישנים ביחד/לחוד.

שיטת הדירה 'המתרחבת' - לתוך חלל ביניים משותף (joint space*)
השראה- ה'קוד הגנטי' של השכונה: דירות אשר, במשך השנים, פלשו החוצה-פנימה, אל החלל הציבורי-פרטי, אל החצר הפרטית ואל חללי הביניים המשותפים לדיירים.
· לכל דירה במבנן שני חללים משותפים (joint spaces) אותם היא חולקת עם הדירות לצידה: - חלל משותף תפקודי- מאפשר הרחבה של חללים ואירועי פנים, 'פלישה' מתוכננת אל חלל ביניים. ניצול מקסימלי של חלל על פי אירוע נתון.
- חלל משותף מערכתי- שיתוף במערכות הבית, באכסון ובמערכת הקונסטרוקטיבית של הדירות.

שיטת מידור פרטי/ציבורי
השראה- חללים אקראיים היוצרים חללי מפגש, פעילות שמתרחשת בין עקבות הבניינים ההרוסים, הפחונים והמרפסות המאולתרות. תושבים חיים בדוחק, זה בתוך זה, כל אחד מנסה לשמור על ה'פרטי' שלו. החלל הפרטי שואף להצטרף ולקחת חלק מהחללים האחרים סביבו.
· כניסה/יציאה: רחוב - חצר פנימית - joint space - מבואה לדירה - מדרגות - כניסה אל חללי הפנים של הדירה.
· קומת הגג: בין הפרטי ביותר אל הציבורי הפתוח, וכל מגוון האפשרויות ביניהם. פרטי- יחידה עצמאית (לעיתים משמשת כיחידת הורים נפרדת). ציבורי- שטח כללי השייך לכל הדירות, מאפשר מעבר סביב כל המבנן, משקיף אל החצר הפנימית ומאפשר אירועים רבי משתתפים.
· דירות - קיימות אפשרויות רבות להפוך את החללים הפרטיים לציבוריים-פתוחים ולהפך.

 

תיאטרון אלטרנטיבי - מיכל של מפגשים

מפגשים בין העיר לים
אימאג' וחומר
פירוק ומסה
אור וצל
צורה וסיטואציה

"אפשר להתייחס לכל חלל ריק כאל במה עירומה, אדם חוצה חלל ריק, ובה בשעה אדם אחר צופה בו, זה כל שנחוץ כדי שתיווצר התרחשות תיאטרלית"
(פיטר ברוק, 'החלל הריק')

תיאטרון אלטרנטיבי מצריך סוג חדש של חלל, לא מבנה סטנרדטי בו החוקים ברורים והחציצה בין קהל ומופע הינה חד משמעית. ברגע שסוג המופע משתנה ומתחיל לחקור מערכות יחסים חדשות בין הקהל לשחקנים, משתנים הכללים.

הפרוייקט בודק סוג שונה של מבנה, כזה הניתן לשינוי מתמיד על-פי סוג המופעים המתקיימים בו. המבקר מפסיק להיות צופה פסיבי, ומתחיל לקחת חלק פעיל במשחק.

קיר הכניסה הוא ה'מסך', חלון הראווה או התפאורה עצמה. תהליך הכניסה חושף את ה'קרביים' של הבניין ומאפשר הצצה לתוך חדרי החזרות. מושג 'אחורי הקלעים' מאבד ממשמעותו והופך לחלק אינטגרלי מהחוויה התיאטרלית.

לחצו על התמונות להגדלה

חזרה לאתר Back to Archijob

 

פרסום פרוייקט באתר

אם ברצונכם לפרסם פרוייקט תכנוני מעשה ידיכם באתר זה,
שלחו eMail ובו תאור קצר של הפרוייקט ו 2-3 תמונות או שרטוטים בפורמט תמונה.
בנוסף - יש לציין את שם המתכנן / מתכננים + טלפון לבירורים.

*** תנאי הכרחי : התמונות חייבות להיות בפורמט JPG וגודל מקסימלי לתמונה - 40 K ***

בהמשך יועברו לשולחי ההצעה פרטים טכניים נוספים אודות העברת החומר הנדרש.

כתובת eMail למשלוח ההצעה : webmaster@archijob.co.il

כל הזכויות שמורות - איתי אלמוג, אדריכל-יוצר האתר
All rights reserved - Itay Almog, Architect-Site creator
© 2000-2001 [WWW.Archijob.com,WWW.Archijob.co.il]

webmaster@archijob.co.il

legal statement

Click Here!