לחצו על התמונות הקטנות להגדלה
 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 | | | |
|
מסעדת ALLORA בן גוריון צילום: 181 , גדעון לוין, צילום אדריכלות
מסעדת אלורה בשדרות בן גוריון שוכנת בחלל דירת מגורים בבניין באוהאוס בלב תל אביב. זהו סניף ALLORA נוסף למסעדה האיטלקית הוותיקה משדרות רוטשילד.
המסעדה הקיימת בשדרות רוטשילד מתאפיינת באווירה איטלקית חמימה וביתית. כאשר ניגשנו לעבוד על עיצוב הלוקיישן החדש, המחשבה הייתה לעדכן את העיצוב, אך בעדינות ותוך שמירה על האווירה הביתית, שמהווה ערך חשוב ביצירת האופי של ALLORA.
כשלב ראשון, בחרנו מאפיינים עיצוביים שחשוב לשמר ללוקיישן החדש, על מנת לא לפגום בתחושת הביתיות ובאווירה המאפיינת את המקום. מאפיינים אלו כוללים את השימוש בלבנים מפירוק, שימוש נרחב בעץ ובברזל, חלוקה לחללים אינטימיים ושימת דגש על הקשר לשדרה שממול. מאפיינים אלו קיבלו עדכון בהתאם ללוקיישן החדש וכך קירות הבריקים נצבעו שכבת סיד לבן, גווני העץ שנבחרו עודכנו וכן השימוש בברזל קיבל ביטוי נרחב הרבה יותר ובגוון טבעי שאינו צבוע.
דגש נוסף, שהיווה נקודה מרכזית בעיצוב הוא השימוש באיכויות החלל הקיים. מבחינת חלוקת החלל, חללים שהיו תפעוליים באופיים (בגלגול הקודם של הנכס), הוסבו חזרה לחלק מחלל המסעדה, ויצרו פינות ישיבה בעלות אופי אינטימי. פעולה זו גם יצרה מחדש את הקשר למרפסת הישיבה החיצונית. בנוסף, על מנת להרוויח את מירב הגובה בחלל המסעדה, פורקה הנמכת הגבס הקודמת, שלד הדירה המקורי נחשף, ומערכות מיזוג האוויר הוצמדו למפלס התקרה כשהן עוברות בין הקורות ולא מתחתיהן, דבר שגרם לחלל המסעדה לגבוה בכ- 50 ס"מ. שלד הדירה הודגש על ידי הפרדה חומרית וכן על ידי ניתוקו ממישור הקיר, ובכך השימוש בו הפך למעין מסגרת לקירות הלבנים ותרם לחלוקת החלל לאזורי ישיבה.
נקודה מרכזית בעיצוב הייתה העצמת הקשר עם השדרה. חלוקת חללי הפנים של המסעדה מקרינה גם אל החזית דרך שלושה פתחים מרכזיים. שני עמודי הבטון החשופים מחלקים את החלל לשלושה אזורים, אשר כל אחד מהם מוקרן מן החלון ישירות אל השדרה ומספק הצצה להתרחשות שונה: האחד את מבואת הכניסה, השני את הבר המרכזי והשלישי את חלל הישיבה האחורי והאינטימי. בנוסף, רוצפה החצר באבני בזלת משתלבות בגאומטרית קשתות ומעגלים המייצרות מעין כיכר ישיבה מוקפת בצמחיה, אל מול תפאורת השדרה הירוקה ממול.
בפרויקט זה, הקו המנחה היה שילוב בין יצירת אווירה איטלקית חמימה המייחדת את המותג לבין התאמה למיקום המרכזי והתחושה העירונית. שילוב בין איכויות הקשורות בחלל הספציפי והמיקום העירוני שלו, לבין שימוש בחומרים טבעיים ליצירת מראה קלאסי, איטלקי וביתי.
|