Archijob - Studio לוח דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות הבלוג של archijob מאמרים עיצוב פנים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob תפריט עליון
חשיפת אדריכלים חשיפת מעצבים חשיפת סטודנטים   מעונינים להחשף כאן ?
24/6/2019 
מרכז אוולין ליפר לשחיה
זית לב אדריכלים
כל הדימויים באדיבות זית לב אדריכלים

17/6/2019 
הקו החום – בין הים לנמל
אדר' יעל מן מורג  –  אדר' מרום סינואני
דימויים באדיבות: יעל מן מורג, מרום סינואני

10/6/2019 
דואט של אדריכל ומעצבת בבית מוקף חורש טבעי
תכנון: זכרוביץ אדריכלים
עיצוב פנים וגמרים: נעמה עילם אדריכלות ועיצוב פנים.
צילום: שירן כרמל

29/5/2019 
המשפחה מעל לכל - בית משפחתי בסגנון כפרי
עיצוב פנים: הדר דור
צילום: יואל אליווה

19/5/2019 
מרכז תרבות לקהילה הרוסית
עטרת קרמר
פרויקט סמסטר א' שנה ב' 2018
בית הספר לארכיטקטורה אוניברסיטת אריאל
מנחים: פרופ' קסקין ארנן וארכ' גינסבורג יורם

7/5/2019 
הבית הצבעוני שלי
עיצוב פנים: מיטל צימבר
צילום: נדב פקט

1/5/2019 
מוזיאונים ליין, חקלאות וקנביס
בוגרים: עמית שמואל, אוריה טל ואור אליה
פרויקט גמר הנדסאים 2018
המחלקה לאדריכלות ועיצוב המכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל
מנחים: אדריכל אסף אביאל, אדריכל משה לוי, אדריכל ליאור לייטמן, אדריכל דוד נוח ואדריכלית אתי ססובר. 

23/4/2019 
בית - גן - חומה

שמואלי-עידו אדריכלים
צילום: הילה עידו
צילום רחפן – טייק אייר

16/4/2019 
בונים כאן
שיר גבאי
פרוייקט גמר 2018
המכללה למנהל- בית הספר לעיצוב וחדשנות
מנחה: מרטין ‬הרשזון
אסיסטנט: דור ‬לוי‬‬‬‬‬‬‬‬

10/4/2019 
דירת אמן בתל אביב
ReMaאדריכלות – מרינה רכטר-רובינשטיין
צילום עמית גושר

12/3/2019 
מרכז תרבות קטלני
נעם לבנה
פרויקט סמסטר א' שנה ב' 2018
בית הספר לארכיטקטורה אוניברסיטת אריאל
מנחים: פרופ' קסקין ארנן וארכ' גינסבורג יורם

7/3/2019 
לוח השנה של האדריכלות התל אביבית
מרב מירצקי
מאיירת ומעצבת

27/2/2019 
שדות התודעה
שמרית בר אור
פרויקט גמר 2018
הטכניון - הפקולטה לארכיטקטורה
מנחים: שמעיה צרפתי, ישי וול, נוי לזרוביץ

20/2/2019 
בית קפה // גן סאקר, ירושלים
יניב פרדו אדריכלים
צילום: עמית גושר

5/2/2019 
תל אביב 2048
אורי צוריאל
פרויקט גמר 2018
אוניברסיטת אריאל - המחלקה לארכיטקטורה
מנחה: אדר’ גלעד דובשני

30/1/2019 
לשבת מול הים ולא לדאוג

אדריכלות ועיצוב פנים: איריס אבנרי דביר
צילום: עודד סמדר

22/1/2019 
היער הירוק
הגר אביב
פרויקט גמר 2018
המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר
צילום: נמרוד סונדרס (שנקר)

16/1/2019 
בית ספר אלומות תל אביב – "הבית על העץ"
ליואי דבוריינסקי אדריכלים

8/1/2019 
WE TOO
מור אמסלם פלקס
פרויקט גמר 2018
המכללה למנהל - בית הספר לעיצוב וחדשנות

1/1/2019 
בית חם בדירה בקריית אונו
עיצוב פנים: ST design - תהילה כהן ושני גואטה
צילום: תמיר רוגובסקי

25/02/2006  
  The Allenby Square Professional Yeshiva for Women in Romema, Jerusalem

Fourth Year Project, The Department of Architecture,
Bezalel Academy of Art and Design, Jerusalem, Israel.


By: Ofir Zanathy and Kerem J. Halbrecht.
Head of Studio: Dr. Anat Almog.
Professors: Arch. Shemaya Serfaty, Arch. Yishai Well and Arch. Tzvi Harel.

ישיבה מקצועית לנשים על כיכר אלנבי ברוממה, ירושלים

פרוייקט שנה ד', המחלקה לארכיטקטורה,
בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים.


מגישים: אופיר זינטי וכרם י. הלברכט.
מרכזת הסטודיו: דר' ענת אלמוג.
מנחים: אדר' שמעיה צרפתי, אדר' ישי וול, ואדר' צבי הראל.

 
לחצו על התמונות הקטנות להגדלה
מבט אל כיכר אלנבי
1
מבט אל המגרש הריק בין מגדל שערי העיר לתחנה המרכזית
2
מבט אל המגרש הריק בין דופן השיכון לתחנה המרכזית
3
מרפסת סוכה זמנית-קבועה בשיכון על רחוב תורה מציון
4
תכנית מתחם התחנה המרכזית - כיכר אלנבי
5
תכנית גגות
6
תכנית מפלס החצר
7
איזומטריה
8
חתך רוחב במבט אל חצר הישיבה
9
חתך אורך במבט אל חצר המסחר
10
חתך אורך דרך מבנה הישיבה
11
הדמיה, שלב בתכנון חזית רחוב יפו
12
מבט אל המעבר העליון
13
מבט אל הרמפה בין חצר הישיבה לכיכר אלנבי
14
מבט אל חלל הישיבה
15
מבט אל חזית המסחר
16
מבט אל מבנה הישיבה מכיכר אלנבי
17
חזית דרומית, רחוב יפו
18
חזית צפונית, רחוב תורה מציון
19
  

קונטקסט

שכונת רוממה נמצאת בסמוך לכניסה המערבית לירושלים. השכונה תוכננה בתחילת המאה העשרים ע"י סר פטריק גדס תחת המנדט הבריטי במודל של עיר גנים. כיום במרכזה של השכונה נשאר אזור היסטורי שבטבורו כיכר פורמלית על שם גנרל אלנבי.

כיכר זו משרתת את תושבי השכונה, ברובם המכריע חרדים, כמוקד של פעילות ציבורית, זהות שכונתית וכשטח הציבורי הפתוח היחיד בשכונה.

בדופן המערבית של הכיכר שוכנת התחנה המרכזית החדשה של ירושלים המפנה את גבה לכיכר זו ולשכונה בכלל. התחנה המרכזית היא הקצה הצפוני של קריית האומה התחומה במוזיאון ישראל בדרומה, דרך הכנסת, קריית הממשלה, בית המשפט העליון ובניני האומה. מתחם זה מתאפיין בתכנון מודרניסטי בקנה מידה גדול מאוד, ובשטחים פתוחים נרחבים.

הרחוב המקביל לכיכר אלנבי מכיוון דרום, רחוב יפו, הוא ציר היסטורי המהווה זיכרון לדרך בין יפו לירושלים. כיום רחוב זה משמש כציר תנועה מרכזי לתוך העיר על מוקדיה: התחנה המרכזית, שוק מחנה יהודה, מדרחוב בן יהודה, כיכר ציון, עיריית ירושלים ועד לשער יפו שבחומת העיר העתיקה. רחוב זה משנה בעשורים האחרונים את פניו. החלו לצמוח לאורכו ובמיוחד באזור המערבי שלו מגדלים גבוהים, שהם בגדר תופעה חדשה בירושלים. כמו כן, הרכבת הקלה המתוכננת בירושלים תעבור בו כציר תנועה ראשי המקשר בין מזרח למערב.

ממזרח לכיכר אלנבי נמשכת שכונת רוממה בבינוי שמתאפיין בשיכוני מגורים ומסתיים בקומפלקס רשות השידור.

מצפון לכיכר, מעבר למתחם ההיסטורי ישנו אזור של תעשייה קלה הנשען על רחוב ירמיהו (ההופך לרחוב בר-אילן בהמשכו) ובו מבנים תעשייתיים גדולים כגון בניין ג'רוזלם פוסט, אמקור לשעבר ומעבדות רפא.

מגרש

המגרש שבחרנו גובל בכיכר אלנבי ובשיכון מגורים בן ארבע קומות בחלקו הצפוני. ברחוב יפו ובמרקם מגורים ומסחר בן שלוש-חמש קומות מתחילת המאה העשרים בחלקו הדרומי. במגדל המשרדים שערי העיר בן אחד עשר קומות בחלקו המזרחי ובגב התחנה המרכזית בחלקו המערבי.

המגרש נמצא בפער בין התופעות הללו ואנו ראינו בפער זה הזדמנות לפרש מחדש את מערכות היחסים האנושיות בין האוכלוסייה המתגוררת בשכונה והציבור הרחב ומערכות היחסים המרחביות בין הרקמה הפנימית העדינה וקנה המידה המונומנטאלי של רחוב יפו כתופעה אורבנית כלל עירונית.

פרוגרמה

בעקבות ניתוח ותיעוד השכונה על תושביה, גבולותיה ומרכיביה החלטנו לתת לאוכלוסיית הנשים החרדיות בשכונה את ההזדמנות לביטוי של תפקידן וחשיבותן כגורם מקשר בין עולם הגברים הלומדים והעולם הגשמי בו הן פועלות כמפרנסות העיקריות של משפחותיהן.

על כן, הפונקציה המרכזית בה בחרנו למגרש היא ישיבה תורנית-מקצועית לנשים, בה הן יוכלו להעמיק את לימודיהן הרוחניים במקביל ללימודים מקצועיים כך שתוכלנה לספק את צרכיהן הרוחניים והגשמיים כאחד.

כדי לתת להן הזדמנות להתפתחות מקצועית, שאפנו לספק לתלמידות הישיבה חללי מסחר וסדנאות תעסוקה בהם הן תוכלנה למכור את תוצרתן וחללי מסחר להשכרה שיתמכו כלכלית בקיומו של הפרוייקט. כמו גם גני ילדים על מנת שתוכלנה לפנות את זמנן ומרצן ללימודים ולתעסוקה.

מבנה הישיבה עצמו מכיל כיתות לימוד, מעבדות, חדר הרצאות, ספריה המשמשת גם כאולם הישיבה ואזור אדמיניסטרטיבי.

מבנה

את הפרוגרמה חילקנו לשלושה מוקדים: ישיבה, אזור מסחרי, וגני ילדים. שלושת המוקדים הללו מחוברים באמצעות ארקדה כפולה: חיצונית עליונה בגובה מפלס כיכר אלנבי. ופנימית תחתונה בגובה מפלס יפו הנמוך ממפלס הכיכר בגובה של שתי קומות. הארקדה תוחמת חצר פתוחה במפלס רחוב יפו המחולקת לשלושה מוקדים כמצוין לעיל.

לכל פונקציה מרכזית תכננו מבנה אחד המבוסס על השלד הקונסטרוקטיבי של הארקדה המחברת.

הכניסה לפרוייקט נעשית משתי נקודות עיקריות: הראשונה מרחוב יפו, ככניסה המשמשת את הציבור הרחב, ובסמוך אליה החצר המסחרית. מכיכר אלנבי ישנה כניסה נוספת לפרוייקט, עליה סמוכים מבנה הישיבה וגני הילדים. כניסה זו משרתת את תושבי השכונה ומייצרת דופן חדשה לכיכר אלנבי תוך הכרה במרכזיותה של כיכר זו בחייה של השכונה.

השפה האדריכלית של הפרוייקט נשענת על מוסכמות אדריכליות מקומיות כפי שניתחנו אותן כמו גם על שלד פורמלי שמבקש להיות מצע להתפתחות ופרשנות מרחבית חדשה הנסמכת על קריאתנו של התכנון ההיסטורי.

 



Context

Romema is a quarter located next to the western and major entry to Jerusalem. Sir Patrick Geddes (1854-1932), a Scottish urban planner and biologist, planned this neighborhood in the beginning of the 20th century as a garden city under the British mandate over Palestine. Today, in the center of the neighborhood remains an historical urban texture from that era with a formal square at its center.

This square is dedicated to the British General, Sir Edmund Henry Hynman Allenby (1861-1936), who conquered Jerusalem from the Turks in 1917 in the course of WWI. It serves the residents of the neighborhood as a focal point of their public activity, local identity and as the only outdoor public area inside the quarter. The majority of the residents inhabiting the quarter nowadays are ultra orthodox Jews (Haredim).

Leaning against the western edge of the square is the Jerusalem Central Bus Station, which turns its back to the square and the quarter in general. The Central Bus Station is the northern edge of the national district which begins in the south with the Israel Museum, the Hebrew University campus and continues with the Knesset (Israeli Parliament), the governmental offices, The Israel Supreme Court and the Israel Convention Center. This area is planned in a modernist fashion using a large scale and vast open public areas.

Jaffa Street runs parallel to the south of the square. It is an historical road dating to biblical times between Jerusalem and Jaffa. Today, it functions as one of the major transportation routes of the modern city connecting the central bus station, the main outdoor market, the central commercial district, Zion square, the City Hall and the Jaffa gate in the ottoman built old city walls. In the last decades the street has been changing and towers, a fairly recent phenomenon in Jerusalem, started to appear mostly on its western part. The tram planned in the city will pass through this street as a major traffic route linking east and west.

East of the Allenby Square, Romema continues with modernist residential projects and ends with the Israel Broadcast Authority complex housing the national television and radio stations.

North of the square lays an industrial zone housing massive structures such as the Jerusalem Post building, and the RAFA Pharmaceutical Laboratories.

Site

The chosen site borders Allenby square and a four-story housing project to its north. On its south it borders Jaffa Street and a four-story historical 19th century commercial-residential complex. The City Gates eleven story high office tower borders it on its eastern side, and the back of the Central Bus Station limits the site on its west.

The site is located in the gap between the phenomena discussed above. We saw this gap as an opportunity to re-evaluate the human interaction between the local population and the general public as well as the spatial relationships between the inner delicate urban tissue and the monumental scale of Jaffa Street as a broader urban phenomenon.

Program

The documentation and analysis of the area and its inhabitants showed the predominance of ultra orthodox Jews in the neighborhood. We decided to provide for the women of this population the opportunity to manifest their role as the link between their men who devote themselves entirely to study and the outer world in which they work as the key provider for their usually very large families.

Based on the above, as main function for the site we have chosen a professional Yeshiva. In which the women could deepen both their spiritual and professional knowledge, serving both their and their families spiritual and worldly needs.

To give them an opportunity for professional progression we wanted to provide the students small commercial spaces accompanied with workshops in which they could make and sell their products. To help support the project financially, we also planned commercial spaces for rent adjoining the workshops. To offer the students the freedom to work and study, we decided to provide a day care center for their children.

The Yeshiva itself contains classrooms, laboratories, a lecture hall, a library (which functions as the Yeshiva study hall) and an administrative area.

Building

The program is divided into three main parts: the Yeshiva, the commercial area and the day care center. These three parts are connected via a double arcade. Its upper part is external and open on the square level while the other part is two stories lower as well as internal and covered. The courtyard defined by the lower arcade divides into three programmatic parts.

Each part of the program was also designated as a specific structure based on the connective arcade and its particular programmatic court.

We designated two main entry points to the project, one from Jaffa Street, on the south, serving as the entrance for the general public and leading to the commercial courtyard. We also designed a second entrance from Allenby Square, on the northern side of the project. This entrance serves the residents of the quarter and creates a new edge for the square, emphasizing its importance in the neighborhood. To further enhance the local urban functionality of the square we have cancelled all vehicular traffic along its southern side.

The architectural language used in the project relies on local spatial and structural codes, as we perceived them, as well as on a formal skeleton that we articulated as a new spatial reading of the historical plan.

 
The Allenby Square Professional Yeshiva for Women in Romema, Jerusalem

Fourth Year Project, The Department of Architecture,
Bezalel Academy of Art and Design, Jerusalem, Israel.


By: Ofir Zanathy and Kerem J. Halbrecht.
Head of Studio: Dr. Anat Almog.
Professors: Arch. Shemaya Serfaty, Arch. Yishai Well and Arch. Tzvi Harel.


ישיבה מקצועית לנשים על כיכר אלנבי ברוממה, ירושלים

פרוייקט שנה ד', המחלקה לארכיטקטורה,
בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים.


מגישים: אופיר זינטי וכרם י. הלברכט.
מרכזת הסטודיו: דר' ענת אלמוג.
מנחים: אדר' שמעיה צרפתי, אדר' ישי וול, ואדר' צבי הראל.



חשיפת אדריכלים חשיפת מעצבים חשיפת סטודנטים   מעונינים להחשף כאן ?



יצירת קשר ופרסום באתר

קראו אודות אתר Archijob
פרסום ב Archijob
יצירת קשר
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

איתי אלמוג בר פריימריז

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

קורס פוטושופ

קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

 

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2017 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2017 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B