Archijob - Studio לוח מודעות דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות לוח דרושים מאמרים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob שרותי השמה תפריט עליון
חשיפת אדריכלים חשיפת מעצבים חשיפת סטודנטים   מעונינים להחשף כאן ?
1/12/2019 
פרוייקט היפאטיה - כדים קרמיים
תאיר אלמור
פרוייקט גמר, 2019
שנקר ביה״ס הגבוה להנדסה ועיצוב
המחלקה לעיצוב תעשייתי

20/11/2019 
מרכז מבקרים-עין קשתות (אום אל קנטיר)- אתר מורשת לאומית ברמת הגולן
אדריכלות: דני וסמדר רז אדריכלים  
אדריכלות נוף: גרינשטיין הר גיל  
צלם: עוזי פורת

13/11/2019 
ארבע פעימות- אמצעי ישיבה מסתובב

זוהר אשר
פרוייקט גמר, 2019
שנקר ביה״ס הגבוה להנדסה ועיצוב
המחלקה לעיצוב תעשייתי
מנחה: דניאל ליבוביץ

7/11/2019 
חידוש תיכון טדי קולק, פסגת זאב ירושלים
BE Architects
רוני פרידמן, אדריכל

31/10/2019 
כיכר העיר רמת גן
אבירן מצרי
פרוייקט גמר, 2019
אוניברסיטת אריאל בשומרון , שנה''ל תשע''ט
מנחה: אדר' יהושוע שוקי לוי

24/10/2019 
''עלמא'' סדרת בובות טיפוליות לילדים

יערה ניסבוים
פרוייקט גמר, 2019
שנקר ביה״ס הגבוה להנדסה ועיצוב
המחלקה לעיצוב תעשייתי
מנחה: ברק אשר

16/10/2019 
ניגודים משלימים - עיצוב מתוק-מלוח לבית מאפה.

מאור נבו ואלי עזרי
סטודיו - Echo 3D
צילום: סטודיו LINES

10/10/2019 
עירוניות בתוואי חקלאי
מיטל הירשברג
שם המנחה: איציק אלחדיף
פרויקט גמר, 2019
אוניברסיטת אריאל בשומרון , שנה"ל תשע"ט

23/9/2019 
PLANetB
חן פונס
פרוייקט גמר
ביה"ס לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל


19/9/2019 
אידיאלים ואידיאות בקמפוס תיכון ייחודי
קיסלוב קיי אדריכלים
פרופ' אדר' תאה קיסלוב
אדר' עולש קיי
אדר' ליאורה קיסלוב קיי

10/9/2019 
מה למעלה, מה למטה?

אדריכלות ועיצוב: אדריכלית טלי ג'רסי
צילום: גדעון לוין

3/9/2019 
שונית בחצר האחורית

מתן יצחק יצפאן
שנקר ביה״ס הגבוה להנדסה ועיצוב
המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה.
מנחים: ד״ר שניידר דוד | אדר׳ אולשוונג אברי


20/8/2019 
רגע לא מסויים


דנה רפפורט
שנקר ביה״ס הגבוה להנדסה ועיצוב
המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה.
קורס: סטודיו - Empathic Topografies
מנחים: ד״ר שניידר דוד | אדר׳ אולשוונג אברי

13/8/2019 
קרן האור של חדרי הילדים חולי הסרטן.

אדריכלית ומחברת הספר ''צירים של זמן'', שאת כל הכנסותיו היא תורמת לילדים חולים ולעמותת 'חברים לרפואה'.

29/7/2019 
מקבץ פרויקטי גמר 2019 בתערוכת הבוגרים של עיצוב תעשייתי בהנדסאים באריאל


21/7/2019 
קסם על ים כנרת
אדריכלים דן והילה ישראלביץ
צילום: עודד סמדר

16/7/2019 
מוזיאון אגם
נופר אדריכלים
צילום: עמית גירון, ליאור אביטן

10/7/2019 
מייצב העיצוב 90 מעלות - שינוי פניו של בית הנסן הירושלמי
 HQ ארכיטקטים

24/6/2019 
מרכז אוולין ליפר לשחיה
זית לב אדריכלים
כל הדימויים באדיבות זית לב אדריכלים

17/6/2019 
הקו החום – בין הים לנמל
אדר' יעל מן מורג  –  אדר' מרום סינואני
דימויים באדיבות: יעל מן מורג, מרום סינואני

01/01/2009  
  flying view - Dalas, Texas Airport  Designing Competition

Yael Cohen
Finish Project - Technion
Project Tutor : Prof. Iris Arvot, Prof. Moshe Zur

שדה עם נוף - תחרות לתכנון שדה תעופה בדאלאס טקסס

יעל כהן
פרויקט גמר- טכניון
מנחים : פרופ' איריס ערבות, ופרופ' משה צור
 

 
לחצו על התמונות הקטנות להגדלה
הדמייה של המבנה<br><br> 
1
 מיקום הפרויקט
2
הטרמינל הקיים
3
מפלס עליון והסדרי ביטחון חדשים
4
חתך EE - פעולת הביטחון בטרמינל.
5
אולם הכניסה במפלס העליון
6
 חתךCC מערך תנועה חדש בשדה
7
מפלס אמצעי בתכנון החדש
8
 חתך AA<br><br> 
9
חתך DD - מבטים בטרמינל
10
מבט לעבר אזור הקניות
11
מבט לעבר השערים והמטוסים מהמפלס העליון
12
חתך BB
13
חתך FF - גוון אזורי הקניות
14
מבט לאזור החנויות הפתוחות
15
מפלס תחתון
16
פעולת החצרות לאורך הטרמינל
17
חתך טיפוסי תלת-מימדי של הטרמינל
18
מבט לעבר אחת החצרות
19
מבט כללי לעבר הטרמינלים השונים
20
מבט על לכוון טרמינל A החדש. 
21
   

1. התחרות מטעם ה-ACSA התמקדה בתכנון מחדש של טרמינל A בשדה התעופה של דאלאס בטקסס.

הטרמינלים הראשונים שם נבנו במהלך שנות ה-70, ולאחרונה נוסף לשדה טרמינל בין-לאומי חדש שצורתו מעט שונה מזו של האחרים.

שטחו של כל שדה התעופה כולל מסלולי ההמראה והנחיתה שווה לזה של האי מנהטן, וגודלו של טרמינל A הוא כ-80,000 מטרים רבועים.

כיום הטרמינל משמש את חברת אמריקן-איירליינס לטיסות פנים בלבד, ועוברים בו כעשרת אלפים איש ביום.

 

2. הטרמינל הנוכחי משתרע על שתי קומות. התחתונה בעיקר מורכבת מהאזור התפעולי של השדה ואזור קטן ששייך ל-Landside.

כמעט כל תנועת הנוסעים מתרחשת במפלס אחד מעל. הצרכים המשתנים של שדה התעופה מאז שנות ה-70 הביאו לדחיסה של פונקציות

לתוך אולמות הנוסעים ולבעיית ארגון והתמצאות בטרמינל.  נקודות איסוף החפצים צמודות לאולם הכרטיסים והצ'ק-אין, וישנו ערבוב בין הנוסעים המגיעים ליוצאים.

נוסף על כך הבידוק הבטחוני של המזוודות נעשה בסמוך לעמדות הצ'ק-אין ונקודות הביטחון מועטות יחסית למספר הנוסעים הרב. יתרה מזאת, למרות רוחבו הצר של

הטרמינל אין מבטים לעבר המטוסים והמסלול לאורכו של הטרמינל לא מציע אטרקציות רבות.

 

 4+3. על מנת להתמודד עם מספר נושאים במקביל, החלטתי על הוספת קומה עליונה והוספת כביש גישה אל המפלס הזה. ראשית, הוספת הקומה מקלה על יצירת

מערך ביטחוני משופר שבו ישנה הפרדה ברורה בין שלבי הבידוק השונים. השלב הראשוני הוא בדיקה בכניסה לטרמינל, בדיקה המוכרת לנו ממקומות ציבוריים.

הבדיקה השנייה היא למעשה הבדיקה שאותו המטען שלנו עובר, אלא שבתכנון החדש כל הבידוק הזה עובר למפלס התחתון  החדש באמצעות מעליות מדלפקי הצ'ק-אין.

השלב השלישי של הבידוק הוא בידוק מטען היד. כאשר נוסע נכנס כיום לטרמינל כוחות הביטחון בשדה שואפים שזה יעבור את הבידוק הבטחוני במהירות האפשרית,

למרות שיש בזה משום פגיעה בצד הממסחרי של הטרמינל. הבדיקה בטחונית נחשבת לעניין מטריד ומשום כך מיקמתי אותה מאחורי דלפקי הצ'ק-אין שלא תהווה מוקד

ויזואלי דומיננטי מדי.  מצד שני,בזמן ההמתנה לבידוק הבטחוני הנוסע נחשף לאזור המסחרי שמצפה לו למטה.

 

5. אחת המטרות המוצהרות של התחרות היתה יצירת "תחושת מקום" שונה וייחודית, אלא ששאפתי ליצור את התחושה הייחודית הזו באמצעים שאינם רק לשם "התחושה" אלא,

שיש להם תפקיד של ממש בארגון ובאדריכלות של הטרמינל. החצרות שבוקעות מן המפלס התחתון ביותר של הטרמינל ועולות עד למעל הגג הן אלו שגם מפרידות בין אזורים שונים בחלל,

גם בעלות תפקיד אקלימי בטרמינל וגם תורמות ליצירת תחושה שונה שכל אחד מן המפלסים.

 

6. הוספת מפלס נוסף אף איפשרה לשנות את מערך התנועה הקיים בשדה כדי ליצור ארגון ברור יחד עם הסתמכות על עקרונות ישנים. למפלס העליון החדש מגיעים אלו שמעוניינים לטוס מהשדה,

והם אלו שצריכים לרדת  לאזור הקניות. לעומת זאת, אלו המגיעים לשדה נכנסים דרך השערים במפלס האמצעי ישר לתוך אזור הקניות, ומשם הם יכולים להמשיך לטיסה אחרת בשער אחר, או ללכת לאסוף

את חפציהם. אחד העקרונות שהתחרות רצתה לשמר הוא החיבור בין האזורים הסטריליים של כל השדה, כלומר שברגע שעוברים את הבידוק הבטחוני בטרמינל אחד ניתן לנוע בחופשיות דרך כל האזורים הסטריליים

של כל הטרמינלים באמצעות הרכבת העילית.  הוספת המפלס יוצרת הפרדה בין פונקציות השייכות באופן בלעדי לאלו הנוסעים מן השדה ואלו המגיעים אליו, אך משמרת את חופש התנועה בין הטרמינלים ומקלה מאוד על טיסות המשך.

 

7. המפלס האמצעי של הטרמינל מורכב מאזורים המיועדים גם לנוסעים המגיעים לשדה וגם עבור אלו היוצאים ממנו. אזור השערים משמש את כל סוגי הנוסעים, אך משם ישנן מספר דרכים להתקדם.

לאלו שהגיעו מטיסה אחרת ישנה האפשרות להמשיך לשער אחר באותו הטרמינל לטיסת המשך או לתפוס את הרכבת העילית כדי להגיע לטרמינל אחר. במידה והם מעוניינים לצאת מן השדה ישנן נקודות איסוף מטען

רבות. בנוסף לאלה המפלס הזה מכיל את מרבית החנויות ואף מאפשר ירידה לאזור מורחב של מסעדות וחנויות במפלס התחתון ביותר. גם מתוך נקודות איסוף המטען ישנן ירידות למטה לפונקציות נוספות כגון השכרת רכבים

והזמנת מלונות. ההפרדה בין האזורים השונים במפלס הזה נעשית על ידי החצרות הפתוחות.

 

8+9. אחד העקרונות בתכנון היה יצירת מבטים לאזורים שונים של הטרמינל על מנת ליצור עניין ומשיכה, בעיקר על מנת לעודד את הנוסעים לחצות את שלב הביטחון לעבר אזור הקניות. כיום הטרמינל לא מכיל שום פונקציות מסחריות ב-LANDSIDE.

ולכן הנוסעים מיד עוברים את הבידוק, מה שיוצר עומס רב על העמדות המעטות. משום כך רציתי ליצור איזון כלשהו והוספתי מספר פונקציות מסחריות לצד הלא-סטרילי. לנוסעים יש האפשרות לבחור האם להמשיך לצד המסחרי אחרי הבידוק או להישאר בצד השני. עם זאת, המבטים לעבר האזורים השונים בטרמינל אמורים ליצור רצון להגיע לאיזור "בו הכל מתרחש". זהו "עיקרון הקניון" - תמיד ניתן לראות אנשים עם שקיות של חנויות בהן טרם ביקרת, מה שמניע אותך קדימה לעבר אותן החנויות.

 

10. מבט לעבר אזור החנויות על מנת למשוך את הנוסעים להגיע לשם במהרה.

 

11. נוף לעבר אזור השערים והמטוסים כבר מאולם הכניסה העליון.

 

12. המסלול אותו צריכים לעשות אנשים מקצה אחד של הטרמינל למשנהו מאוד ארוך. בעוד שהתנועה לרוחבו קצרה למדי, אלו שצריכים ללכת משער קיצוני אחד לאחר ימצאו עצמם צועדים כ-15 דקות ואף יותר.  משום כך, התכנון מתבסס על מספר חתכים רב שמתשנה לאורך מסלול ההליכה, כדי להעניק לנוסע חוויות ואטרקציות שונות לאורך נתיב ההליכה הזה. בשאיפה כל חתך מעניק מבטים מעט שונים על הנעשה בטרמינל לעבר הפונקציות השונות השזורות בו - גם במפלס העליון וגם בתחתון.

חתך BB הוא דוגמא לחתך נוסף שממנו מורכב הטרמינל.

 

13. חלקים נכבדים וחשובים של ההכנסה של שדות התעופה מתבססים על ההאזורים המסחריים של הטרמינל. משום כך, הטרמינל תמיד שואף להגדיל את אזורי המסחר שלו. כיום חווית הקניות בטרמינל אינה מעניקה עניין רב, והחנויות מסודרות בשורה כנגד הקיר שמפריד בין האזור הסטרילי לזה שלפניו. במידה והולכים לחנות מסויימת בדרך חזרה אין ברירה אלא לעבור ליד אותן חנויות שבהן כבר ביקרת, ואף ישנן חנויות שחוזרות על עצמן לאורך המסלול. מהסיבות הנ"ל החלטתי למצוא דרך לגוון את מסלול הקניות עצמו וגם את אופי המסחר בחלק מן הטרמינל. השארתי חלק גדול מן החנויות הרגילות במקומן, אך הוספתי "חנויות פתוחות" - כלומר, חנויות שאינן תחומות ממש אלא מהוות חלק אינטגרלי מן המעבר בדרך לשער. כל המעקב על הסחורה נעשה בצורה דיגיטלית, בדומה לנעשה בשדה התעופה באיסטנבול. החנויות הללו שזורות באופן חופשי במעברים, מה שהופך את האזור המסחרי למשהו כמעט בלתי נמנע בדרך לשער. נוסף על החנויות הללו, אף יצרתי אזור מסעדות וחנויות במפלס נמוך יותר כדי להגדיל את שטחי המסחר.

 

14. מבט לעבר "החנויות הפתוחות".

 

15. לתוך המפלס התחתון ביותר אף יצקתי תכנים שלא היו חלק מן הפרוגרמה של התחרות. לדוגמא, חדרי ישיבות ואולמות. הסתבר כי אנשי עסקים רבים מעוניינים לקיים פגישות בדרכם ליעדים אחרים, ובמקרים רבים קובעים להיפגש עם עמיתיהם בשדה התעופה. כדי למנוע מצב בו הם יושבים לשיחות עסקיות במקדונלדס, הוספתי מספר חדרי ישיבות ואולמות להעברת הרצאות במפלס התחתון.

 

16. החצרות שנמצאות בשרשרת לאורך הטרמינל הן למעשה חממות שלהן תפקיד, לא רק בארגון החלל אלא גם בחיסכון באנרגיה. בחורף, החצרות נסגרות ומתפקדות כחממות שאוגרות חום ומעבירות אותו באמצעות חדרי המכונות לאזורים שונים בטרמינל. לעומת זאת, בקיץ, החצרות הללו נפתחות לחלוטין ומשמשות כארובות רוח. הן אוספות את האוויר החם שתמיד רוצה לעלות מעלה ו"מצרפות" את זרמי האוויר הללו לרוח שנושבת מעל. בנוסף לחצרות הללו, חלקיו הדרומיים של הגג מצופים פאנלים פוטווולטאים­­ ליצירת חשמל, והגג בנוי באופן בו פתח האור שיש בו תמיד פונה צפונה  באמצעות שינוי הזווית של הגג מצפון לדרום. 

 

17. חתך תלת מימדי של הטרמינל.

18. מבט לעבר אחת החממות מתוך אזור השערים.

19+20. מבטים עיליים לעבר שדה התעופה וטרמינל A בפרט. 

 

 

 



 

 

 
flying view - Dalas, Texas Airport  Designing Competition

Yael Cohen
Finish Project - Technion
Project Tutor : Prof. Iris Arvot, Prof. Moshe Zur


Yael Cohen
Email :
yaelc4u@yahoo.com
Mobile Phone : 054-4999667

שדה עם נוף - תחרות לתכנון שדה תעופה בדאלאס טקסס

יעל כהן
פרויקט גמר- טכניון
מנחים : פרופ' איריס ערבות, ופרופ' משה צור
 



יעל כהן
דוא"ל : yaelc4u@yahoo.com
נייד : 054-4999667

חשיפת אדריכלים חשיפת מעצבים חשיפת סטודנטים   מעונינים להחשף כאן ?



יצירת קשר ופרסום באתר

פרסום ב Archijob
יצירת קשר
שרותי השמה
קראו אודות אתר Archijob
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס פוטושופ
קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2020 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2020 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B