בית האמנים ירושלים מציג את תערוכות האביב. רטרוספקטיבה לימימה ארגז פרוֹמן, המתבוננת לאחור ב -50 שנות יצירה של אמנית העוסקת בציור המרחב האורבני, בישן מול חדש והשתנות הנוף העירוני. תערוכת יחיד של האמן דוד פרנקל, עוסקת במופעים של טבע מתורבת ומעלה שאלות על מוזיאונים לאמנות ולהיסטוריה ותערוכה של האמנית סיוון נשרי, המציגה את תגליות, תקריות ותאונות המתרחשות, כאשר מניחים לחומרים להתנהל כדרכם.
ימימה ארגז פרומן / מבט לאחור: 1971 - 2021 [ציור] אוצרת: שלומית ברויר תערוכה רטרוספקטיבית המיתרגמת מילולית ורעיונית כ''מבט לאחור'', נדרשת בשגרה לפרישתו של סיפור כרונולוגי-היסטורי, תוכני או רעיוני רחב יריעה. אולם המדפדף בפרקי יצירתה של האמנית ימימה ארגז, עשוי לחוש מפח נפש בניסיונותיו לתור אחר נקודות עיגון לשם פענוח עלילותיה. שטף מושאי עבודתה, שליטתה ומיומנות דילוגה בין סגנונות, חתירה להתנסוּת תמידית כאורח חיים וכתוואי לפעולה, אינם מאפשרים רצף לינארי מובהק, אלא קיום, גם אם לעיתים כאוטי נחרץ בדחייתו כל ניסיון לאכוף עליו מבנה תמטי סדור או יד מרסנת. נאמנה לדרך עבודתה זו, אך ערוכה לקראת כינונה של רטרוספקטיבה, מזמנת ארגז לתוך מרחבי התערוכה מבט נוסף השוזר את ה''מלכתחילה'' עם ה''בדיעבד''. זוהי קריאה המציעה לאחד את המבט קדימה עם המבט לאחור ולמפות שתי וערב את צירי הזמן והמרחב כמוליכי זיכרון בין קטבים אלו. סיפור אישי, דיוקן משפחתי ותפיסות תרבותיות-חברתיות-פוליטיות, נארגים לכדי ממוּאר ויזואלי רב מבעים. מפגשי גלריה: יום שלישי 15.3.22 בשעה 17:00; יום שבת 7.5.22 בשעה 12:00
 ימימה ארגז פרומן סוכת פועלים, 2002, קרדיט צילום: מיכאל עמר דוד פרנקל / הנוף נעשה דיוקן [צילום, וידאו] אוצרת: נוגה דוידסון תערוכתו של דוד פרנקל עוסקת במופעים של טבע מתורבת ומעוררת שאלות על האדם, על הטבע ועל מוזיאונים לאמנות ולהיסטוריה. ההצבה בתערוכה, מאזכרת אופני תצוגה הנהוגים במוזיאוני טבע. כמותם, גם עבודותיו של פרנקל, מציגות את עולם החי באופן מלאכותי, תיאטרלי ומוגחך. האמן מסמן מופעי תִּרְבּוּת גרוטסקיים ומקצין אותם עוד, חושף בציניות את כניעתו לדחף האנושי לסמן, לקטלג ולתת שם לכל דבר: למצוא צורות בעננים, להפוך את הנוף לדיוקן של עצמנו. מבטו האירוני של פרנקל על הטבע המתורבת סודק את הנרטיב, המציג את האדם כבעל החיים הנעלה והתבוני ביותר. האמן, לשיטתו, כמוהו , כליצן הסאטירי, אותו שוטה, המתהלך ברחוב ומשמיע בקולי קולות את תורתו. התערוכה תוהה, שמא הסיפור האנושי שמציע הליצן הולם את המציאות יותר מזה של החוקר המלומד. מפגש גלריה: יום חמישי 31.3.22 בשעה 17:00
 דוד פרנקל, ג'ינג'ר, 2019, הדפסת דיו פיגמנטי על שקף, תיבת אור. קרדיט צילום: דוד פרנקל סיוון נשרי / כף כוכב - [ציור, פיסול] אוצרת מלווה: עלמה יצחקי נקודת המוצא לתערוכה של סיוון נשרי יוצאת מתוך סקרנות באשר להתנהגויות הבסיסיות של חומרים. היא עובדת עם התגליות ועם התאונות המתרחשות, כשמניחים לחומרים להתנהל כדרכם. מתוך התקריות בחומר, צומחים דימויים אשר מתגלגלים ומתפתחים זה מתוך זה, בעוד החומרים משנים צורה ומצבי צבירה. בתערוכה ''כף כוכב'' מציגה נשרי שני גופי עבודה שהתפתחו במקביל: ציורים על נייר ופסלים, המבוססים על יציקות בחומרים שונים. בעבודות הפיסול היא עובדת עם אובייקט מקור אחד: כף דקל מסוג וושינגטוניה, שאותה היא מעבירה סדרה של התמרות. החומר נוכח בציוריה של נשרי לא פחות מאשר בפסלים: הציורים נובעים מן האופן שבו נספגים הפיגמנטים במצע הנייר, נשטפים ממנו ומגיבים אליו. הצבעוניות הרוויה והצורות המתאבכות בציורים מובילות את הצופה לעולם של מסתורין טרופי הטמון בגלגולים העוברים על חומרי היצירה. מפגש גלריה: יום שבת 26.3.22 בשעה 12:00
![סיוון נשרי , רמזור ירוק [תקריב] ,2021, טושים צבעי מים ופיגמנט על נייר, קרדיט צילום : סיוון נשרי](http://www.archijob.co.il/archijob_news/images/20220301_2022_03_01_05.jpg) סיוון נשרי , רמזור ירוק [תקריב] ,2021, טושים צבעי מים ופיגמנט על נייר, קרדיט צילום : סיוון נשרי
תערוכות האביב בבית האמנים פתיחה: שבת 5.3.22 בשעה 12:00 נעילה: שבת 14.5.22 בשעה 14:00 בבית האמנים ירושלים, רח' שמואל הנגיד 12, ירושלים. הכניסה חופשית
|