Archijob - Studio לוח מודעות דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות לוח דרושים מאמרים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob שרותי השמה תפריט עליון
חדשות וארועים
כל כותרות החדשות ארועים ראיונות פרויקטים מאמרי דעה תחרויות אקדמיה מדיה עסקים English חיפוש בחדשות שליחת חדשות

ראיון עם המאייר דניאל גולדפרב | מדור ראיונות || ראיונות

ראיון עם המאייר דניאל גולדפרב | מדור ראיונות
 חדשות - כותרות
תערוכה קבוצתית חדשה בחלל האמנות נסימה-לנדאו, תל אביב  תערוכה קבוצתית חדשה בחלל האמנות נסימה-לנדאו, תל אביב 

Berlin Affordable Housing Challenge Berlin Affordable Housing Challenge

מערכת מדפים דיגיטלית חכמה מערכת מדפים דיגיטלית חכמה

זאהה חדיד אדריכלים נבחרו לתכנן את תחנת הרכבת בוילנה זאהה חדיד אדריכלים נבחרו לתכנן את תחנת הרכבת בוילנה

ראיון עם קרן ניב טולדנו מעצבת פנים ראיון עם קרן ניב טולדנו מעצבת פנים

מוצרים חדשים מבית רינות מחיצות מוצרים חדשים מבית רינות מחיצות

מציאת חן פרויקט הוויטרינות ברח דיזנגוף תל אביב ''מציאת חן'' פרויקט הוויטרינות ברח' דיזנגוף תל אביב

בין פנים לחוץ- תערוכת ציורים בגלריה זימאק ''בין פנים לחוץ''- תערוכת ציורים בגלריה זימאק

מערכת רגליות תמיכה מתכווננות לרצפה צפה Support מערכת רגליות תמיכה מתכווננות לרצפה צפה Support

תערוכת יחיד: שקר לבן בגלריה ימה תערוכת יחיד: שקר לבן בגלריה ימה

מסע במרחב הזמן לרומניה בבית האמנים תל אביב מסע במרחב הזמן לרומניה בבית האמנים תל אביב

Aectual 2021 Screen Design Competition Aectual 2021 Screen Design Competition

תערוכות סתיו 2021 בבית האמנים ירושלים תערוכות סתיו 2021 בבית האמנים ירושלים

בית כפרי בסגנון מודרני II חשיפת מעצבים בית כפרי בסגנון מודרני II חשיפת מעצבים

מיצב חלון ותערוכה בגלריה טובה אוסמן מיצב חלון ותערוכה בגלריה טובה אוסמן



לכל כותרות החדשות



ראיונות - ‏יום חמישי ‏08 ‏אוקטובר ‏2020 מאת: אביגיל טלמור

מהאיורים של המאייר הצעיר דניאל גולדפרב קשה להתעלם, הוא יצר לעצמו שפה איורית מזוהה ונועזת דרך צבעים רווים וקונספטים אמיצים. אצל גולדפרב נראה שהפרינט ממשיך לבעוט כאשר הוא מאייר אין ספור שערי עיתונים ומצליח להעביר רעיונות חזקים, לעיתים קרובות פוליטיים דרך איורים אנרגטיים התופסים את העין ולא מרפים.

ספר לנו קצת על עצמך וכיצד החל העיסוק שלך באיור. האם ידעת תמיד שתהיה מאייר? מה מושך אותך בתחום?
 

אני מאמין שכמו רוב המאיירים, הבחירה שלי במקצוע הגיעה בעקבות אהבה גדולה לציור. זה היה ניסיון להפוך את הדבר שאני הכי אוהב לעשות, לדבר שאני עושה ברוב זמני. מאז שהייתי ילד קטן, אהבתי לצייר ולהימצא במקומות בהם אפשר להיות יצירתי. לכן כשהגעתי לגיל בו אני צריך להחליט מה אעשה עם החיים שלי, הבחירה הצטמצמה מהר מאד בין כמה מקצועות בודדים בהם היצירה היא מרכיב מרכזי.
בשלב הראשון החלטתי להיות מאד פרקטי ולא ללכת ללימודי תואר באומנות, ובחרתי לעשות תואר בתקשורת חזותית. אבל כבר בסיום השנה הראשונה בלימודים התהפכתי ועשיתי בחירה אנטי-פרקטית - ובחרתי להתמחות באיור. מה שאני אוהב במקצוע האיור, הוא שיש מולך כמאייר לקוח /קהל שאתה מחוייב להיות בדיאלוג איתו ולתת לו דין וחשבון. ובניגוד לאומנות, כשאתה מאייר, אתה חייב לגרום למסר שלך להיות מובן ולעבור הלאה, לא משנה כמה הוא מתוחכם או מלא רבדים.


איור לחברת טרנסאביה, איור: דניאל גולדפרב

יצרת לך שפה איורית מאד מאופיינת, האיורים שלך אפוקליפטיים, אנרגטיים, ומאוד אמיצים. ספר לנו כיצד אתה ניגש אל פרוייקט חדש.

השלב הראשון, כמובן רק לאחר שדיברתי והרגשתי את השטח עם הלקוח בשיחה או התכתבות, הוא גיבוש הקונספט. לפעמים לקוחות מכתיבים לי בדיוק מה הם רוצים שאאייר ולפעמים אני מקבל בריף קצרצר ופתוח שמשאיר לי הרבה חופש לנוע בתוכו. גם במקרים שמכתיבים לי הכל, ובודאי באלה בהם יש הרבה מרחב יצירתי, אני לוקח את הזמן בשביל לחשוב ולפצח את הבריף - כלומר לנסות ולענות עליו בצורה המדויקת והמזוקקת ביותר, אבל במקביל גם בדרך המפתיעה או המחדשת ביותר שאני יכול, שגם נותנת ערך מוסף. אני תמיד דוחף למקומות שנראים לי הכי מעניינים, בין אם זה בחיבור אלמנטים מפתיע, מטאפורה שמתאימה כמו
כפפה, או דווקא הצגה של משהו שיכול להיות מוכר ואפילו קלישאתי מכיוון חדש ומרענן.


תויות לבירת בוטיק, איור: דניאל גולדפרב

ספר לנו קצת על הטכניקה שלך. כמה זמן בממוצע לוקח לך לאייר איור, האם אתה מאייר רק איורים דיגיטליים?

אני מאייר רק איורים דיגיטליים, והטכניקה די פשוטה. על בסיס הסקיצה הנבחרת, אני מתחיל להכין את האיור, קודם בקו. הסקיצה לרוב היא גסה מאד ונועדה מבחינתי רק לבסס קונספט וקומפוזיציה כלליים. תהליך ציור הקו מתבצע בכמה שלבים רפטטיביים. אני מצייר את כל האיור בקו פעם ראשונה, בקו די מהיר, וחסר מחויבות, שמשאיר לי מקום לחתוך להגדיל / לסובב / למתוח את האובייקטים השונים. אני חוזר על התהליך הזה שוב ושוב, כשבכל פעם הקו יותר מדויק, מחושב ומחוייב מהפעם הקודמת, ורמת הפרטים עולה. כך אני עושה עד שאני מרוצה מהתוצאה. שלב הצביעה די פשוט, כי העבודות שלי מבוססות בעיקר על קו, בשונה מציורי שמן או אקריליק, לכן לרוב אני עובד בשכבות צבע חלקות בלי מעברים מורכבים במיוחד, בשביל לייצר את הנפחים, אור וצל וכו׳. איור מפורט ועמוס פרטים לרוב מצריך ממני בערך 3 ימי עבודה.

הסקיצה לאיור לרוב גסה מאד ונועדה רק לבסס קונספט וקומפוזיציה כלליים. , איור: דניאל גולדפרב
הסקיצה לאיור לרוב גסה מאד ונועדה רק לבסס קונספט וקומפוזיציה כלליים. , איור: דניאל גולדפרב

האיורים שלך מאד פוליטיים ואפילו מחאתיים. עד כמה אתה נשאר אובייקטיבי או נאמן לדעותיך כשאתה מאייר? האם אתה מתייחס לאיור רק כאמצעי להמחשת תוכן שמישהו אחר כתב, או שאתה מכניס את דעתך האישית בצורה גלויה או כסאב-טקסט דרך האיור?

המסר של הלקוח בא במקום הראשון, אבל אני אף פעם לא מסתפק במסר הזה ותמיד מנסה להכניס גם את האמירה שלי לכל עבודה. תמיד. לפעמים האמירה ברורה ובוטה ומוטחת ישר בפרצוף, ובפעמים אחרות היא מרומזת וניואנסית, ומצריכה הסתכלות שנייה או שלישית באיור. כמובן שאני לא לעולם לא אעביר מסר מנוגד, או ללא ידיעתו של הלקוח, גם אם אני לא מסכים עם דעותיו. מצד שני, ישנם מסרים ותכנים שאני לא אסכים לאייר. לא בגלל שהם לא לגיטימיים בהכרח, אבל אם הם רחוקים מדי מהשקפת עולמי, יהיה לי קשה לגייס את עצמי עבורם. אני חייב להזדהות באיזושהי רמה עם המסר, אפילו אם רק בכמה אחוזים, על מנת לעשות עבודה טובה ולא להרגיש שמכרתי את נשמתי.

מימין: שער למגזין ליברל משמאל: טראמפנשטיין, איור לכתבה על הנשיא טראמפ במוסף כלכליסט איור: דניאל גולדפרב
מימין: שער למגזין ליברל,  משמאל: טראמפנשטיין, איור לכתבה על הנשיא טראמפ במוסף כלכליסט איור: דניאל גולדפרב

לאחרונה, בעקבות המעצר של שושקה, התעורר דיון בנוגע לצנזורה. האם יצא שצינזרו איור שלך? מה היחס שלך לצנזורה של איורים?

לא זכור לי שצונזר איור שלי אי פעם, אולי אני לא בועט מספיק [!] במאקרו, אני חושב שלצנזר אמנות זה דבר פסול בחברה מתקדמת ותרבותית. לכל אדם יש את הזכות להביע את עצמו, ובאומנות הזכות הזו אפילו יותר מקודשת בעיני. צנזורה היום היא תופעה הולכת וגוברת - דווקא בעקבות מאבקים חברתיים חשובים וראויים בעולם, אנחנו חיים בעידן שמעודד אנשים להרגיש נפגעים, זה דבר שאפילו מקנה נקודות זכות ברשתות חברתיות, ויכול לגרור אחריו שיימינג הרסני [שם קוד ללינצ׳ים אינטרנטיים], וגם צנזורה מוחלטת של דעה, או אפילו פרסונה דיגיטלית בשלמותה. גם עבודות אומנות יכולות להיקלע לאש הזו, וזה מטריד. למרות זאת, העולם הוא לא שחור ולבן, הוא לרוב נמצא בתוך סקאלה אפרורית ומעורפלת. אני מניח שיש מקרים בהם יש ניסיון לפגוע באחרים בחסות האומנות, וחופש הביטוי. כשהכוונה היא לפגוע, יתכן וישנם תכנים שאין להם מקום, אפילו באומנות. אבל זה אזור מסוכן והמדרון חלקלק מדי, לכן קצת קשה לי לתת תשובה מוחלטת בנושא.

 איורים אישיים, מימין: Sanctuary, משמאל: מחווה למשחקי הכס, איור: דניאל גולדפרב
איורים אישיים, מימין: Sanctuary, משמאל: מחווה למשחקי הכס, איור: דניאל גולדפרב

מיהו המאייר האהוב עליך בארץ או בעולם, ומדוע?

אין לי מאייר אחד אהוב מעל השאר, יש יותר מדי מאיירים טובים. האינטרנט והרשתות החברתיות גורמים לכך שאנחנו חשופים לכמות עצומה של מאיירים, אמנים והעבודות שלהם בכל יום. המאיירים שאני הכי אוהב הם כאלה שלרוב גורמים לי לעצור את האצבע הגוללת ולהגיד לעצמי וואו. והוואו מגיע בדר״כ כשהעבודה מבוצעת ברמה הכי גבוהה שיש בהיבטים רבים - קונספט, קומפוזיציה, צבעוניות, עיצוב דמויות/ סביבה וכו׳, וגם כשהנושאים יותר מדברים אלי [בדר״כ כבדים, מדכאים וטבולים בציניות]. אחד המאיירים האהובים עלי הוא לאורן דוריו [Laurent Durieux] הצרפתי. אני מאד אוהב את הגישה האנדרסטייטד שלו, והוא מצוין בכל היבט של המקצוע, וגם עובד הרבה בתחום שאני אוהב - כרזות לסרטים.


איורים לבר הקוקטלים התל אביבי אימפריאל, איור: דניאל גולדפרב

האם לדעתך, בעקבות החלשות הפרינט והמעבר לדיגיטל, שוק האיור משתנה וכיצד?

בעיני המעבר של תכנים לדיגיטל עושה הרבה רע למקצוע, לא בגלל שפרינט יותר טוב אבסולוטית. יש יתרונות לכל מדיום אחד על האחר, אבל הבעיה כרגע שבמידה מסוימת אין הרבה כבוד לדיגיטל. היחס כיום לתכנים אינטרנטיים הוא קצת כמו פסט-פוד. קצר, מיידי והאיכות לא ממש חשובה. לא סתם נולד אמ/לק. על תכנים איכותיים צריך לשלם ונראה לי שברוב העולם עדיין מעדיפים שלא לשלם על תכנים מעמיקים באינטרנט, אפילו אם מדובר בכמה כמה שקלים בודדים בחודש. זה פקטור שמשפיע גם על ההשקעה באיורים בדיגיטל, ואני מקווה שזה ישתנה עם הזמן. למרות זאת, אין ספק שגם ישנם הרבה ענפים היום שניתן לאייר בהם שלא היו קיימים בעבר בזכות הטכנולוגיה [מחכה כבר לאייר בוי אר!]. ולמרות החלשותו, לפרינט עדיין יש את הפרסטיז׳ שלו, והלוואי וישרוד.

 שער למוסף כלכליסט, איור: דניאל גולדפרב
שער למוסף כלכליסט, איור: דניאל גולדפרב

מהו הפרויקט שאתה הכי גאה בו?

הפרוייקט שאני הכי גאה בו הוא השערים של מגזין ליברל, שאני עושה באופן קבוע מאז סוף 2016. אני מחשיב את איורי השערים לפרויקט אחד גדול שמוצג בהמשכים. קודם כל, מדובר במגזין פוליטי, שזה תחום שמאד מעניין אותי, תחום שהוא חשוב מאין כמוהו, אשר נוגע לחיים של כולנו. אני מתייחס לשערים כמעט כמו בלוג אישי. פעם בחודש יש לי במה מכובדת להביע את דעתי על נושא שאני רואה כמהותי, ובהרבה מקרים להביע ביקורת או מחאה. זה כמובן עוזר מאד שהעורך נותן לי הרבה חופש להעיז ולקחת סיכונים, ואני חושב שהרבה מהרעיונות הכי חזקים שלי והאיורים הכי מוצלחים הגיעו דרך שער המגזין.

שערים למגזין ליברל, איור: דניאל גולדפרב
שערים למגזין ליברל, איור: דניאל גולדפרב

שערים למגזין ליברל, איור: דניאל גולדפרב
שערים למגזין ליברל, איור: דניאל גולדפרב

מה הטיפ שלך לסטודנטים שחושבים להיות מאיירים ״כשיהיו גדולים״?

הכי חשוב זה כמובן לצייר כמה שיותר, כי מה שיפה במקצוע הזה הוא שכמעט תמיד היכולות רק הולכות ומשתפרות עם הזמן וככל שמתאמנים יותר. זה במיוחד נכון למאייר/ת עם יכולת ניתוח עצמי גבוהה, ויכולת להבין מה טוב ומה חסר בעבודות שלו/ה ולאיפה הוא או היא צריכים לכוון. אבל הטיפ המרכזי שלי: להשתדל כמה שיותר לא לעבוד על אוטומט. לפעמים אחרי שמוצאים איזו נישה, וכשהסגנון האישי כבר מוגדר, יש נטייה להיכנס לקומפורט זון, ולעשות עוד מאותו הדבר. אם העבודות שלנו היום נראות ממש אותו הדבר כמו אלו מלפני 3-4 שנים, זה אומר שאנחנו דורכים במקום. אני לא אומר שצריך להחליף סגנון כל הזמן, אלא להתחדש ולהתפתח בתוך הסגנון והשפה שיצרנו.

דניאל גולדפרב
דניאל גולדפרב



לרשימת הכותרות [חזור לעמוד קודם Print News ]

 תגובות פייסבוק
תגובות גולשים  תגובות גולשים [ 0 ]
empty image

אין בשלב זה תגובות של גולשים לידיעה זו

היה הראשון להגיב !
 

 

 שם:
 דוא"ל: (לא חובה)
 תוכן התגובה:
 הקלידו את המילה:
captcha  
[ מטרת בדיקה זו לחסום תוכנות פרסום ספאם ]


 החדשות הנצפות ביותר בחודש האחרון
פוטומנטה תערוכת צילום במוזיאון ארץ ישראל ''פוטומנטה'' תערוכת צילום במוזיאון ארץ ישראל

תערוכה קבוצתית חדשה: אהבה נזילה  תערוכה קבוצתית חדשה: אהבה נזילה 

מציירים סיפור אהבה בגלריה חנקין, חולון ''מציירים סיפור אהבה'' בגלריה חנקין, חולון

לראות את הבלתי נראה בגן הבוטני ירושלים ''לראות את הבלתי נראה'' בגן הבוטני ירושלים

תערוכת יחיד: ויטרזים רכים בבית האמנים, תל אביב תערוכת יחיד: ויטרז'ים רכים בבית האמנים, תל אביב

תערוכה לצייר בפח בבית האמנים בחיפה תערוכה ''לצייר בפח'' בבית האמנים בחיפה

עיצוב ותכנון משרדי II SVB  חשיפת אדריכלים עיצוב ותכנון משרדי II SVB חשיפת אדריכלים

תערוכת שימור ושימוש חוזר במבנים, REUSE תערוכת שימור ושימוש חוזר במבנים, REUSE

Alternate Realities 2022 Architecture Competition Alternate Realities 2022 Architecture Competition

מרחב קליטה II חשיפת סטודנטים מרחב קליטה II חשיפת סטודנטים

אניסה אשקר: סקיצה פריזאית במכון הצרפתי אניסה אשקר: סקיצה פריזאית במכון הצרפתי

תכנון ועיצוב מטה חברה בברזיל תכנון ועיצוב מטה חברה בברזיל

זית אצל זית תערוכה בבית ראובן ''זית אצל זית'' תערוכה בבית ראובן

תערוכת יחיד: שקר לבן בגלריה ימה תערוכת יחיד: שקר לבן בגלריה ימה

דיור ציבורי מעוצב בצרפת דיור ציבורי מעוצב בצרפת


 

 

 






יצירת קשר ופרסום באתר

פרסום ב Archijob
יצירת קשר
שרותי השמה
קראו אודות אתר Archijob
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס פוטושופ
קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2020 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים  רחוב תובל 20 קומה 1 מתחם הקיבוץ רמת גן (מחוז תל אביב)
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2020 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 20 Tuval st. Ramat Gan (Tel Aviv District)