Archijob - Studio לוח מודעות דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות לוח דרושים מאמרים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob שרותי השמה תפריט עליון
חדשות וארועים
כל כותרות החדשות ארועים ראיונות פרויקטים מאמרי דעה תחרויות אקדמיה מדיה עסקים English חיפוש בחדשות שליחת חדשות

עבר, הווה, עתיד - ראיון עם אדריכלית תמר דה לה זרדהעבר, הווה, עתיד - ראיון עם אדריכלית תמר דה לה זרדה

 חדשות - כותרות
ללכת לאיבוד, לציית ולשבור כללים, להתבודד ולזחול בתערוכה חדשה ללכת לאיבוד, לציית ולשבור כללים, להתבודד ולזחול בתערוכה חדשה

עשרות תערוכות בפסטיבל האיור שמתקיים בתל אביב עשרות תערוכות בפסטיבל האיור שמתקיים בתל אביב

מוזיאון תל אביב לאמנות נפתח היום מחדש לקהל  מוזיאון תל אביב לאמנות נפתח היום מחדש לקהל 

תערוכה ראשונה בחלל התצוגה החדש של פרויקט לחם ושושנים תערוכה ראשונה בחלל התצוגה החדש של פרויקט ''לחם ושושנים''

מוביוס אוביוס - אין התחלה ולא סוף, לא פנים ולא חוץ מוביוס אוביוס - אין התחלה ולא סוף, לא פנים ולא חוץ

לעקוב אחר תנועה שקפאה בתערוכת קרמיקה חדשה לעקוב אחר תנועה שקפאה בתערוכת קרמיקה חדשה

שאלות תם מועלות על הבד בתערוכה חדשה שאלות תם מועלות על הבד בתערוכה חדשה

תחרות פומבית לתכנון אורבני של מתחם בירוחם תחרות פומבית לתכנון אורבני של מתחם בירוחם

House Mesh | English Version House Mesh | English Version

בית הפרופילים החכם | מדור חשיפת מעצבים בית הפרופילים החכם | מדור חשיפת מעצבים

מצעצוע ועד לחפץ אמנותי,  תערוכה חדשה  מציגה את הבובות האמנותיות מצעצוע ועד לחפץ אמנותי, תערוכה חדשה מציגה את הבובות האמנותיות

מתח גבוה - תערוכה ראשונה בחלל האמנות החדש נסימה-לנדאו מתח גבוה - תערוכה ראשונה בחלל האמנות החדש נסימה-לנדאו

מקונפליקטים נולדת אדריכלות, ראיון עם אדריכל נתי רותם | מדור ראיונות מקונפליקטים נולדת אדריכלות, ראיון עם אדריכל נתי רותם | מדור ראיונות

שמרו על כספכם ועתידכם, טליה בן שטרית מ-Nanocad חזרה ממוסקבה עם תובנות לתקופת הקורונה. שמרו על כספכם ועתידכם, טליה בן שטרית מ-Nanocad חזרה ממוסקבה עם תובנות לתקופת הקורונה.

כנען סנטר מציגים את נבחרת מוצרי האיטום לחדרים רטובים כנען סנטר מציגים את נבחרת מוצרי האיטום לחדרים רטובים



לכל כותרות החדשות



ראיונות - ‏יום רביעי ‏12 ‏אוגוסט ‏2020 כתב אביגיל טלמור

ספרי לנו בקצרה על מהלך הקריירה שלך ומדוע בחרת להפוך לאדריכלית שימור

בסוף שנת 1994 החליטה עיריית חיפה לצאת לדרך בפרוייקט שימור ושיקום המושבה הגרמנית בחיפה ולהפוך את המושבה מהחצר האחורית של חיפה למוקד עירוני אטרקטיבי שישתלב עם פרוייקט הגנים הבאהאים שגם יצא לדרך באותה תקופה. זכיתי להיות במינהלת הפרוייקט העירוני החשוב הזה. הפרוייקט כלל בניית טיילות רחבות להולכי רגל וכן שימור חזיתות המבנים לאורך השדירה הראשית, שדרות בן גוריון. באותה תקופה עשיתי קורס שימור אתרים מהראשונים בארץ, מטעם אגודת האדריכלים.

שימור המושבה הגרמנית בחיפה. צילום: תמר דה לה זרדה.
שימור המושבה הגרמנית בחיפה, שדרות בן גוריון. תכנון: אדריכלית דפנה גרינשטיין ממשרד גרינשטיין הר-גיל, צילום: תמר דה לה זרדה

בשנים האחרונות יש תחושה של התעוררות בנושא השימור, מהו לדעתך הטריגר לתהליך?

בשנת 2008 נוספה התוספת הרביעית לעניין שימור מבנים ואתרים בחוק התכנון והבניה. נושא השימור קיבל סוג של הסדרה בנוהלים, עם חובת הקמת ועדות שימור עירוניות, יועצי שימור במחוזות, נוהל אחיד לתיקי תיעוד. הנושא הפך מהובי או עיסוק של מעטים למודעות רחבה לחשיבות של נושא השימור בכל היבטי התכנון העירוניים והמחוזיים.

מהו פרוייקט השימור הכי מעניין או מאתגר שיצא לך לעבוד עליו?

שימשתי יועצת שימור בוועדה מחוזית דרום, ושם היתה לי הזכות לקדם מודעות לחשיבות שימור של מבנה תעשייתי גדול של ''כיתן דימונה'' והסיפור של עיר שנבנתה סביב מפעל. הייתי מעורבת בשימור בישובים קטנים, קיבוצים, במרחבים גדולים. כל פרוייקט שימור קטן או גדול הוא תרומה להבנת העבר ולכבוד לקיום מבנים שנראים 'צנועים' לעיתים אך עם היסטוריה ועם סיפור שמעצים את המקום, הישוב או המרחב.


בית הנזירות סנטה אנה חיפה צילום: תמר דה לה זרדה.
בית הנזירות סנטה אנה חיפה צילום: תמר דה לה זרדה.

בחיפה אני מעורבת בשימור של מבנים שונים שמספרים את הסיפור של האוכלוסיה הערבית בחיפה, המרוניטים, מבנה קולנוע 'הדר' שמספר את הסיפור של חשיבות קולנוע בישראל ובחיפה גם כמקום לבידור וגם לאסיפות עם וגם להפגנות, מבנה נזירות שחינכו נערות, מבנה גימנסיה ביאליק שבו למדו בשתי משמרות, מתחם באלנבי בו היה סליק של האצ'ל... ועוד. הרבה סודות מתגלים כאשר עורכים תיעוד. 

כאדריכלית שימור, מה חשיבות שימור המבנים וכיצד היא משפיעה על היחס שלנו לסביבה?


לאחרונה ערכתי תיעוד לשימור לכפר נוער יוענה ז'בוטינסקי והיתה לי הזדמנות ללמוד על היסטוריה בית'רית שפחות מוכרת, אמנם, אבל אני מאמינה ששימור הוא תרבות, כי מאחורי כל מבנה יש אנשים, זרמים, אמונות, דיעות, וחברה תרבותית מאפשרת שימור של כל הסיפורים, לטובת העושר התרבותי של כולנו. מרכז הכפר הישן מעיד על צניעות המתיישבים הראשונים, ויש ערך לשמר את המתחם הזה ודרכו לספר את האידיאולוגיה החינוכית הבית'רית.


בית הנזירות סמל. צילום אמיר אראל

במושבה הגרמנית בחיפה עשינו פרוייקט חשוב של שילוט היסטורי, בארבע שפות [עברית, אנגלית, ערבית וגרמנית] אשר מספר את הסיפור של המושבה הגרמנית. ככה טיול במושבה מקבל משמעות מעבר למה שהעיניים רואות כיום, ואנחנו רואים גם מה שכבר נעלם - את האנשים שחלמו להביא את הגאולה לעם ישראל, והקימו וחיו פה, וכן, גם את השבר של החלום ההוא אפשר לספר.

תוכלי לספר לנו מה קורה בעולם בתחום השימור?


שימור בעולם מנותב דרך אמנות שימור כבר למעלה מ20 שנים. מי שעוסק בשימור מכיר כמובן את אמנת בורה, וחשוב לדעת שמדינת ישראל חתומה על אמנות השימור העולמיות ומחוייבת לשימור, ככל מדינה תרבותית. נכסי תרבות נדירים במיוחד - בנויים או נופיים - קיבלו הכרזה וסוג של הכרה כנכסי מורשת עולמית. אחרים 'רגילים' יותר מנוהלים בכל מדינה לאור אמנות שימור המקובלות. מתקיימים כנסים לשימור בינלאומיים, כמו גם מקומיים. יש גופים שעוסקים בשימור - החל באונס''קו דרך גופים ממשלתיים, ציבוריים וכן שיתופי פעולה.

מרכז העיר בולזנו באיטליה. צילום: תמר דה לה זרדה
שימור מרכז העיר בולזנו באיטליה. צילום: תמר דה לה זרדה

היכרתי פרוייקט מעניין מאד במארסיי, צרפת, אשר הוכרזה כעיר תרבות לפני כ 5 שנים, שם לקחו את מרכז העיר וגם את אזור הנמל, ועשו שם פרוייקט שיפוץ ושימור ענק יחד עם חברות מבצעות, הכל באיכות אחידה ודרישות אחידות. כמובן שהושקעו שם כספים אירופיים אך גם יזמיים. התוצאה מרשימה וצריך להבין שמקומות כאלה מושכים תיירות, ועסקים משגשגים בזכות האטרקטיביות שיש למבנים ההיסטוריים המשופצים.

פרוייקט שיפוץ ושימור ענק יחד עם חברות מבצעות במארסיי, צילום: תמר דה לה זרדה.
פרוייקט שיפוץ ושימור ענק יחד עם חברות מבצעות במארסיי, צילום: תמר דה לה זרדה.

היכרתי פרוייקט שונה לגמרי בספרד, שם לקחו פארק בהרים המשקיף אל הים, שם הסיפור הוא שבגלל צורות הסלעים והאבנים שנראים כמו חיות דמיוניות - זה היה מקום בו האמן סלבדור דאלי היה מקבל השראה לאמנותו. אחרי מל'ע השניה נבנה בו כפר נופש וחמישים שנים אחרי החליטו הספרדים והאירופים תמכו כספית - להרוס את כפר הנופש ולהחזיר את הטבע לטבע. זה היה פרוייקט שימור ללא תועלות כספיות וברור שהמימון היה מרכיב חשוב בו.

הפארק הלאומי "פארק דה קרֶיוּס" בפירנאים, ספרד, שם הרסו את כפר הנופש והחזירו את הטבע לקדמותו. צילום: תמר דה לה זרדה.הפארק הלאומי "פארק דה קרֶיוּס" בפירנאים, ספרד, שם הרסו את כפר הנופש והחזירו את הטבע לקדמותו. צילום: תמר דה לה זרדה.
הפארק הלאומי 'פארק דה קרֶיוּס' בפירנאים, ספרד, שם הרסו את כפר הנופש והחזירו את הטבע לקדמותו. צילום: תמר דה לה זרדה.
תכנון הפרוייקט:  J/T ARDÉVOLS S.L. Ton Ardèvol ; Landscape architects: Martí Franch

לפני מספר חודשים ביקרתי בצפון איטליה בבולזאנו שהיתה שייכת לאוסטריה לפני המלחמה. העיר היתה כל כך מטופחת, מבנים שומרו שם באופן כל כך מרשים במתחם המרכז וסביבותיו, שהחלטתי להבין מה גרם להם לשמר את המבנים ברמה גבוהה כל כך. נשארתי יום נוסף במקום, והגעתי לעירייה, למחלקת התכנון שישבו איתי כשעה וסיפרו לי איך הצליחו. הם קבעו מדיניות וחובת שימור, וגיבשו חוברת פרטים והנחיות מדוייקות לשימור, הם נותנים מימון לקבלנים בתנאי שאלו עומדים בתנאי השימור. העיר מרוויחה, הקבלנים מרוויחים, ואין שם זכויות בניה למגדלים או לתוספות מכוערות.

האתגר הגדול הוא לממן פרוייקט שימור. הדרישות לשימור הן גבוהות, ובישראל יזמים לעיתים היו מעדיפים שלא לשמר. אך שימור הוא אינטרס ציבורי ממעלה ראשונה.  

כיצד מתנהל תהליך שימור אדריכלי?

ברמה העירונית יש מדיניות של מה ואיפה לשמר. תיקי התיעוד הם מיסמכים להבנת הרקע הסטטוטורי, ההיסטורי, השלביות של המבנה, תיעוד המצב הפיסי של המבנה, שכולם יחד נותנים בסיס לוועדת השימור להערכת הערכיות לשימור. גם כאן, השימור נופל על כתפי היזמים, שמצידם מרגישים ששימור מגביל אותם.


פרוייקט שיחזור בריגן בנורווגיה, צילום: תמר דה לה זרדה.

מהו לדעתך פרוייקט השימור מוצלח / לא מוצלח/ מעניין/ חשוב, בעולם?

בנורווגיה בעיר הנמל המערבית ברגן, נעשה פרוייקט שימור במרכז ההיסטורי שנקרא בריגן, מאד מוצלח כי גם נעשה שימור אותנטי בטכנולוגיה של המבנים ההיסטוריים [בלי לבנות מעליהם תוספות חדשות!] וגם מתקיים שם שוק דגים ומוצרי ים וגם השימוש הזה בעצם מספר סיפור המשכי של הנמל מאז ימי הביניים ועד היום. בריגן הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק'ו. אציין שהמבנים ברובם אינם בשימוש פרט לשימוש מוזיאוני וקצת חנויות תיירים. המסעדות הן במתחם אחר סמוך.


פרוייקט שיחזור בריגן בנורווגיה, צילום: תמר דה לה זרדה.

כל מרכז עיר היסטורית, מסוג הערים שכאשר אנחנו באים כתיירים אנחנו הולכים לטייל במרכזים ההיסטוריים, אשר עבר שימור - הוא חשוב. אפשר לראות את מרכז וארשה ואת מרכז הישן של ברלין שם סופגים את הסיפור ההיסטורי של מל'ע השניה מאד חזק. כך גם בערים אירופיות אחרות כמו רומא, אמסטרדם, לונדון, פריז - כל עיר עם המאפיינים שלה, והניגוד בין ריקמת המבנים ההיסטורית לבין המבנים החדשים בשוליה לרוב מוצלח.

שילוב תקופות בניה שונות בברלין, צילום: תמר דה לה זרדה.
שילוב תקופות בניה שונות בברלין, צילום: תמר דה לה זרדה.

מהו המבנה ההסטורי שהכי חשוב לשמר כיום [בארץ או בעולם]?

בשימור לא נכון לדעתי להתייחס למבנה היסטורי אחד. אנחנו מדברים על מכלולים, על ריקמות עירוניות שמספרות את הסיפור ההיסטורי. יש אבחנה בין היסטורי לבין 'ארכיאולוגי' כך שהראשון הוא מ 1700 לספ' והאחר מה שקודם. אז לדעתי הכי חשוב להיערך לשמירה על הנכסים ההיסטוריים שאנחנו יודעים ורוצים לשמרם - כך שיהיה מי שיטפל בהם בעת רעידות אדמה או אסונות טבע משמעותיים, כדי שהתרבות תישמר לדורות הבאים גם.


מימין:פנים הלבניה במפרץ חיפה, משמאל: צילום מתוך המבנה. צילום: תמר דה לה זרדה
מימין:פנים הלבניה במפרץ חיפה, משמאל: צילום מתוך המבנה. צילום: תמר דה לה זרדה

האם נתקלת במצב בו תהליך השימור עורר תובנות או תהיות על עתידו של המבנה?
במתחם בתי זיקוק בחיפה תיעדתי בין היתר את ה'לבניות', מגדלי הקירור הפרבוליים, אשר אחד מהם קרס בחודש שעבר. התיעוד זיהה את הכשל, אך לא הספיקו לדאוג לחיזוק, וכך קרס אייקון חשוב של העיר חיפה.



תמר דה לה זרדה , אדריכלית ומתכננת עירונית שימור ויעוץ, צילום: איריס טננהאוז

האם תוכלי לסכם, במילותייך שלך, מהי חשיבותו של השימור לתרבות ולנו כחברה. 

שימור הוא רב פנים - האם זה שימור חזיתות בלבד? האם זה הצבת שלט סיפור? האם שימור מנותק משימוש? 
מקום לשימור הוא מקום שאנשים יכולים להזדהות ולהתחבר אליו. בתיעוד מתגלה סיפור הזהות המקומי, לעיתים בלתי ידוע ונחשף רק במחקר, אבל הסיפור מחבר אותנו למקום - לקיוסק, לקולנוע, לשדרה. 
שימור הוא פוליטי לפעמים - איזה סיפור נספר? איזה סיפור לא יישמר לדורות הבאים? עניין של בחירה. למשל את המעברות הרסו, וקשה לספר את סיפורן. כפרים ערביים נהרסו ורק שרידים מספרים את הסיפור ההוא.
כאשר מתערבים בריקמה קיימת יש פוטנציאל להעצים את התושבים המקומיים, פוטנציאל להתגאות בהיסטוריה המקומית, גם גדולה ומשמעותית וגם קטנה, כגון מבני ראשונים בקיבוץ, או עמדת שמירה היסטורית בישוב. 
יחד עם זאת שימור של מבנה או ריקמת עיר צריך להיעשות בזהירות כך שמחד - לא נאבד את הסיפור ההיסטורי והאדריכלי לעבר ומאידך, נאפשר למקום להתקיים ולהיות שימושי גם לדורות הבאים. 
השילוב המוצלח בין שימור העבר לבין שימוש בהווה ובעתיד מהווה סינרגיה אטרקטיבית,  ובדרך כלל מקומות כאלה כאלו הם גם מוצלחים מאד לחברה וגם כלכלית.




לרשימת הכותרות [חזור לעמוד קודם Print News ]

 תגובות פייסבוק
תגובות גולשים  תגובות גולשים [ 1 ]
empty image
[1]   עמית   ‏יום שלישי ‏15 ‏ספטמבר ‏2020 10:46
כתבה מעניינת, שימור זה חלק מהמורשת של כל אחד


 

 שם:
 דוא"ל: (לא חובה)
 תוכן התגובה:
 הקלידו את המילה:
captcha  
[ מטרת בדיקה זו לחסום תוכנות פרסום ספאם ]


 החדשות הנצפות ביותר בחודש האחרון
שמרו על כספכם ועתידכם, טליה בן שטרית מ-Nanocad חזרה ממוסקבה עם תובנות לתקופת הקורונה. שמרו על כספכם ועתידכם, טליה בן שטרית מ-Nanocad חזרה ממוסקבה עם תובנות לתקופת הקורונה.

מצעצוע ועד לחפץ אמנותי,  תערוכה חדשה  מציגה את הבובות האמנותיות מצעצוע ועד לחפץ אמנותי, תערוכה חדשה מציגה את הבובות האמנותיות

מקונפליקטים נולדת אדריכלות, ראיון עם אדריכל נתי רותם | מדור ראיונות מקונפליקטים נולדת אדריכלות, ראיון עם אדריכל נתי רותם | מדור ראיונות

מתח גבוה - תערוכה ראשונה בחלל האמנות החדש נסימה-לנדאו מתח גבוה - תערוכה ראשונה בחלל האמנות החדש נסימה-לנדאו

Multinational company of cosmetics headquarters in Brazil Multinational company of cosmetics headquarters in Brazil

איך תכנון נכון יכול להפחית הדבקה בחנויות ובשטחי מסחר? לחברת פלרם יש פתרון איך תכנון נכון יכול להפחית הדבקה בחנויות ובשטחי מסחר? לחברת פלרם יש פתרון

יש ריח לאמנות - פרויקט אומנותי חדש שם במרכז את חוש הריח יש ריח לאמנות - פרויקט אומנותי חדש שם במרכז את חוש הריח

רב שיח בזום בהשתתפות אוצרי התערוכה Determination רב שיח בזום בהשתתפות אוצרי התערוכה ''Determination''

תערוכה בעקבות ספר הצילום עטור הפרסים הד תערוכה בעקבות ספר הצילום עטור הפרסים הד

כנען סנטר מציגים את נבחרת מוצרי האיטום לחדרים רטובים כנען סנטר מציגים את נבחרת מוצרי האיטום לחדרים רטובים

הדרייב אין התל אביבי חוזר בתוכנית חורף אינטימית הדרייב אין התל אביבי חוזר בתוכנית חורף אינטימית

אוהבים אמנות - עושים אמנות | אירוע האמנות הגדול של עיריית תל אביב-יפו אוהבים אמנות - עושים אמנות | אירוע האמנות הגדול של עיריית תל אביב-יפו

House Mesh | English Version House Mesh | English Version

תערוכה ראשונה בחלל התצוגה החדש של פרויקט לחם ושושנים תערוכה ראשונה בחלל התצוגה החדש של פרויקט ''לחם ושושנים''

תחרות פומבית לתכנון אורבני של מתחם בירוחם תחרות פומבית לתכנון אורבני של מתחם בירוחם


 

 

 






יצירת קשר ופרסום באתר

פרסום ב Archijob
יצירת קשר
שרותי השמה
קראו אודות אתר Archijob
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס פוטושופ
קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2020 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2020 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B