כיצד משפיעה סביבת הלמידה על תהליך הלמידה בסטודיו האדריכלי?
הרצאת זום של אדר' הדס סופר. בית הספר לארכיטקטורה, אוניברסיטת אריאל.
ההרצאה באה לשפוך אור על שיטות הלמידה/הוראה הנהוגות בסטודיו והתאמתן לתמורות טכנולוגיות ומציגה פיתוח של מודל להערכת השימוש בסביבות למידה שונות בסטודיו. ורבודות. סביבות אלו מאפשרות [ immersive] הטכנולוגיה מציעה לסטודיו מגוון של סביבות למידה וירטואליות, מטמיעות למשתמש תחושה של נוכחות בעת טיול וירטואלי בקנה מידה אנושי, כאילו הייתה זו סביבה בנויה. בכך הינן בעלות פוטנציאל לתמוך בסטודנטים, אשר חווים לרב את הפרויקט התכנוני בקנה מידה מוקטן וסטאטי.עם זאת, קיים מחסור בידע אודות יעילותן של סביבות אלו לתמוך בתהליך הלמידה. בנוסף, חלק מסביבות אלו דורש צוות מיומן וציוד יקר, מה שמגביר את הצורך בידע מתאים על מנת לשלבן בהוראה באופן מושכל. מכיוון שהסטודיו היווה את המרחב הבלעדי ללמידה, מחקרים קיימים התעלמו מרכיב זה והתמקדו בתקשורת בהנחיות, או בכלי עזר לתכנון. לכן נוצר קושי להעריך ולבחור איזו סביבת למידה מתאימה יותר לשילוב בקורס או אל צרכי לומדים שונים.
 צילום באדיבות יח''צ
כמענה לבעיה, פותח מודל שבאמצעותו ניתן להעריך את היחסים המתהווים בין סביבת הלמידה וביצועי הלמידה של לומדים. המודל מקודד את החלטות התכנון שהוצגו במהלך כל הנחיה ביחד עם התנאים הפיסיים, הווירטואליים והחברתיים בהם נידונו, לדפוסים מדידים, הניתנים לניתוח כמותי מרובה קריטריונים. תוצאות ממספר ניסויים שעשו שימוש במודל להערכת קורסי סטודיו שעשו שימוש בסביבה וירטואלית מטמיעה וכיתת הסטודיו המסורתית, חשפו הבדלים בין שתי סביבות הלמידה. בכך תורם המחקר לשילוב מושכל של סביבות למידה שונות בסטודיו.
הדס סופר היא אדריכלית ומרצה לאדריכלות. לאחרונה השלימה הדס מחקר דוקטורט בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, שעסק בלמידת תכנון אדריכלי בסטודיו בשימוש בסביבה וירטואלית. הדס היא זוכת מלגת גוטווירט לשנת 2016 ומלגת ג'ייקובס . לשנת 201
הרצאת זום של אדר' הדס סופר. יום חמישי ה- 7.5.2020 בשעה 14:00 בית הספר לארכיטקטורה, אוניברסיטת אריאל.
https://zoom.us/j/96317191686?pwd=TnR3V3RhUUQyMDRvSmxsRzRneGZ6Zz09
Meeting ID: 963 1719 1686 Password: 4r12r9
ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום
|