Archijob - Studio לוח מודעות דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות לוח דרושים מאמרים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob שרותי השמה תפריט עליון
חדשות וארועים
כל כותרות החדשות ארועים ראיונות פרויקטים מאמרי דעה תחרויות אקדמיה מדיה עסקים English חיפוש בחדשות שליחת חדשות

שלוש תערוכות חדשות במרכז לקרמיקה עכשוויתשלוש תערוכות חדשות במרכז לקרמיקה עכשווית

 חדשות - כותרות
שיחה עם האוצר דורון פולק על חשיבותה של אמנות במרחב הציבורי שיחה עם האוצר דורון פולק על חשיבותה של אמנות במרחב הציבורי

לזכרו של רסן רן כוכבא, אדריכל, טייס ואיש משפחה לזכרו של רס''ן רן כוכבא, אדריכל, טייס ואיש משפחה

דגם חדש של סנטף מתוצרת פלרם, הפתרון הפופולרי ביותר בישראל דגם חדש של סנטף מתוצרת פלרם, הפתרון הפופולרי ביותר בישראל

רינות עומדת בקצב גם בתקופות הלחוצות ביותר רינות עומדת בקצב גם בתקופות הלחוצות ביותר

לוח גבס חדשני מבית אורבונד מציע הגנות אש מתקדמות לוח גבס חדשני מבית אורבונד מציע הגנות אש מתקדמות

פתרון מושלם לקיץ החם - לוחות רב שכבתיים של פלזית -פוליגל פתרון מושלם לקיץ החם - לוחות רב שכבתיים של פלזית -פוליגל

שושנת המדבר - המוזיאון הלאומי של קטאר שושנת המדבר - המוזיאון הלאומי של קטאר

בית הספר למשחק בית צבי חונך מעונות סטודנטים בית הספר למשחק ''בית צבי'' חונך מעונות סטודנטים

קו ראשון לים | חשיפת סטודנטים קו ראשון לים | חשיפת סטודנטים

מוזיאון הנגב פותח את תיבת פנדורה מוזיאון הנגב פותח את תיבת פנדורה

נבחרו אמני המחזור השמיני של ארטפורט תל-אביב נבחרו אמני המחזור השמיני של ארטפורט תל-אביב

תערוכה חדשה חוקרת את תפקידם ואופן ענידתם של תכשיטים תערוכה חדשה חוקרת את תפקידם ואופן ענידתם של תכשיטים

בית יוקרה תת קרקעי הופך את המחשבה על האפוקליפסה נסבלת | פרוייקט חול בית יוקרה תת קרקעי הופך את המחשבה על האפוקליפסה נסבלת | פרוייקט חו''ל

הביאנלה הים תיכונית חוגגת עשור ומציגה מזרח תיכון חדש הביאנלה הים תיכונית חוגגת עשור ומציגה מזרח תיכון חדש

Underground house Plan B project concept | English Version Underground house Plan B project concept | English Version



לכל כותרות החדשות



ארועים - ‏יום ראשון ‏08 ‏מרץ ‏2020 כתב Archijob5

רקוויאם לחרסה
אוצרת: שלומית באומן
משתתפים:  נחמיה עזז, עומרי פישר ובר מוסן לוי, שני בלגה, סתיו חבצלת, נוגה תורן, רעות בר קנא
במאי 2019 נסגר מפעל חרסה ופס הייצור שלו עבר באופן סופי לטורקיה. זהו למעשה המסמר האחרון של תהליך שהחל בשנות ה-90 של המאה הקודמת, אז נסגרו זה אחר זה מפעלי הקרמיקה 'לפיד' ו'נעמן'. התערוכה 'רקוויאם לחרסה' היא מעין מחווה לתעשייה שלמה - תעשייה יוצרת תרבות - שפעלה בישראל ומנתה בתחום הקרמיקה בין שנות ה-50 לשנות ה-70 של המאה הקודמת כ-15 מפעלים שונים.
'תעשיה יוצרת תרבות' מתייחסת לסך כול התעשיות שתורמות לגיבוש הזהות והתרבות של מקום. החל משלהי שנות ה-30 של המאה ה-20, הוקמו מפעלי קרמיקה מתוך מודעות כי הקמתם היא חלק הכרחי מהבניית הזהות המקומית, ואכן עד שנות ה-80 של המאה ה-20, נתפשו תוצריהם של מפעלי הקרמיקה השונים [ביניהם: לפיד, נעמן, ברור חייל, פלקרמיק, קדר, קרנת ועוד רבים אחרים] כמשקפים את התרבות המקומית המתפתחת. בשנות ה-90, ובהיעדר הגנה על תעשייה זו מפני תוצאות הגלובליזציה – נסגרו המפעלים זה אחרי זה, והנדל'ן עליו ישבו הפך לבעל ערך כלכלי גבוה יותר מהמפעל ותוצריו.

המדינה שבראשית דרכה עודדה ייצור מקומי - ויתרה על התעשייה הזו כנכס תרבותי, והקשיים הכלכליים שהפכו לקרב הישרדות גרמו לקיפאון בפיתוח דגמים חדשים שיתאימו לרוח התקופה. כך נהפכו המפעלים לנטל כלכלי ותוצריהם – למיושנים ולא רלוונטיים. תוצרי תעשיית הקרמיקה הישראלית, פיתחו שפה ייחודית משלהם שהתבססה במקרים רבים על הפניית עורף לעידון האירופאי. עולם הצורות של כלים אלו התבסס ברובו על שפה גיאומטרית [מודרניסטית] - לעיתים מגושמת יש לומר אל מלאת חן, אשר עליהם מצוירים עיטורים המבוססים על נופי וצבעי המקום. 


כלים בעיצובו של נחמיה עזז, צילום: שי בן אפרים
כלים בעיצובו של נחמיה עזז, צילום: שי בן אפרים

מפעל חרסה שנסגר לפני מספר חודשים, היווה דוגמה ייחודית ומעניינת מאוד לקשר שבין פס ייצור המוני לבין יצירות אמנותיות שנעשו במקביל ב'מחלקה לקרמיקה אמנותית' של המפעל.  
בשנת 1955, שנים ספורות אחרי הקמת המפעל, הקים נחמיה עזז בחרסה מחלקה לקרמיקה אמנותית . המחלקה פעלה כ-10 שנים והייתה לה הצלחה אדירה בכמה מישורים: המחלקה ייצרה גוף עבודות מקורי, הצליחה מאוד מבחינה מסחרית בישראל הצעירה ובחו'ל, הרחיבה את מעגל המשרות עבור נשים בעיקר בבאר שבע והסביבה, ואפשרה לעשרות נשים להתמחות בציור על קרמיקה.

העיקרון של עזז היה פשוט: הכלים הסניטריים נכנסים לתנור על גבי עגלות מיוחדות והם תופסים נפח מסוים. עזז הציע למפעל להשתמש ב'חללים' שבין הכלים הסניטריים, כלומר ברווחים שבין האסלות והכיורים – כך ישתלבו הכלים האמנותיים בכלים הסניטריים על העגלות, ויישרפו ללא השקעה נוספת.
ה'מחלקה לקרמיקה אמנותית' פעלה במשך כ-10 שנים. ב-5 השנים הראשונות הקים וניהל את המחלקה נחמיה עזז. ב-5 השנים הנוספות ניהלה את המחלקה מבחינה אמנותית פנינה זמיר עמיר.

למרות פרק הזמן הקצר יחסית בו פעלה – למחלקה לקרמיקה אמנותית בחרסה היה משקל סגולי משמעותי מאוד מבחינה תרבותית. כמו כן, המודל של שיתוף פעולה בין אמנים לבין תעשייה, שרווח באירופה עד היום – פעל בחרסה באופן מוצלח ביותר, וסגירת המחלקה כפי שמעיד עזז לא נבעה מכישלון כלכלי אלא מסכסוכים פוליטיים פנימיים במפעל והיעדר הגנה מצד כור - בעלי המפעל.

נחמיה עזז, צילום אוסקר טאובר
נחמיה עזז, צילום אוסקר טאובר

התערוכה 'רקוויאם לחרסה' מציפה שאלות הקשורות ליחסים בין תעשייה לאמנות בעידן הפוסט תעשייתי, בו הקריסה של תעשיות מקומיות יוצרות תרבות - הושלמה למעשה. האם הייתה אפשרות ליצור המשכיות רלוונטית הן מבחינה כלכלית, והן מבחינה תרבותית באמצעות אמצעי ייצור חדישים לסימביוזה המעניינת שבין האמנות לפס הייצור? בתערוכה מוצגות עבודות קרמיקה של נחמיה עזז ופנינה זמיר עמיר מאוסף אבי הדר, לצד מיצב של כלים סניטריים שנעשה על ידי עומרי פישר [מעצב תעשייתי] ובר מוסן לוי [אדריכלית]. המיצב של פישר ומוסן לוי חושף את הפואטיקה של האובייקטים הסניטריים לצד ביקורת על היעלמותם מהספירה המקומית. 
בנוסף מוצגים בתערוכה צילומים היסטוריים מ'המחלקה לקרמיקה אמנותית' שפעלה בחרסה בשנות ה-60. לצד הצילומים ההיסטוריים, מוצגים צילומים מפס הייצור של חרסה מהשנים האחרונות שנעשו על ידי סטודנטים מקורס טכנולוגיה, במהלך סיור מפעלים שנערך כול שנה במסגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT-המכון הטכנולוגי בחולון.


יום יום  אורן ארבל ונעם טבנקין
ארבל וטבנקין מתעדים את החיים והסביבה באמצעות הכלים שלהם כמעצבים. זו השפה המשותפת שלהם, וחשוב להם מאוד לעצור לפעמים את השיחה על הילדים, העבודה, הכביסות – ולהיפגש כדי להתווכח על צבע וצורה. העבודות ברובן עשויות בחומר, במגוון טכניקות – פיסול, קדרות, ויציקה, בשילוב עם חומרים נוספים. שניהם אספנים של חפצים - רהיטים, חתיכות מתכת חלודות, בלוק שנראה כמו מעמד טוב לפסל. עבודת החיבור מרתקת אותם ולעיתים קרובות, מתוך החומרים ה'אסופים' הללו מתחיל פרויקט.

אורן ארבל נעם טבנקין , צילום באדיבות יח
אורן ארבל נעם טבנקין , צילום באדיבות יח''צ

על המדף – מהתעשייתי לאישי

אוצרת: עינב ברנס אליאסוב
משתתפים: חגית אביר, אליאנורה אורלי אדלביץ', גליה ארמלנד, תום כהן ונטע אשרי BEHOLD, ליזבט ביגר, דורון נעמה גלפר, דינה כהנא גלר, ורד אליעזרי גנשרוא,אנה דן, חנה הרצוג, נוי חיימוביץ, מירב כהן, בוריס כץ, אנה כרמי, שירה סילברסטון, סבטלנה פיירמן,רותם רוזנבוים וענבר פרים, יעוז ריבנזון

התערוכה 'על המדף –מהתעשייתי לאישי' מבקשת לבחון פרשנות וטיפול אישי, אמנותי/עיצובי על צלחות תעשייתיות, גנריות ויום יומיות באופן שלא לוקח בחשבון את גבולות וחוקי השולחן. האמנים והמעצבים נקטו באסטרטגיות שונות בטיפול בצלחות קרמיות שימושיות מן התעשיה והפיכתן למצע לאמירה אישית. 

תום כהן ונטע אשרי, חדשות מהבית שוק לוינסקי, צילום באדיבות יח
תום כהן ונטע אשרי, חדשות מהבית שוק לוינסקי, צילום באדיבות יח''צ

כלי האוכל, הצלחות, הקערות, הכוסות והסכו'ם מהווים בסיס בתרבות שולחן האוכל. אם נסתכל לאורך ההיסטוריה, לא חל שינוי משמעותי בכלים בהם מוגש האוכל ושנוצרו בהתאם לקודי אתיקה, ההתנהגות והנימוסים המושרשים בחברה המערבית המייצרת גבולות וחוקים סביב השולחן בעזרת הכלים - מה אנחנו אוכלים ואיך? מתי? ומה היא הדרך בה אנחנו אוחזים ומשמישים את כלי האוכל. הצלחת היא כלי מטבח הנועד להכלה והגשת מזון ומשמש כאלמנט מרכזי בשולחן האוכל. לאורך ההיסטוריה תעשיית מפעלי כלי האוכל הקרמיים בעולם התפתחה, מסין לאירופה ולעולם כולו וכל מפעל הטביע את חותמו הייחודי על מוצריו שהושפעו מההיסטוריה והתרבות המקומית. 


שלוש תערוכות חדשות במרכז לקרמיקה עכשווית

פתיחה: חמישי, 12/03/20, 19:30
שיח גלריה: שישי, 20/3/20, 11:30
נעילה: שבת, 02/05/20 , 14:00


בית בנימיני המרכז לקרמיקה עכשיווית
רחוב העמל 17, תל אביב


שעות פתיחה:
א' 10:00 – 14:00
ב' – ה': 11:00 – 19:00
שישי: 10:00 – 14:00
שבת: 11:00 – 14:00


 


 


 

לרשימת הכותרות [חזור לעמוד קודם Print News ]

 תגובות פייסבוק
תגובות גולשים  תגובות גולשים [ 0 ]
empty image

אין בשלב זה תגובות של גולשים לידיעה זו

היה הראשון להגיב !
 

 

 שם:
 דוא"ל: (לא חובה)
 תוכן התגובה:
 הקלידו את המילה:
captcha  
[ מטרת בדיקה זו לחסום תוכנות פרסום ספאם ]


 החדשות הנצפות ביותר בחודש האחרון
לזכרו של רסן רן כוכבא, אדריכל, טייס ואיש משפחה לזכרו של רס''ן רן כוכבא, אדריכל, טייס ואיש משפחה

הפנלים המסורתיים הופכים לאלמנטים עיצוביים מרהיבים הפנלים המסורתיים הופכים לאלמנטים עיצוביים מרהיבים

סביבות תרבותיות מגולמות בעבודת טקסטיל מרהיבה סביבות תרבותיות מגולמות בעבודת טקסטיל מרהיבה

הביאנלה הים תיכונית חוגגת עשור ומציגה מזרח תיכון חדש הביאנלה הים תיכונית חוגגת עשור ומציגה מזרח תיכון חדש

עשרים שנה לארבעים על ארבעים - התערוכה לאדריכלים צעירים עשרים שנה לארבעים על ארבעים - התערוכה לאדריכלים צעירים

בית הספר למשחק בית צבי חונך מעונות סטודנטים בית הספר למשחק ''בית צבי'' חונך מעונות סטודנטים

בית יוקרה תת קרקעי הופך את המחשבה על האפוקליפסה נסבלת | פרוייקט חול בית יוקרה תת קרקעי הופך את המחשבה על האפוקליפסה נסבלת | פרוייקט חו''ל

Underground house Plan B project concept | English Version Underground house Plan B project concept | English Version

מוזיאון הנגב פותח את תיבת פנדורה מוזיאון הנגב פותח את תיבת פנדורה

נבחרו אמני המחזור השמיני של ארטפורט תל-אביב נבחרו אמני המחזור השמיני של ארטפורט תל-אביב

תערוכה חדשה חוקרת את תפקידם ואופן ענידתם של תכשיטים תערוכה חדשה חוקרת את תפקידם ואופן ענידתם של תכשיטים

שושנת המדבר - המוזיאון הלאומי של קטאר שושנת המדבר - המוזיאון הלאומי של קטאר

מעברים משפחתיים | חשיפת פרוייקטים מעברים משפחתיים | חשיפת פרוייקטים

פתרון מושלם לקיץ החם - לוחות רב שכבתיים של פלזית -פוליגל פתרון מושלם לקיץ החם - לוחות רב שכבתיים של פלזית -פוליגל

דגם חדש של סנטף מתוצרת פלרם, הפתרון הפופולרי ביותר בישראל דגם חדש של סנטף מתוצרת פלרם, הפתרון הפופולרי ביותר בישראל


 

 

 






יצירת קשר ופרסום באתר

פרסום ב Archijob
יצירת קשר
שרותי השמה
קראו אודות אתר Archijob
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס פוטושופ
קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2020 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים  רחוב תובל 20 קומה 1 מתחם הקיבוץ רמת גן (מחוז תל אביב)
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2020 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 20 Tuval st. Ramat Gan (Tel Aviv District)