Archijob - Studio לוח מודעות דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות לוח דרושים מאמרים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob שרותי השמה תפריט עליון
חדשות וארועים
כל כותרות החדשות ארועים ראיונות פרויקטים מאמרי דעה תחרויות אקדמיה מדיה עסקים English חיפוש בחדשות שליחת חדשות

ראיון עם המעצב התעשייתי איתמר בורשטיין || ראיונות

ראיון עם המעצב התעשייתי איתמר בורשטיין
 חדשות - כותרות
תערוכה קבוצתית חדשה בחלל האמנות נסימה-לנדאו, תל אביב  תערוכה קבוצתית חדשה בחלל האמנות נסימה-לנדאו, תל אביב 

Berlin Affordable Housing Challenge Berlin Affordable Housing Challenge

מערכת מדפים דיגיטלית חכמה מערכת מדפים דיגיטלית חכמה

זאהה חדיד אדריכלים נבחרו לתכנן את תחנת הרכבת בוילנה זאהה חדיד אדריכלים נבחרו לתכנן את תחנת הרכבת בוילנה

ראיון עם קרן ניב טולדנו מעצבת פנים ראיון עם קרן ניב טולדנו מעצבת פנים

מוצרים חדשים מבית רינות מחיצות מוצרים חדשים מבית רינות מחיצות

מציאת חן פרויקט הוויטרינות ברח דיזנגוף תל אביב ''מציאת חן'' פרויקט הוויטרינות ברח' דיזנגוף תל אביב

בין פנים לחוץ- תערוכת ציורים בגלריה זימאק ''בין פנים לחוץ''- תערוכת ציורים בגלריה זימאק

מערכת רגליות תמיכה מתכווננות לרצפה צפה Support מערכת רגליות תמיכה מתכווננות לרצפה צפה Support

תערוכת יחיד: שקר לבן בגלריה ימה תערוכת יחיד: שקר לבן בגלריה ימה

מסע במרחב הזמן לרומניה בבית האמנים תל אביב מסע במרחב הזמן לרומניה בבית האמנים תל אביב

Aectual 2021 Screen Design Competition Aectual 2021 Screen Design Competition

תערוכות סתיו 2021 בבית האמנים ירושלים תערוכות סתיו 2021 בבית האמנים ירושלים

בית כפרי בסגנון מודרני II חשיפת מעצבים בית כפרי בסגנון מודרני II חשיפת מעצבים

מיצב חלון ותערוכה בגלריה טובה אוסמן מיצב חלון ותערוכה בגלריה טובה אוסמן



לכל כותרות החדשות



ראיונות - ‏יום רביעי ‏05 ‏פברואר ‏2020 מאת: אביגיל טלמור

המעצב איתמר בורשטיין עובד כבר למעלה מעשור על מגוון רחב של פרויקטים עם מספר רב של חברות בינלאומיות. עיצוביו משתנים מפריטים בסיסים לבית בהזרקת פלסטיק, דרך ציוד חשמלי ועד ריהוט קצה. בורשטיין בוגר לימודי עיצוב תעשייתי בבצלאל, החליט לפתוח סטודיו עצמאי לאחר שנים של עבודה במשרדי עיצוב מובילים. מאז הוא עובד על מגוון מוצרים, פרטי ריהוט וגופי תאורה בארץ ובעולם, ובמקביל, מלמד באוניברסיטת ת''א ובמחלקה לעיצוב פנים בחולון.

עיצוביו של בורשטיין זכו חמש פעמים במענק הסיוע היוקרתי של 'VIA', יוצרו על ידי חברות מובילות כמו: VIA France, Ligne Roset, Metalarte, Environment Furniture, Monkey Business ומהווים חלק מהאוסף הקבוע של מוזיאון העיצוב בחולון.

ערכות מדעיות, חברה מייצרת ScienceDemo, קרדיט צילום קיט גלסמן
ערכות מדעיות, חברה מייצרת ScienceDemo, קרדיט: צילום קיט גלסמן

כשמסתכלים על העשיה שלך לאורך השנים, ניתן לראות שאתה מעצב הן פריטים קטנים וכיפים [דוגמת המוצרים שעיצבת למונקי ביזנס] והן מוצרים לחברות יוקרה כמו רוש בובאה, 
האם אתה ניגש באותה הצורה לתהליך העיצוב ? מיהם קהלי היעד? 

מבחינתי כל פרוייקט הוא אתגר מחשבתי מעל הכל ולאחר מכן טכנולוגי, חומרי, תרבותי וכו'. בכדי שעיצוב יהיה טוב, ברור שככל ויש יותר ידע וניסיון יש יותר על מה להישען אבל צריך שיהיה גם איזה שהוא מימד של ''סכנה'' בכל פרוייקט. איזו דרך חשיבה או עשיה חדשה - יש ''להמציא את הגלגל'' בכדי לא להדהד סתם עבודות אחרות שלך או של אחרים.  

מאז ומעולם עניין אותי לעבוד על ''כל הסקאלה'' קטן מול גדול או יקר מול זול. אני אוהב את האתגר שיש בעיצוב מוצר קטן ודקורטיבי, כמו המובייל מובילו, מול עיצוב מערך מורכב ומודולרי כגון- סדרת משרביות מאלומניום שעיצבתי או הספריה המודולרית והאינסופית הבנויה משרפרפי עץ שמונחים האחד על השני. גם עיצוב לרמות מחיר שונות כמו עיצוב ריהוט קצה לחברת רוש בובאה מול פריט זול והומוריסטי כמו תוית שם לדלת אינו סותר, הפניה היא לקהל יעד שונה. 

עניין קהל היעד הוא מעט ''טריקי'', ההתאמה לקהל יעד ספציפי היא אחד הנעלמים הגדולים שיש בכל תחום. בכל פרוייקט יש את המגבלות הקלאסיות שצריך להתחשב בהן: ארגונומיה, מחיר, איכות המוצר וכו'. גם בחברות מאוד מנוסות מנסים לייצר מוצרים כמה שניתן ''מכירים'' ותמיד מופתעים ממה שהקהל אוהב וממה שלא. בגדול אני מנסה לעשות מוצרים שיענגו אותי רגשית ושכלית מתוך הנחת עבודה שאם זה יעניין אותי זה בטח יעניין עוד כמה אנשים. האם זה עובד? לרוב כן, אבל בהחלט לא תמיד... 

ספריה מודולרית UNIT, מייצרת Environment Furniture, קרדיט צילום: Environment Furniture
ספריה מודולרית UNIT, מייצרת Environment Furniture, קרדיט צילום: Environment Furniture

האם  וכיצד השתנה לדעתך שוק העיצוב בארץ בשנים האחרונות? 

אני חושב שהדבר היחידי הקבוע בחיים הוא שינוי. כמו החיים גם שוק העיצוב משתנה תדירות. אם מסתכלים על השוק המקומי, אני חושב שדווקא הכניסה של איקאה לארץ יצרה תהליך שינוי משמעותי. מצד אחד איקאה חינכה את כולם לרכוש ולהתייחס לעיצוב ובדרך מחקה חברות מקומיות שנתנו מענה חלקי ויקר יותר לשוק הצרכנים בארץ. מאידך, מה שקורה בארץ ובעולם הוא שבכל מקום אליו מגיעה איקאה נוצרים תהליכים דומים. תחילה מחיקת הקיים ולאחר מכן, וזה מה שקורה בשנים האחרונות בארץ, פריחה של חברות קטנות המהוות אלטרנטיבה ונשענות על כל מה ששונה מאיקאה, ייצור בסדרות קטנות, עיצוב בעל מאפיינים מקומיים, גמישות גדולה, התאמה אישית ועוד.   

מהו הפרוייקט המרגש ביותר שלך?

לשמחתי יש לי כמה פרוייקטים שמרגשים אותי, בעלי מאפיינים שונים, יש את המוצר הראשון שעשיתי לחברה משמעותית בחו''ל [מנורת פלורה לראש בובואה], סדרה של קרוב ל 100 ערכות לימוד מדעים לבתי ספר בארץ ובמדינות עולם שלישי לחברה ישראלית, רק כשתי דוגמאות, ככלל אני מנסה מאוד למצוא בכל פרוייקט משהו שיעניין וירגש אותי, לפעמים זה גם מצליח.  


Tanuki מנורת תליה,  חברה מייצרת: metalarte

מיהו המעצב הכי משמעותי בעינך [מכל תחום, מכל מקום, מכל זמן]

אקילה קסטילאוני, מעצב איטלקי מהגדולים והחשובים של המאה העשרים שהשפיע על כל תחום הריהוט והתאורה, הוא כבר לא בחיים מספר שנים אבל ניכר שההשפעה שלו על עולם העיצוב נוכחת ומתקיימת גם היום. 

מהו המוצר שהכי היית שמח לעצב ועוד לא יצא לך ?

סליחה על התשובה הקלישאתית, אבל כמעט הכל, אני אוהב את התהליך ואת הבריאה של משהו חדש, אני אוהב ללמוד ולפעול בזירות שונות, הרבה פעמים כשמנסים להסביר מה זה עיצוב תעשייתי התשובה היא 'הכל מכפית ועד חללית' וכן הייתי מאוד רוצה לעצב גם את זה וגם את זה.  

מנורת Flora, צילומים של Roche Bobois

מנורת Flora, צילומים של Roche Bobois

לימדת לא מעט זמן, אילו ערכים חשוב לדעתך להעביר לדור המעצבים הבא?

במדינה קשה, בוטה ומחוספסת אני מנסה ללמד עידון, הייתי רוצה להאמין שמעצב טוב חייב להיות ראשית ולפני הכל איש תרבות, הומניסט שרואה את האדם במרכז העשייה שלו, את זה אני מנסה להעביר.

כיום כאשר אקולוגיה הפכה לערך חשוב בכל תחום, תן לנו את הכמה ''סנטים'' שלך על מחזור ואקולוגיה.

התשובה שלי לא עומדת להיות מאוד לא טובה ואולי יהיה שווה לדבר על זה יותר - לדעתי עיצוב טוב צריך להיות טוב לכולם, למשתמש הסופי, לפועל במפעל, לבעלים של החברה וכו', אחרת המוצר לא יצא לאור, צריך לזכור שבסופו של דבר ללא ריווחיות אין עסקים, אכזרי אבל פשוט להבנה.
אני חושב שהבעיה העיקרית היא לא בייצור אלא בצריכה. בגדול העולם צריך לחזור למצב שהיינו בו לפני המהפכה התעשייתית [ברור שזה פתרון אוטופי ולא מציאותי], לייצר פחות אבל באיכות גבוהה יותר ולהפסיק למדוד את עצמנו לפי כמה שיש לנו. יש לשים לב להבדל בין העיקר לטפל, כיום אנחנו בתקופה של ''לא לקשיות שתיה ולא לכלים חד פעמים'' כבר היינו בתקופות של ''לא לשימוש בעורות של חיות'', אכילת פחות בשר, לא לקטוף פרחים...אני חושב שרוב העשיה החשובה הזו היא בעיקרה חינוכית ונועדה בסופו של דבר לחלחל במרוצת השנים [ילדים שגדלים תחת ההשפעה הזו] לדרגות הניהול של חברות יצרניות גדולות וחברות סטארטאפ העוסקות בפיתוחים ''ירוקים''. 

מובייל קטן Mobilo, חברה מייצרת Monkey Business, קרדיט צילום : Monkey Business
מובייל קטן Mobilo, חברה מייצרת Monkey Business, קרדיט צילום : Monkey Business
  
מהם המוצרים שבעתיד ''לא נצא מהבית בלעדיהם''?

בכנות אינני יודע, אני מהדור שחווה את המעבר לטלפון החכם בצורה החזקה ביותר, יש לי זכרון חזק וברור איך החיים התנהלו ''לפני'' ועד כמה הטלפון החכם לא היה חסר לנו. הדבר הזה הפך לחלק משמעותי מחיינו מכיוון שזה קרה בגיל בו המוח שלנו היה מספיק גמיש בכדי להכיל את השינוי, להבדיל מדור ההורים שלנו...המסקנה שלי היא שהעתיד צופן בחובו מוצרים שלא עולים כלל על דעתינו, ואני שמח על כך.

שרפרף ושולחן  Pentagon system, חברה מייצרת  VIA, קרדיט צילום: Marie Flores
שרפרף ושולחן  Pentagon system, חברה מייצרת  VIA, קרדיט צילום: Marie Flores

האם פריט עיצוב טוב בהכרח צריך להיות יקר?

לא, אולי דווקא להיפך, אני חושב שחלק ממה שהופך עיצוב לטוב הוא היכולת שלו לשרת רבים. לטעמי, אם מסתכלים על חלק ניכר מהעיצובים שלי עצמי, אני לא מצליח לענות באופן מספק על הנקודה הזו והאירוניה הזו מאוד ברורה לי. אני למשל לא יכול להרשות לעצמי לרכוש כמה מהמוצרים שעיצבתי. אירוני כבר אמרנו?

מהו המוצר הכי על זמני שיש בעיניך?  לחילופין, מהו המוצר שעוצב בצורה הטובה ביותר לאורך ההסטוריה ומה היית מוסיף/משנה בו?

התשובה פשוטה, מהדק הנייר שנבחר ע''י שורה של מעצבים למוצר התעשייתי הטוב ביותר אי פעם, כי לא ניתן להוריד, להוסיף או לשנות בו דבר. העל זמניות שלו היא אבסולוטית ומה שמוסיף את הכמות הנכונה של קסם ומסתורין למוצר היא העובדה שאף אחד לא יודע מי עיצב אותו.

מימין: אגרטל Polygon, חברה מייצרת Ligne Roset, קרדיט צילום: Ligne Roset משמאל: כסא Flex family , חברה מייצרת  VIA, קרדיט צילום: Marie Flores 
מימין: אגרטל Polygon, חברה מייצרת Ligne Roset, קרדיט צילום: Ligne Roset
משמאל: כסא Flex family , חברה מייצרת  VIA, קרדיט צילום: Marie Flores 



לרשימת הכותרות [חזור לעמוד קודם Print News ]

 תגובות פייסבוק
תגובות גולשים  תגובות גולשים [ 0 ]
empty image

אין בשלב זה תגובות של גולשים לידיעה זו

היה הראשון להגיב !
 

 

 שם:
 דוא"ל: (לא חובה)
 תוכן התגובה:
 הקלידו את המילה:
captcha  
[ מטרת בדיקה זו לחסום תוכנות פרסום ספאם ]


 החדשות הנצפות ביותר בחודש האחרון
פוטומנטה תערוכת צילום במוזיאון ארץ ישראל ''פוטומנטה'' תערוכת צילום במוזיאון ארץ ישראל

תערוכה קבוצתית חדשה: אהבה נזילה  תערוכה קבוצתית חדשה: אהבה נזילה 

מציירים סיפור אהבה בגלריה חנקין, חולון ''מציירים סיפור אהבה'' בגלריה חנקין, חולון

לראות את הבלתי נראה בגן הבוטני ירושלים ''לראות את הבלתי נראה'' בגן הבוטני ירושלים

תערוכת יחיד: ויטרזים רכים בבית האמנים, תל אביב תערוכת יחיד: ויטרז'ים רכים בבית האמנים, תל אביב

תערוכה לצייר בפח בבית האמנים בחיפה תערוכה ''לצייר בפח'' בבית האמנים בחיפה

עיצוב ותכנון משרדי II SVB  חשיפת אדריכלים עיצוב ותכנון משרדי II SVB חשיפת אדריכלים

תערוכת שימור ושימוש חוזר במבנים, REUSE תערוכת שימור ושימוש חוזר במבנים, REUSE

Alternate Realities 2022 Architecture Competition Alternate Realities 2022 Architecture Competition

מרחב קליטה II חשיפת סטודנטים מרחב קליטה II חשיפת סטודנטים

אניסה אשקר: סקיצה פריזאית במכון הצרפתי אניסה אשקר: סקיצה פריזאית במכון הצרפתי

תכנון ועיצוב מטה חברה בברזיל תכנון ועיצוב מטה חברה בברזיל

זית אצל זית תערוכה בבית ראובן ''זית אצל זית'' תערוכה בבית ראובן

תערוכת יחיד: שקר לבן בגלריה ימה תערוכת יחיד: שקר לבן בגלריה ימה

דיור ציבורי מעוצב בצרפת דיור ציבורי מעוצב בצרפת


 

 

 






יצירת קשר ופרסום באתר

פרסום ב Archijob
יצירת קשר
שרותי השמה
קראו אודות אתר Archijob
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס פוטושופ
קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2020 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים  רחוב תובל 20 קומה 1 מתחם הקיבוץ רמת גן (מחוז תל אביב)
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2020 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 20 Tuval st. Ramat Gan (Tel Aviv District)