Archijob - Studio לוח דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות הבלוג של archijob מאמרים עיצוב פנים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית
כל כותרות החדשות ארועים תחרויות כנסים הרצאות תערוכות פקולטות ספרים אתרים דעות פרויקטים חיפוש בחדשות שליחת חדשות

הזוכים בתחרות שלום כיתה א'

 חדשות - כותרות
''כימרה'' // עבודות המושתתות על סימבוליקה נפשית וביוגרפיה אישית

''בעיני המתבונן'' // חיבור בין שני אמנים הבוחנים אוביקטים מזוויות שונות

הפרובינציאליים // תערוכת יחיד של אנה לוקשבסקי

לראשונה מתקיימת סדרת אירועים לבעלי משרדי תכנון, מנהלים ושותפים

שרי מימון // פרויקט צילום דוקומנטרי שעוסק בשונה ובחריג

מלון וולדורף אסטוריה ירושלים מועמד לזכייה בפרס מלון היוקרה המעוצב ביותר בעולם

דירת גג מעוצבת בברצלונה // פרויקט חו''ל

''בארץ אהבתי'' // האמנות הנאיבית ממרכז אמריקה

''רגע לפני הגשם'' // פורום אמנים מפסגות הר הכרמל מגיע לירושלים

''זה לא פשוט'' // תערוכת הצילום של אריק רמות

''שדה של נייר'' // כרמל אילן בנופים המורכבים משורות נייר

בית ספר ללימודי אנגלית ביפן בהשראה ממסעדות מזון מהיר // פרויקט חו''ל

''חניופן'' // מתקן חדש ומעוצב לחניית אופניים בתל אביב

''שלושת אלפי עולמות'' // ז'אנג שיאוטאו בתערוכת יחיד ראשונה בישראל

מתאר תוכניות // תוכניות מתאר חדשות לחיפה ולבאר-שבע



לכל כותרות החדשות



תחרויות - ‏09/‏10/‏2006 12:30 כתב Archijob2

תוצאות תחרות "שלום כתה א' "

לרגל שנתו ה-15 של הביתן לעיצוב עכשווי. וכהמשך להצהרת הכוונות של מייסדיו, הוזמנו אדריכלים ומעצבים להשתתף בתחרות עיצוב ולהציע ריהוט אישי וציבורי, המיועד למרחבי הלמידה של בית ספר יסודי.
סך הפרסים בתחרות: 30,000 ש"ח במימון חברת "תים תערוכות וירידים", מפיקת התערוכה.
את התערוכה אצרה גלית גאון.

ב 8 לאוקטובר הוכרזו ההצעות הזוכות, ואלו הן:

מקום ראשון - גבע כץ, פרויקט "מרחב מוגן"

מקום שני - שרון בלומנפלד ושימחה שפיזר, סטודיו "כוכב קטן", עמדה למרחב לימודי

מקום שלישי - נעמה לוי , " קפסולת "

ציון לשבח סטודנטים - ליהי ברנשטיין, "טאבולה ראסה"

אות העיתונאים - גבע כץ, פרויקט "מרחב מוגן"

את התערוכה "שלום כיתה א'" ניתן לראות בביתן לעיצוב עכשווי, במסגרת תערוכת "ריהוטים 2007"
התערוכה פתוחה בחול המועד סוכות, 7-14 באוקטובר.
לפרטים נוספים >> לחצו כאן לאתר התערוכה
 
 

גבע כץ, פרויקט "מרחב מוגן
מקום ראשון, ואות העיתונאים


שולחן לבית הספר היסודי, המשמש כמרחב מוגן בזמן התקפת טילים. דפנות השולחן מכילות פלטות קרמיות, המשמשות כיום לייצור שחפ"צים חסני כדורים ומגנים לכוחות הביטחון. בדופן הקידמית של השולחן קבוע חלון העשוי מפולי קרבונט עבה, אשר גם הוא מגן מפני פגיעה, בו בזמן שהוא מהווה חלון הצצה למתרחש מחוץ למרחב המוגן ומאפשר כניסת אור. החלל הפנימי עוצב במטרה להקנות לילדים השוהים בפנים סביבה נעימה ומרגיעה. גם בזמן שיגרה יוכלו הילדים לבחור לשהות במרחב שכולו שלהם ושדומה לאוהל או לבית קטן.
 
 

שרון בלומנפלד ושימחה שפיזר, סטודיו "כוכב קטן", עמדה למרחב לימודי
מקום שני


בני השש ובני השבע אלף בית אלף בית...
דלפק עבודה למרחב החוץ כיתתי לכיתות הנמוכות
 
 

נעמה לוי, "קפסולת"
מקום שלישי


הקפסולת היא מתקן איחסון אשפה וחומרים למחזור.
מגיל רך ילמד הילד להפריד את האשפה שאותה הוא מייצר בזמן הלימודים – נייר, פלסטיק וחומרים אורגניים ויקח איתו הביתה את ההרגלים והמודעות שרכש בבית הספר.
הקפסולת מייצרת פידבק ויזואלי למשתמש בהמחשה של כמויות האשפה הנארמות בתאים השונים. הקפסולת תמוקם ברחבי בית הספר ובכיתות הלימוד וכך תוגדר מחדש מהותו – לא רק פח אלא עמדת מחזור בית סיפרית.
 
 

ליהי ברונשטיין, "טאבולה ראסה
ציון לשבח, סטודנטים


האקדמיה לעיצוב ולחינוך ויצו – חיפה
השולחן עוצב כמענה לחווית "הזוגיות הבית סיפרית" – שנוצרת על ידי שולחן בית הספר הזוגי הסטנדרטי ועל ידי המורה המגדירה את סדרי הישיבה בכיתה. למניעת עימותי "הסגת הגבול" עוצב קו מפריד כחורים של מחברת ספירלה.
קוטר החורים מאפשר נעיצת עפרונות וכך נוצרת גדר ציבעונית. מצע השולחן עשוי בלוק נייר כתיבה גדול ומהווה מצע לשירבוטים.
 
 

[חזור לעמוד קודם Print News ]

 תגובות פייסבוק
 תגובות גולשים [ 37 ]
[1]   ניצן הורוביץ   ‏יום שני ‏09 ‏אוקטובר ‏2006 14:34
העבודה של גבע כץ אקטואלית מעניינת,רעיון נפלא כל הכבוד


[2]   אייל   ‏יום שני ‏09 ‏אוקטובר ‏2006 16:45
הקונספט פשוט מוטעה! לכבוש את תודעת הילדים בפחד תמידי כאשר בקרבתם הפיזית 'מרחב מוגן' היא טעות עיצובית מהמעלה הראשונה. הפרוייקט הוא אנטיתזה לסביבת לימודים בטוחה. על אותו משקל או תפיסת ביטחון אפשר גם לשלוח ת'ילדים לביה'ס עם שכפ'ץ וקסדה ולהסיעם ב'ספארי' צבוע בצבעי הקשת, מי יודע אולי יהיה פיגוע בדרך.


[3]   ענת   ‏יום שני ‏09 ‏אוקטובר ‏2006 21:54
שאלות לשופטים, וגם למעצבים הזוכים:
גבע:
מה משך השהייה במרחב המוגן? כיצד מתקשר/ת המורה עם ארבעים תלמידים ומנחה אותם מה לעשות וכיצד להתנהג? מה אמורים הילדים לעשות שם אחרי כמה דקות חוץ מללכת מכות? במלחמה האחרונה מחלקות שלמות של מורות חיילות צוידו בארגזים מלאי ציוד והועסקו ימים שלמים על מנת להפעיל את הילדים במקלטים
כיצד השופטים, שטענו שמרבית הפרוייקטים אינם עומדים בשום תקן, נתנו את הפרס הראשון לפרוייקט בנושא שחייב לעבור לא סתם תקן, אלא גם אישורי הג'א וכו'... הפרוייקט הוא אמנם אקטואלי אך הבחירה בו נראית פופליסטית.
לגבי דלפק הלמידה למסדרונות של 'כוכב קטן':
נשאלות משפר שאלות: הדגש העיקרי בעיצוב כפי שהוא נראה, וגם לאור ההסבר הקצרצר של המעצבים, הוא דקורציה/תפאורה המודבקת על גבי שולחנות וכיסאות רגילים, היכן החדשנות מבחינת הפונקציה, הטכנולוגיה, הצורות, הגישות החינוכיות? [עצים... כסאות עגולים... פחטות גליות? נו באמת]
ולשופטים: אם הכוונה היא לקדם ולהחדיר למערכת החינוך רעיונות חדשים, שלא לומר חדשניים ונסיוניים, אין כל טעם בבחירה של סוג פרוייקטים שיש להם כבר נישה מסחרית במערכת החינוך,
אבל בעצם... אם עמדות כאלו נמצאות כבר בבתי ספר, אז כנראה שיש להם תקן. [דיקט ופורמייקה שולטים בבתי הספר שנים]
למעצבת הקפסולת:
החולשה העיקרית של הפרוייקט בעיני היא חוסר פרופוציה בין גודל העמדה לנפח הפסולת שבאמת היא יכולה להכיל, כפי שהעמדה מעוצבת כרגע היא נראה יותר כמו שלט או תמרור שמזכיר את נושא המיחזור, וביננו, גם לנושא זה היו שנים יותר זוהרות בהן הוא נחשב באמת חדש במערכת והיה חשוב להחדירו לתודעה.
ולשופטים: אם ביעילות, תיקניות ויישומיות עסקינן, נשאלת שוב השאלה לגבי הנפחים הבלתי הגיוניים של המוצר, היחס בין המראה החיצוני הנוצץ הצבעוני והמנופח לבין התכולה והשימושיות מזכיר... בונבוניירה.
לגבי טאבולה ראסה
טוב, להגיד 'השלחן עוצב' זה אובר-סטייטמנט במקרה הזה, לא עוצב שולחן, כי אם הונח פנקס גדול על שולחן קיים וישן, כמו אלו שראינו בסקירה ההיסטורית של גלית גאון וסטודנטיה, וכדי לחזק את הלוק- הוצבו לידו גם שני כסאות מאותו זרם עיצובי מוסדי מוכר.
ולגבי הרעיון, אחת לכמה עונות מופיעים דברים דומים בחוברות העיצוב השונות, כך שקשה לטעון כאן למקוריות.
ומדוע לא לחזק את החברות והשותפות בין זוג התלמידים החולקים שולחן? או שמא זאת בדיחה נוסטלגית מהילדות...

בתקוה לעבודות טובות יותר ושיפוטים טובים יותר בתחרויות הבאות


[4]   יהודית   ‏יום שלישי ‏10 ‏אוקטובר ‏2006 15:53
לענת.
ראשית ברכות לגלית גאון שהביאה לתודעת המעצבים והקהל את הנושא הנדון.
נושא שהוזנח וראוי למלא תשומת הלב לאור חשיבותו.
הכן שיקולי השופטים לא ברורים לנוכח בחירתם במקום הראשון שהוא בעיקר גימיק ומקומו יותר בגנון ולא בבית הספר אבל לבוא ולקטול את העבודה שזכתה במקום השני?
כאחת שעובדת במערכת החינוך וגם עבדה עם המעצבים הללו אני יכולה להעיד שעבודתם היא עבודה חלוצית כימעט.
הכן בתי הספר מלאים בדיקטים ובפורמיקה אבל יש דיקט ויש דיקט [אגב,בתי הספר מלאים בסיבית ירודה והדבקות קנטים שנתלשים ביום שהורכב הריהוט]
למיטב הבנתי הסנדויצים שהמעצבים הללו מישתמשים בהם הוא סנדוויץ ליבנה שנחשב למובחר שמבין הדיקטים.
הפורמיקה היא בעיקר חומר צבעוני שעמיד בפני שחיקה ומי כמוני יודעת מה היא שחיקת ציוד בבתי הספר בארץ.
גם מרכיב העלויות הוא שיקול ולמיטב הבנתי מצאו המעצבים הללו את שביל הזהב שבין שימוש בחומרים מובחרים ועבודת יצור הולמת את המשאבים שאין במערכת.
מקוריות היא סוגיה בפני עצמה והכן אפשר לידרוש אותה תמיד, אלה שכשבאים לבחון אותה לנוכח מערכת שעצרה את ההשקעות שלה בתשתיות בשנות השישים וכל מה שבא במקום זה זה קישוטי קרטונז של מורות לאמנות וכמה אימאות שגמרו קורס קיץ בעיצוב פנים ההצעה של כוכב קטן היא מהפכנית.


[5]   לענת   ‏יום שלישי ‏10 ‏אוקטובר ‏2006 17:46
אני לא יודעת מהו מעמדך, עיסוקך וכו'. אבל אם מעצבים בכירים בארץ, היו שותפים להנחיית הפרוייקט בעיצוב!! חושבים ויודעים שזהו עיצוב ולא 'הנחת פינקס על שולחן קיים', וכמותם חושבים גם האנשים המכובדים מאוד ששפטו והעניקו את הפרס, וכמותם חושבים גם עוד אלפים של אנשים שעוברים מול הפרוייקט יום יום ומתפעלים ממנו.....אז כנראה שזה עיצוב והוא אפילו טוב. יש כזה זרם בעיצוב שנקרא 'ready made' . אז בבקשה לפני שאת מעבירה ביקורת- תעשי שיעורי בית!!


[6]   מעצב   ‏יום שלישי ‏10 ‏אוקטובר ‏2006 18:10
לענת
אם יש לך כל כך הרבה ביקורת טענות ומענות, למה את לא הצעת ויצרת עיצוב משלך 'מקורי' לשיפור סביבת הלימודים??????..........יותר קל לקשקש טוקבקים ברשת.....


[7]   ענת   ‏יום רביעי ‏11 ‏אוקטובר ‏2006 00:22
למעצב:
אם אתה לא בטוח, כדאי שראשית תשאל:
'האם את הצעת עיצוב חדש לסביבת הלימודים?'
התשובה היא:
'כן, הצעתי מופיעה בתערוכת המתמודדים בביתן העיצוב העכשווי'.
[וכעת, אני מקוה שאתה או טוקבקיסט אחר בעילום שם לא תתלו את הביקורת שלי בכך שלא הייתי בין הזוכים]
באופן כללי, אני חושבת שזכותו של כל מתעניין , בין אם השתתף בתחרות ובין אם לא, לתת ביקורת [טובה או רעה] כל עוד היא עיניינית ותורמת לפיתוח הדיון בנושא החשוב של עיצוב למערכת החינוך, כמו גם לתת-הנושא של תחרויות עיצוב, קריטריונים לשיפוט ועוד


[8]   בוגר בצלאל   ‏יום רביעי ‏11 ‏אוקטובר ‏2006 01:08
תשובה למי שהגיב ולימד מהט רדי מייד-
אז ככה, זה שמעצבים הנחו את הפרוייקט עדיין אינו אומר שהוא טוב!!!!
אם הוא נבחר ע'י צוות השופטים כנראה שהם חשבו שהוא טוב,
אבל גם מרצים וגם שופטים לא תמיד יודעים מה קיים כבר בשוק
עד כמה שזכור לי אני כבר ראיתי פרוייקטים שכמותו
ולא שאני חושב שהמעצבת העתיקה-חס וחלילה
לפעמים יש רעיונות שעולים בואריציות שונות
פרוייקט דומה הוגש השנה בבצלאל בתערוכת סיום
מישהו עיצב שולחןלמשרד שמורכב מפלטות קרטונים שהופכים לקופסאות
סה'כ די דומה
ועכשיו לפרוייקט שזכה
האם אתה חושב ששולחן כזה היה באמת מחזיק מעמד הפסקה אחת שלימה בבית הספר?
מבלי שיהפוך מיד לצי של מטוסים מנייר?
פרוייקט חמוד אבל פרקטי הוא לא, הוא יותר אמירה על עיצוב מאשר עיצוב מוצר לבתי ספר
בדרך כלל מוצרי רדי מייד הם אמירה על עיצוב


[9]   לימור   ‏יום רביעי ‏11 ‏אוקטובר ‏2006 08:33
איל - איפה אתה חי? חלק ניכר מהילדים [אם לא רובם] גרים בחדרים שהם מרחבים מוגנים [ממדי'ם], וישנם כאלה המוסעים לבתי הספר ברכבים ממוגנים. 'מרחב מוגן' כמו זה שזכה במקום הראשון עשוי לתרום לתחושת הבטחון של ילדים החיים בפחד תמידי, כמו, למשל, ילדי שדרות.


[10]   סקרן   ‏יום רביעי ‏11 ‏אוקטובר ‏2006 10:35
ענת
איזו מבין העבודות היא שלך?


[11]   אמיר   ‏יום רביעי ‏11 ‏אוקטובר ‏2006 17:55
לימור, את באמת חושבת שעיצוב פרטני שרלוונטי לילדי שדרות, כדבריך, רלוונטי לתחרות בינלאומית לעיצוב עכשווי כלוקח מקום ראשון?!?!
אין ספק שהרעיון נחמד אבל מקום ראשון? זה כ'כ ישראלי... גל פטריוטיות = מקום ראשון. לטעמי עיצוב עכשווי לא אמור להמדד ע'פ קריטריונים שכאלו.


[12]   ענת   ‏יום רביעי ‏11 ‏אוקטובר ‏2006 19:35
לסקרן, העבודה היא 'סליחה, איפה השירותים?' שירותי כריעה מאויירים לבתי ספר יסודיים. [ביחד עם הדס וגיא]


[13]   קרן   ‏יום רביעי ‏11 ‏אוקטובר ‏2006 20:02
אכן הזכיה היא לא לענין, לא מדובר במוצר שבכוחו לשפר ולו במעט את חזות בתי הספר, ופרט לגימיק אין בזה שום רלוונטיות ויכולת ישומית.
במה זה נותן מענה לבעית עיצוב הכיתות והמסדרונות ? איזו מנהלת תשקיע בשולחנות שנראים כמו מכונות כביסה לגמדים? לא חבל על הפרס, שהיה יכול להביא סוף כל סוף לשינוי אמיתי? שוב האג'נדה הפופוליסטית מנצחת ולא התוכן. חבל.


[14]   סקרן   ‏יום רביעי ‏11 ‏אוקטובר ‏2006 22:45
קרן
איך הפרס יכול היה להביא שינוי? הוא לא מיועד לתרומה למשרד החינוך אלא לכיסו הפרטי של הזוכה בתחרות.


[15]   כוכב המעצבים   ‏יום חמישי ‏12 ‏אוקטובר ‏2006 08:45
ארץ אוכלת מעצביה...
אין מקום גרוע יותר ממדינת ישראל למעצבים,למה אי אפשר פשוט לפרגן,להנות ולשמוח שיש כאן תחרות עיצוב ברוח ספורטיבית?!


[16]   ענת   ‏יום חמישי ‏12 ‏אוקטובר ‏2006 09:01
60 שניות על 'ביקורת'

למה להיבהל מביקורת?
למה להאשים ב'ארץ אוכלת' וכו'?
ביקורת [לא קללות והשמצות, לא טענות ומענות כמו שמישהו כתב כאן], ביקורת היא אחד הכלים הדידקטיים החשובים ביותר לבניית דיון, וללמידה,
לולא הביקורת על הקיים לא היה עיצוב, לולא הביקורת על מצב בתי הספר לא היה נושאים לתחרות, לא היו ממציאים דברים חדשים לעולם, שום דבר חדש לא היה נוצר.
מי שלמד עיצוב, חווה 4 שנים של ביקורת אינטנסיבית שאמורה היתה לזכך ולדייק את הפעולות העיצוביות שלו.
ביקורת יכולה להיות גם חיובית, וביקורת שלילית יכולה להיות בונה אם היא מנומקת.


[17]   אילה   ‏יום חמישי ‏12 ‏אוקטובר ‏2006 17:26
לענת
כמו שכתבת לתת ביקורת עניינית זה דבר חיובי וחשוב, אך נראה שאותך מה שהעסיק זה לעבור ממעצב למעצב [בין אלה שזכו] ולהעיר להם ולבקר.
כנראה שהעובדה שגבע כץ לקח 2 מתוך 5 פרסים בעוד את לא זכית בכלום גרמה לך להוריק מקנאה וחבל.
תכונה הרבה יותר בוגרת ואנושית היא לפרגן, להחמיא ולנסות למצוא את הטוב שבכל עבודה, גם אם מעצב אחר יצר אותה...


[18]   נדב   ‏יום חמישי ‏12 ‏אוקטובר ‏2006 19:45
ביקרתי בתערוכה והתרשמתי מאד מהשולחן שזכה במקום הראשון. הופתעתי מתגובות מסוימות בפורום- האם רק מה שמתאים גם בחו'ל ראוי וטוב? אנחנו חיים במציאות מורכבת וקשה ויש דברים [שלצערנו] מייחדים את מציאות החיים בישראל. בעיני זה יפה שהמעצב בחר להתייחס בעבודתו למשהו ייחודי לנו, למציאות חיינו כאן.


[19]   מעצוב   ‏יום שישי ‏13 ‏אוקטובר ‏2006 01:48
חבר'ה, אתם חיים בסרט.

הביקורת של ענת עניינית ובמקום. היא לא אובייקטיבית, אולי, ואולי באה מתוך מירמור, אבל המירמור גם הוא המקום.

תוצאות תמוהות זו מסורת בתחרות של הביתן. [למרות שהפעם היה גם רוב לעבודות תמוהות. אף אחד לא מסנן?]

התערוכה של שנה שעברה, בה היו כמות כפולה של עבודות [וחלק גדול מהמעצבים בשנה שעברה היו מעצבים פעילים, מוכרים ומוכשרים], הסתיימה אף היא בבחירות מוזרות של השופטים, מה שגרר אז דיון סוער בפורום של עיצוב תעשייתי כאן באתר, וגרם, כנראה, לחוסר הענות של מעצבים רציניים לנושא השנה.

העבודות שהוגשו השנה היו פשוט ברמה נמוכה! כשיצאתי מהתערוכה לא הצלחתי לזכור אף אחת מהעבודות. אף אחת לא השאירה אצלי משהו. אני מתאר לעצמי שהבחירה היתה קשה [מי בכלל היו השופטים? למה לא מפרסמים מראש מי השופטים, כמו שנהוג בתחרויות רציניות בחו'ל?], אבל לא צריך בכח. אם אין אף עבודה ראויה, אל תחלקו פרסים! זה לא בחירות לכנסת, לא צריך לבחור את הכי פחות גרוע...

איפה המעוף, איפה כושר ההמצאה, איפה העיצוב??? ובאמת שזה לא מחוסר פרגון. בתיה עוזיעל עם ג'יגסאו זה לא עיצוב....

בקצב הזה אני מוכן להתערב שבשנה הבאה יתחרו בוגרי שעור מלאכה ומסיימי החוג לפפיר משה של שושי. מי שם כסף?...


[20]   למעצוב שלום וגם לענת   ‏יום שישי ‏13 ‏אוקטובר ‏2006 12:45
אולי הביקורת של ענת עניינית. אבל...האם היא טרחה לעשות בדק בית קטן לפני שהטיחה אותה בפורום הנ'ל?אומנם ההתייחסות לשירותים היא בהחלט מקורית, אך האם העבודה של ענת היא כזו מקורית? האם היא המציאה את שירותי הכריעה??? או שמא רק הוסיפה להם את צורת הניאגרה, מקום לנייר טואלט ועיצוב גרפי משובח? האם באמת הגיוני והגייני לשים שירותים כדוגמת אלו בבתי הספר? על פניו לפי הציבעוניות והצורה נראה שכן, אך בוא נהיה ריאליים- כמות הג'יפה שנמצאת בשירותים כאלו, כפי שאפשר להבחין-[הם הרי נמצאים ברב המקומות בעולם, בעיקר במקומות שמטיילים בהם...] היא עצומה ומרתיעה אנשים מלהיכנס אליהם...לא יותר הגייני משירותים רגילים, על אף כל הסקרים והעובדות שהביאה על מנת לתמוך בהם.
אז הביקורת של ענת עניינית, בוודאי, אבל ענת- קודם תביטי ותבחני את מה שאת הבאת.


[21]   מעצוב   ‏יום שישי ‏13 ‏אוקטובר ‏2006 13:35
הביקורת פה היא לא על ענת [שמגיע לה ח'ח על ההחשפות כאן בשמה ובעבודתה, דבר מאנשי הפורום ממעטים לעשות]. היא לא טוענת שהיא היתה צריכה לזכות. ובאמת, אחרי הכל, עבודתה לא זכתה בכלום.
חבל שתחרות כזו, עם חשיפה כזו, זוכה לכאלו עבודות. הסיבה לדעתי נעוצה בשיפוט, שגורם למעצבים אמיתיים להימנע מההשתתפות ומשאירה אותה לסטודנטים ונגרים חובבים...


[22]   סטודנטית לעיצוב   ‏יום שישי ‏13 ‏אוקטובר ‏2006 15:34
מעצוב יקר:
מה עצוב שאתה מזלזל כך בסטודנטים..אחרי הכל- אנחנו המעצבים של המחר.
אני לא חושבת שרעיונותיהם ועיצוביהם של סטודנטים [לאו דווקא אלו שעבודותיהם מופיעים בתערוכה] נופלים מאלו של 'מעצבים אמיתיים', לומר כזה דבר זו התנשאות חסרת כל בסיס. הפער היחידי הוא אולי הניסיון . זה הכל.


[23]   דותן   ‏יום שישי ‏13 ‏אוקטובר ‏2006 17:11
מעצוב, באמת מה עצוב... ולשם מה?
אינני מבין לשם מה נחוצות ההכללות הגורפות האלו לגבי כל העבודות בתערוכה שכן ביקרתי בתערוכה וללא התייחסות להחלטות השופטים הרי שישנן מספר עבודות מוצלחות המציגות הליך מחשבתי פורה ומפתיע. קח לדוגמא את עבודתו של ניצן הורוביץ ובחירתו המקורית בחומר. או לחילופין עבודתו של לירון בן ארצי וניסיונו לפנות לקהל הילדים באמצעות צבע ופרופורציות נכונות. משובחת ביותר היתה בעיני הספה הצבעונית והמופלאה שאינני זוכר את מעצבה ובכל זאת המדובר ביצירה מעניינת, רב גוונית ועשירה [אף אם אינה רלוונטית לגמרי לנושא התחרות].
בכל מקרה, לפני שאתה נוקט בהכללות גורפות, אולי כדאי שתעשה עוד סיבוב בביתן כי נראה לי שפספסת קצת וחבל, בעיקר בשבילך...


[24]   לא מעצב   ‏יום שני ‏16 ‏אוקטובר ‏2006 12:10
במבט מהצד, בקריאת הטוקבקים ובנסיון באמת להבין את הלך הרוח של המעצבים הבנתי ש-95 אחוז מהתגובות באו ממקום של אגו ורגשנות יתר. אחרי שניקיתי את כל האגו והמירמור והרגשיות המיותרת נשארתי עם תגובה וחצי, אחת מהן של בחורה בשם ענת. ואאו ואו מה התגובה הזו עשתה לכם מעצבים יקרים. איזה שדים, איזו רגשנות כמה אגרסיות וכמה אגו..משהו באמת רוצה להגיב? ולא מהמקום הרגשי? ולא מהאגו?
אם פיליפ סטארק היה נותן ביקורות כאן בפורום על העבודות והן היו לא חיוביות או שהיו קוטלות, מעניין מה היה אז. אבל זו כולה איזו ענת אחת, שכולה גם הציגה איפהשהו, ואיפלו לא זכתה בכלום, אז אין לה תואר- זוכת פרס ראשון. אז מה היא יודעת וכו וכו וכו.
מי שכתב פה ארץ אוכלת מעצביה לא טעה. לא יודעים לקבל ביקורת, לא יודעים לתת ביקורת, אבל יודעים טוב מאוד איך לתת ביקורת על הביקורת.

וכן, אין מעוף בעבודות.


[25]   רונית   ‏יום שני ‏16 ‏אוקטובר ‏2006 21:39
אילו אתם הייתם השופטים איזה עבודות היו מוצלחות
ובמי הייתם בוחרים


[26]   ירין   ‏יום שני ‏16 ‏אוקטובר ‏2006 23:49
אולי תעלו לאתר תמונות של שאר העבודות שהוצגו בתערוכה



[27]   ניצן הורוביץ   ‏יום שלישי ‏17 ‏אוקטובר ‏2006 14:05
קודם כל תודה למפרגנים,אני חושב שהביקורת שניתנת בפורום היא צודקת לגבי העבודות ,יש תחושה שהשנה הרמה בביתן מעט ירדה .
מה שמעודד שעדיין יש גם עבודות שראויות לציון .ואני מציע למעצבים לא להתייאש.בהצלחה לכולם וניפגש בתחרויות הבאות


[28]   מעצבת   ‏יום שלישי ‏17 ‏אוקטובר ‏2006 22:47
כל כך שקוף המבין יבין


[29]   tal   ‏יום רביעי ‏18 ‏אוקטובר ‏2006 17:19
מקום ראשון- ברור שילדים לא יסתתרו בתוך צינוק ולכן קישקוש קונספטואלי.
מקום שני- נחמד. יכל להיות מקום ראשון.
מקום שלישי- קשקוש בלבוש.
ולסיכום- שום דבר נגד המעצבים. בושה וחרפה לשופטים שהפגינו בורות וחוסר הבנה מקצועית.


[30]   simple   ‏יום שישי ‏20 ‏אוקטובר ‏2006 16:02
ל'מעצבת' אולי תסבירי את עצמך ,למה את מתכוונת שזה 'שקוף' ו'המבין יבין'


[31]   מאיה   ‏יום שישי ‏20 ‏אוקטובר ‏2006 20:17
עצוב מאוד שכל מה שאתם יודעים זה לרדת אחד על השני. נכון, אין שום דבר רע בביקורת, אבל מפליא אותי מאוד שכל כך קשה גם למצוא מילים טובות. תמיד ליד ביקורת שלילית יש גם מקום לביקורת חיובית. לדוגמא השולחן של ליהי - ספג ביקורת על כך שאיננו מתאים מבחינה דידקטית, אבל מה אי אפשר לפרגן לסטודנטית על האומץ להציג בתחרות [מעבר לכך בעיני זו עבודה מקסימה ומאוד מזמינה להשתמש בה]. הייתי בתחרות וגם אני מצאתי עבודות שהיו יותר טובות ופחות טובות בעיני, אבל מכאן ועד הזלזול שעד כה היה כאן המרחק גדול. גם הזלזול בשופטים תמוה בעיני. אני מאמינה שכל אחד מהם קנה בזכות את תפקידו [ובעיקר אני מתכוונת לאוצרת]. האמת מצד אחד אתם מתלוננים על כך שמצב העיצוב בארץ לא טוב ומצד שני מה עשיתם כדי לקדם אותו. זו חוכמה קטנה מאוד לבכות שהבמה עקומה.


[32]   מ.ש   ‏יום ראשון ‏22 ‏אוקטובר ‏2006 00:49
באמת שהתעניינתי בתגובות שנרשמו לגבי התערוכה מתוך ציפיה להרחיב אופקים מעט בנושא המדובר.בדרך כלל אינני טורחת לקרוא את התגובות וגם כשציפיתי למצוא דיון פוה התבדיתי שוב.שורות על גבי שורות של התעסקות לא רלוונטית ונגררת.אם לא שמתם לב זוהי בראש ובראשונה תערוכה ולא רק תחרות,תערוכה לרקל רחב על מנת לחשוף רעיונות חדשים ולעורר דיון.ההתעסקות הכפיתית במי זכה ולמה כלל לא רלוונטית מה שנדרש זו התייחסות בוגרת ורצינית לעבודות עצמן,כזו שתחדש משהו גם למי שלא נוכח בתערוכה עצמה.והנ רעיון:במקום לבטל את הזוכים והשופטים בהערות סרק לא רלוונטית מדוע לא להציע עבודות אחרות שנחשבות בעינכן לראויות ,להציגן ולנתחן בפני הקהל?? לי כבר אין חשק...


[33]   ענת   ‏יום ראשון ‏22 ‏אוקטובר ‏2006 09:05
מ.ש. שלום
האבסורד בדברייך, הוא שבמקום לתקן חזרת על אותה שגיאה שאת טוענת שהאחרים עשו.


[34]   שרה_לי   ‏יום ראשון ‏22 ‏אוקטובר ‏2006 16:55
מה דעתכם על העיצוב?רעיון?
של הרהיטים שלי שהוצגו בתערוכה?


[35]   אורי   ‏יום שני ‏23 ‏אוקטובר ‏2006 10:38
מרחב מוגן של גבע כץ --- מ ד ה י ם ... פשוט גדול מהחיים...רעיון סופני בתקופה אקטואלית כל כך ..
והילדות הקטנות ממש דוגמניות..
כל הכבוד לאדם מוכשר כל כך והלוואי שכל היצורים הרדודים שכותבים דברי זוועה ורפש יהיו מעט יותר כישרוניים ופחות מתוסכלים.
כל הכבוד לגבע כץ --- בהצלחה ואני בטוח שעם כישוריך תצליח


[36]   אווה   ‏יום שלישי ‏24 ‏אוקטובר ‏2006 16:14
חבל שלא יודעים לקבל ביקורת!
מביקורות לומדים!
גם אני רציתי להעיר כמה הערות... אבל החלטתי שעדיף שלא...


[37]   יורי   ‏יום שני ‏27 ‏אוגוסט ‏2007 22:35
המקום הרישון חרה בלבן!!!!!
השני יכול ללכת לאליפות אולם ולהזכות


 

 שם:
 דוא"ל: (לא חובה)
 תוכן התגובה:
 הקלידו את המילה:
 
[ מטרת בדיקה זו לחסום תוכנות פרסום ספאם ]


 החדשות הנצפות ביותר בחודש האחרון
''לוסידה'' // הגבול בין צלילות הדמיון לתעתועי המציאות

בית בצורת חתול ים על פסגת הר // פרויקט חו''ל

מסעדה בהונג קונג זכתה בפרס עיצוב הפנים של השנה // פרויקט חו''ל

טרמינל עירוני בבאר שבע - BSV // חשיפת סטודנטים

FANTASEA // האמן ערן ירושלמי מצלם בהשראת דאלי

''אמנות התנ''ך'' // תערוכה, סיור והרצאה על הסיפורים הסודיים של התנ''ך

''התהוות'' // חומר מתכלה ש'קופא' בזמן ומעלה שאלות של גבול, זמניות והתכלות

''שעת תחתית'' // אמנות פיגורטיבית המבוססת על התבוננות החוצה

מסלול אופניים צף על התמזה // פרויקט חו''ל

קול קורא לנדוד // דיון בסוגיית הנדודים מול התיישבות הקבע

איך לגרום לדירה זמנית להרגיש כמו בית // ארכיבלוג

''לא מגולוון'' // לוחות ברזל כמצע עבודה המשקף זמן, התפוררות, פריחה וזרימה

''עדשה מציירת'' // צילומים ציוריים שמדגימים את התהליך שעבר על עולם הציור לאורך ההיסטוריה

Anima // רובין רוד בוחן שאלות של תרבות, זהות ומציאות חברתית

''חניופן'' // מתקן חדש ומעוצב לחניית אופניים בתל אביב


 

 

 






יצירת קשר ופרסום באתר

קראו אודות אתר Archijob
פרסום ב Archijob
יצירת קשר
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג
קורס אוטוקאד
דו מימד

קורס אוטוקאד
תלת מימד

קורס רוויט
Revit

קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס פוטושופ

קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס ויריי VRAY

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום פרזול ועץ
פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2010 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2010 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B