ראיון עם אורון חן - דגמים ארכיטקטוניםראיון עם אורון חן - דגמים ארכיטקטונים || ראיונות

ראיונות - נכתב ב: ‏יום רביעי ‏11 ‏מאי ‏2022 כתב by Archijob6

ראיינו את אורון חן אשר בנה מאות מבנים, ובהם מגדלי YOO בתל אביב, מגדלי עזריאלי ואפילו את מגדל ''מאייר ברוטשילד''. הוא אומן, פסל וממציא, בונה כבר כמעט 50 שנה דגמים ארכיטקטוניים בארצות הברית ובישראל באופן מדויק וריאליסטי, ונחשב לבכיר מבין בוני הדגמים הארכיטקטוניים בישראל. בנוסף, במהלך השנים הוא אף פיתח המצאות שונות, משחקי חשיבה ופאזלים שונים, חלק מעבודותיו זכו להכרה בינלאומית ולפרסום בתערוכות שונות. אורון, למד עיצוב ואדריכלות, בשנת 1992 הקים את משרד ''עיצוב אורון חן'' ועובד כיום עם מיטב האדריכלים והיזמים בארץ ובעולם, ובהם אדריכל העל הבינלאומי, ריצ'ארד מאייר. בראיון מוצגות עבודותיו, סיפורו המקצועי והאישי.

איך הגעת לתחום הדגמים?

כנראה שאני בונה דגמים מלידה. בתור ילד אהבתי לבנות פאזלים דו ממדיים, כשזה הפסיק להיות מאתגר עברתי להרכבות תלת ממדיות של מטוסים כפי שהיו מופיעים בבטאונים של חיל האויר באותה תקופה, זה היה מגיע שטוח והיה צריך לחתוך ולעגל, וזה פיתח חשיבה תלת מימדית, מיומנויות בחיתוך, הדבקה ויצירתיות. למזלי, כבר בחטיבת הביניים נחשפתי לשרטוט טכני ושרטוט אדריכלי ובתיכון למדתי במגמת אדריכלות. מכיוון שידעתי שאני הולך ללמוד במגמת אדריכלות בתיכון, עוד בחופש שלפני התיכון עבדתי במשרד אדריכלות של דן איתן [ לימים חתן פרס ישראל באדריכלות ] כשוליה למודליסט שעבד במשרד.עבודתי הראשונה היתה על מתחם עומריה בירושלים, הדרישה כבר היתה גבוהה, היה צורך בשימוש בכלים, וגיליתי את עולמי. זה עניין, ריתק אותי והתברר שהיה לי את היכולות הנדרשות.

כל זה התחבר יחד כאשר בתיכון היה מקצוע של בניית דגמים ובמשך 4 שנים למדתי את המקצוע ממי שהיה בזמנו המודליסט מספר 1 בארץ, פאול וורברנה ז''ל, ההולנדי, שכיום רק האדריכלים הוותיקים מאד עוד זוכרים אותו. הוא בנה הכל מפורנירים של עץ כי עוד לא היה אפילו קרטון בארץ. במשך כל תקופת התיכון העבודה היתה על תרגילים בעיצוב כשהביצוע הוא בבניית דגם מקרטון של אותה משימה, בכל משימה הדרישה היתה להגיש קודם בשרטוט ולהסביר את התכנון, תרגילים אלו פיתחו את החשיבה התלת מימדית וכמובן הביצוע פיתח את המיומנות בחיתוך והדבקה, כל הלימוד רק חיזק את נושא הראייה התלת מימדית ושיפר את המיומנות בביצוע.במשך כל תקופת התיכון בנוסף לתרגילים הייעודיים, לקח אותי המורה כבן חסותו וקיבלתי לעשות משימות כדי להתפתח בתחום - המורה הבין שאני יוצא דופן וזה כנראה יהיה התחום שבו אעסוק ולא באדריכלות עצמה, אני עדיין לא ראיתי את זה, ותחום האדריכלות ועיצוב המוצר קסם לי מאד. בחופש הגדול הראשון הלכתי לעבוד במשרד יסקי גיל סיוון, [לימים חתן פרס ישראל באדריכלות] [היום משרד יסקי מור סיוון] באותה תקופה עבדתי על מודלים של העיר גילה שהייתה רק בתכנון ופרויקטים נוספים. בהמשך, בחופשות ביה'ס עבדתי במשרד בניית דגמים ובמקביל במסגרת הלימודים המשכתי עם הפרויקטים הבית ספריים ורכשתי ידע עמוק באדריכלות ובהנדסה שלימים גיליתי כמה זה עזר בהבנה ובעבודה על הפרויקטים בצורה עצמאית.


שרונה תל אביב, ק:מ 1:150 אדריכלות : קיקה ברא''ז אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי


בית apple הרצליה ק:מ 1:200. אדריכלות : ישר אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי


ביג אשדוד ק:מ 1:120 . אדריכלות: משה צור אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי

איך הוקם הסטודיו שלך?
בסוף התיכון ובמהלך השירות הצבאי רבות מהחופשות נוצלו לעבודה בתחום בניית הדגמים. בסוף הצבא נסעתי לארה''ב ולמחייתי השתלבתי במשרדי אדריכלים כבונה דגמים עצמאי ואחראי על כל תחום הדגמים בחברה, המשרדים היו מאד עסוקים והייתי מייצר כל כמה שבועות דגם ומביצועים של מודלים סכמתיים זה עבר לייצור מדוייק איכותי וצבעוני עם חומרי גמר תואמים לדרישות. מכיוון שהשוק הזה בארה''ב הרבה יותר מפותח, היו גם חומרי גלם טובים ואיכותיים, והייצור היה בהתאם, התוצאה של הדגמים הביאה אותי לצלם את העבודות ומשם למדתי איך ניתן לשפר עוד ועוד ולהגיע למצב שהעבודות ייראו מאד ריאליסטיות.
לאחר כשלוש שנים כשכיר שמנהל את מחלקת הדגמים יצאתי לעצמאות ומפה לאוזן וללא שום פרסום גדלתי והרחבתי את שוק הלקוחות ואני חייב לציין שכל אדריכל או יזם שבא נשאר והמשיך להזמין עבודות. התקופה בארה''ב נמשכה 12 שנה שבמהלכה למדתי גם בביה''ס לעיצוב art center college of design ובגיל 33 חזרתי לישראל נשוי ואב לילדה. בישראל ללא יותר מידי התלבטות פתחתי את העסק העצמאי שלי: ''עיצוב אורון חן'' משרד לבניית דגמים, שלימים הפך להיות : ''עיצוב אורון חן בע''מ'' עד עצם היום הזה.


אורון חן, קרדיט צילום: יואב חן


USC Townhomes CA USA ק:מ 1:200 אדריכלות: Johannes Van Tilburg Architects. קרדיט צילום: אורון חן


West Palm CA USA ק:מ 1:200 . אדריכלות : Johannes Van Tilburg Architects. קרדיט צילום: אורון חן


בית לסין ת''א ק:מ 1:100. אדריכלות: יסקי מור סיוון אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי

מי הם הלקוחות שלך?
כאמור, התחלת דרכי היתה עם משרד דן איתן, לאחריו משרד יסקי גיל סיוון, ועם משרדים אלה עבדתי ועדיין אני עובד רצוף [ זה כמעט 50 שנה ]. באותם שנים משרד דן איתן ומשרד יסקי גיל סיוון היו המשרדים הגדולים בארץ עם צוותים של הרבה עשרות עובדים, חלקם היו עדיין סטודנטים ורובם אדריכלים צעירים שהיום הם המובילים ובעלי משרדי אדריכלות עצמאיים, כך שלמזלי ההיכרות התחילה כבר אז כשאני ילד בגיל 13-14 ובבגרותי הדלת היתה פתוחה לעבודה משותפת.
תוך כדי עבודה באותם משרדים הכרתי את אדריכל אילן פיבקו אז אדריכל צעיר, ואדריכל אלי פרבר, ועוד. והיה כיף גדול לעבוד איתם הרבה שנים אחרי, כשאני כבר בונה דגמים בעל משרד עצמאי.
בהמשך עברתי כמעט כל משרד אדריכלות ודפקתי בדלתות של כל היזמים והצגתי את עבודותיי, היתה לי פרזנטציה מאוד מאורגנת, הייתי מגיע עם מקרן ושקופיות [ פעם היה דבר כזה ] וכך פגשתי הרבה אדריכלים שחלקם עוד הכרתי וחלקם חדשים ביניהם את האדריכל גודוביץ, אדריכל אלי פירשט, קיקה ברא''ז, משרד כנען אלחנני, גיל שנהב ועוד. כל עבודה הביאה איתה עוד ועוד אדריכלים ויזמים והרשימה לא מפסיקה עד עצם היום הזה.

תהליך העבודה:
כבונה דגמים חשוב לי מאד לשמוע ולהבין על הפרוייקט והאמת שזה גם מאד מעניין אותי אישית, אולי מהאהבה לאדריכלות, כך שהשיחה הראשונה עם האדריכלים או היזמים מעניינת ומכוונת אותי מההתחלה. כבונה דגמים הראייה שלי שונה לחלוטין מהראייה של האדריכל. אני תמיד משתדל להתעלם מהאינפורמציה שאינה חשובה לי לבניית הדגם ומצד שני רואה וקולט לפעמים בעיות או טעויות כי אני מפענח את הכל במוח בתלת מימד ורואה את התמונה הכללית מכל הכיוונים, זה היתרון של בונה דגמים ובלי זה כמעט לא אפשרי להיות בתחום.
שלב ראשון בכל פרוייקט- לשמוע מהיזם או האדריכל על הפרויקט, תאור ראשוני, מיקום הפרוייקט [ לדוגמא יש הבדל גדול אם הפרוייקט הוא באזור שטוח או על אזור הררי עם שיפוע בקרקע] העמדה בשטח עושה הבדל גדול מאד עבורי כבונה דגמים. בהמשך, לשמוע מהאדריכל או היזם מה המטרה של הדגם: שיווקית, לעצמם לבדיקה, לתחרות, להציג בבית משפט כראייה להיתכנות או חוסר היתכנות של מצב מסויים, ועוד. מראה המודל יכול להיות: לבן גושני, פריק, פרוט פנים, עם אור או בלי, צבעוני, איזה צבעים וגוונים, טקסטורות [ המון פעמים מתגלה מצב שעדיין חסרות בחירות והחלטות בנושא הדגם].
שלב שני- אחרי התאור, המטרה והחומרים עולה השאלה היכן יוצג המודל: אולם מכירות, גודל האולם, לובי המבנה, תחרות שתימסר לחבר השופטים, סתם על המדף לאדריכלים, האם צריך יהיה לשנע את המודל לעיתים קרובות.
שלב שלישי - קנה המידה. אם אין מקום באולם המכירות כי הוא מאד מצומצם הקנה מידה יורד, אם אין מספיק גובה בתקרה הדגם פשוט לא ייכנס וצריך להנמיך את המעמד או להקטין את הקנה מידה, האם המטרה להרשים בגובהו של המבנה וצריך להגדיל את הקנה מידה כדי ליצור את האפקט שהמבקר יצטרך להרים את הראש, או להפך שיש סיבה להקטין את הקנה מידה בפרוייקט גדול ואז מגיעים למצב שנתון הגובה בדגם מתחיל להעלם ובעצם המבנה כמעט נעלם והופך להיות כמעט שטוח לחלוטין. כמובן שברוב המקרים אין את כל האינפורמציה והדברים לא סגורים סופית, מפה למדתי להכין דוגמא לפי כל האינפורמציה שקיימת. הדוגמא שאני מכין הינה כאילו חתכו חלק מתוך הדגם בקנה מידה הרצוי, וכוללת את כל החומרים והגוונים והטקסטורות וגם אם יש התלבטויות בכמה תחומים. לפעמים אני אפילו מייצר כמה דוגמאות כדי שיהיה לאדריכל וליזם את כל האפשרויות מולם כפי שזה יופיע בדגם. על הדוגמא מתקבלות כל ההחלטות, זה פותר המון בעיות, כולם יודעים למה לצפות ואין הפתעות. כשהדוגמא מאושרת ניתן לעבוד על הדגם ברצף ובסיום העבודה היזם או האדריכל מקבלים את הדגם.

מרלו''ג כללית שוהם ק: מ 1:150. אדריכלות : הרי ברנד אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי


בית פרטי תל אביב ק:מ 1:50. אדריכלות :אורלי שרם אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי


חלומות ראש העין ק:מ 1:150 . אדריכלות: גלאור פישביין אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי


הרברט סמואל 10 תל אביב ק:מ 1:75 . אדריכלות: רני זיס אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי

איך עולם ההדפסה התלת מימדית השפיע על העבודה שלך ועל תחום בניית הדגמים?
בתחילת דרכי בתחום בניית הדגמים החומרים שהיו זמינים הם הקרטון השקפים הבלזה, פורניר עץ וצבע. כל העבודה נעשתה בעזרת 4 כלים: הסכין, סרגל החיתוך, הזויתן, והקליבר. השרטוטים הגיעו מודפסים בגיליונות, הדבק היה הדבק הלבן, דבק מגע למטרות מסוימות ודבק שהוא ייעודי לבלזה. כבונה הדגמים הייתי צריך כמובן מיומנות, עשר אצבעות טובות, כישרון, רקע עמוק באדריכלות, ידע בהבנה וקריאת שרטוטים, המון סבלנות, אפשרות לשבת שעות על גבי שעות מרוכז לחלוטין בפרוייקט, ולזכור את כל האינפורמציה ותכנון העבודה בראש. למזלי ניחנתי בכל אלה. בהמשך יכולתי להשתמש במסורים, מקדחות ובכלים חשמליים עדינים.
עם השנים והמצאת המחשב, הניירות הפכו לקבצים, נוצרו מכשירים ממוחשבים כגון C.N.C ולייזר שהחליפו את החיתוך הידני בחלקו ובהמשך לאחרונה הומצאה המדפסת התלת מימדית. לכל מכשיר יש את הייעוד שלו ויש לו מינוס ופלוס, ולכן אני משתמש בכל המיכשורים הקיימים ובהתאם לייחודיות של כל מכשיר ומכשיר, אני לא נצמד למכשיר אחד שינסה לעשות את כל העבודה לבד כי זה לא אפשרי וגם לא נכון, אני משלב את כולם ולכן תיכנון העבודה הוא חשוב מאד והרעיון הוא לחסוך בזמן ובעלויות, עדיין יש צורך בכל התהליך לעשר האצבעות ועדיין יש דברים שגם המדפסת התלת מימדית לא יכולה לעשות, כך שביצוע של דגם זה שילוב של הכל וברמה של הדגמים שאני מייצר אין עדיין מכשיר אחד שמייתר את האדם. בתחילת דרכי עבדתי לבד, ריכוז מלא ושליטה על כל שלב ושלב בעצמי, עבודה על פרוייקט אחד עד שניים במקביל. עם כניסת המחשב התהליך אפשר לפרק את העבודה לגורמים ולבצע בעזרת מכשור חלק מהפעולות וכך התפנה לי זמן. זה אפשר לעבוד על מספר פרויקטים במקביל.
לא מזמן פנו אליי לבניית דגם שהיה חלק מתחרות של אדריכלים כדי לזכות בפרוייקט המודל היה צריך להימסר תוך כשבועיים, מודל חתך ז''א מודל מתפרק והמון מורכבות כולל פנים.הגבלת הזמן מנעה ממני לעבוד עם המחשוב ועם קבלני משנה ובעצם הדרך היתה לחזור לדרך שעבדתי פעם: עשר אצבעות, סכין וסרגל המון סבלנות לעבוד לילות ארוכים כדי שהדגם יסתיים בזמן, עמדתי במשימה, למזלי האדריכל זכה בתחרות, האדריכל והקליינט היו ממש מרוצים.


מגדל אורדע רמת גן ק: מ 1:75 . אדריכלות : אמאב אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי


מימין: מגדל אפריקה ישראל ת''א ק:מ 1:500. אדריכלות: יסקי מור סיוון אדריכלים. משמאל: מגדל ארלוזורוב ת''א ק:מ 1:100. אדריכלות: משה צור אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי


צמרת אביב ק: מ 1:75 תל אביב. אדריכלות: יסקי מור סיוון אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי


מגדלי סמל תל אביב ק: מ 1:100 אדריכלות : ישר אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי

ספר על פרוייקט שאתה גאה בו?
קשה לבחור פרוייקט אחד מתוך 50 שנות עבודה ועבודה על יותר מ-500 דגמים, אבל יש שני פרוייקטים שהם אייקונים ישראלים שאני גאה מאד בהם.
שניהם מהתקופה שהכל היה ידני וההתייחסות ושיתוף הפעולה של היזמים והאדריכלים היתה מעולה.
פרויקט אחד הוא מרכז עזריאלי, התחלתי לעבוד עם האדריכלים יסקי מור סיוון ועם דוד עזריאלי עצמו כשעוד לא היה כלום בשטח אפילו לו חפירות בקרקע, התחלתי בבניית דגם גושני ועם התקדמות האישורים והחזיתות עדכנתי את הדגם וגם בבסיס הוספתי את תחנת הרכבת ואת הגשר לקריה והריצופים בקומת הגג ועוד. כך עד שבסוף כשהכל היה סופי ומוחלט לקחתי את הדגם בחזרה ועשיתי אוברול מלא. היזם ביקש שהכל יהיה מעודכן והדגם קיבל מקום של כבוד בכניסה למשרדים של עזריאלי במגדל ואח''כ בלובי למטה.
פרויקט שני הוא פרויקט yoo, שני מגדלים על פיתוח שטח, ברמת פירוט גבוהה ביותר. המבנה עם הקורות העגולות והעמודים היה חייב להיות מאד מדוייק כדי שהכל יתחבר ויתאים ללא סטייה [ סטייה של עשירית המ''מ בכל קומה היה גורם לסטייה של כ-5 מ''מ בגובה הכולל ]. בשלב מסויים בהרכבה של הקורות בניתי מתקן כמו של שווארמה ששכב אופקי וכך חוברו הקורות והעמודים. בהמשך אחרי שהמודל היה כבר מוצג נעשה שינוי בפיתוח והייתי צריך לעשות ניתוח לדגם באתר ולהחליף את כל הרחבה , הוספת בריכת השתקפות ושינוי הצמחייה, הכל בוצע בצורה הטובה ביותר כך שלא היה ניתן לראות את הניתוח. המודל היה מוצג שנים באתר המכירות. הדגם עד היום מוצג בחדר הישיבות במשרד האדריכלים יסקי מור סיוון.


מגדלי yoo ק:מ 1:100 תל אביב. אדריכלות: יסקי מור סיוון אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי


מרכז עזריאלי תל אביב ק:מ 1:250. אדריכלות: יסקי מור סיוון אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי


מה החשיבות של מודלים בעולם שעובד באופן וירטואלי על הדמיות?
עם המצאת המחשב וכשהתחילו עם האיורים הממוחשבים חשבו כולם שזה יעלים את מקצוע בניית הדגמים ואחרי כשלושים שנה אני יכול להגיד שזה עוד לא קרה, וגם כניסת המחשב האישי לא החליפה את התהליך של בניית הדגמים אלא רק הקלה על התהליך ופעולות שהייתי צריך לעשות ידני היום ניתן בחלקם לעשות בעזרת טכנולוגיה ממוחשבת אבל ממש לא הכל.
האיור הממוחשב הוא עדיין משהו דו ממדי ונותן זווית מאד מסוימת שבוחר היזם להציג, אין הדמיות לא נכונות אבל יש אפשרות לאייר כשנקודת המבט לדוגמא היא ממבט של נמלה או ממבט גבוה ובכל מצב תתקבל תמונה שונה, הדבר לא יכול לקרות בדגם. היזמים מבינים את זה היום ובעצם עושים גם הדמיות וגם איורים, באולמות מכירות לשיווק פרוייקט שיש הרבה דירות לשווק יעשו דגם, גם בפרוייקטים יוקרתיים במרכז הארץ וגם בפרוייקטים באזורים רחוקים בדרום או בצפון.

האם יש עוד אנשי מקצוע בתחום הזה בארץ?
כמובן כמו בכל תחום יש עוד אנשי מקצוע שבונים דגמים, אבל המספר ממש קטן , אם עורכי דין ומנהלי חשבונות יש אלפים, אז בוני דגמים מקצועיים שזה עבודתם העיקרית יש כמות שניתן לספור על שתי ידיים. גם בעולם מספר בוני הדגמים הוא מצומצם מאד, בלוס אנג'לס עם כל הגודל וכמות הבנייה את מספר בוני הדגמים ניתן לספור על שתי ידיים.

איפה נמצא תחום המודלים בארץ ביחס לעולם?

בשנות החמישים והקמת המדינה הפער היה עצום. בארה''ב האמפייר סטייט בילדינג היה כבר קיים, ופה בארץ לא היה אפילו קרטון ופאול וורברנה ז'ל מורי ורבי בונה הדגמים הראשון נאלץ לעשות הכל מפורנירים בגוונים שונים כדי לקבל את האפקט של בהיר וכהה. היום הפער הצטמצם וכמעט לא קיים , כל מכשור שקיים בעולם קיים גם בארץ , מה שנשאר זה המיומנות של בונה הדגמים, והרצון להשקיע וכמובן התקציב שהיזם מוכן להשקיע. בחלק של המיומנות אני מאד מקווה שיהיה דור המשך של צעירים שיחשפו למקצוע ויהיו דור המשך. חבל לי וזה משהו שאני נתקל בו בכל שנותיי בארץ , שאין מי שילמד את המקצוע , בכל המוסדות להשכלה גבוהה לא מלמדים את המקצוע והסטודנטים נדרשים לבנות דגמים לפרויקטים שלהם אולם ללא כל הנחייה או לימוד כך שרבים מהם מוצאים את עצמם חסרי אונים. יש כאלה שפונים אלי לעזרה או מבקשים שאבנה להם. אני מעדיף לא לבנות להם אלא לתת יעוץ, לעזור בבחירת חומרים ובהכוונה. כך הם ילמדו הכי טוב.


מיקרוסופט הרצליה ק:מ 1:150. אדריכלות : ישר אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי


מרינה לי הרצליה ק: מ 1:50. אדריכלות רני זיס אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי


לגון נתניה ק:מ 1:150. אדריכלות : יסקי מור סיוון אדריכלים. קרדיט צילום: יונה שליי


מבנה תעשייתי ק: מ 1:50 מרכז הארץ . אדריכלות : אלביט. קרדיט צילום: יונה שליי




לפרוייקטים נוספים ויצירת קשר עם ''עיצוב אורון חן בע''מ'':

<<לחצו כאן לעמוד של עיצוב אורון חן בע''מ באינדקס אנשי מקצוע של Archijob>>



חדשות - כותרות
מוזיאון הפליטים החדש בדנמרקמוזיאון הפליטים החדש בדנמרק

פסטיבל אמנות בראשון לציוןפסטיבל אמנות בראשון לציון

תערוכה קבוצתית NFT במוזיאון תל אביב לאמנות  תערוכה קבוצתית NFT במוזיאון תל אביב לאמנות  

ראיון עם האדריכלית נילי פורטוגליראיון עם האדריכלית נילי פורטוגלי

בלורן בתערוכת אירוקוצינה 2022 - באנו. ראינו. הבאנו!בלורן בתערוכת אירוקוצ'ינה 2022 – באנו. ראינו. הבאנו!

פתרונות הבידוד של אורבונדפתרונות הבידוד של אורבונד

תערוכות בוגרים ובוגרות מחלקות אומנות ועיצוב ברחבי הארץתערוכות בוגרים ובוגרות מחלקות אומנות ועיצוב ברחבי הארץ

חנות משקפיים חוויתית ביפןחנות משקפיים חוויתית ביפן

מרימים את השאלטר 4 אמנים מתארחים במתחם נגה''מרימים את השאלטר 4'' אמנים מתארחים במתחם נגה

תערוכה קבוצתית במוזיאון פתח תקווהתערוכה קבוצתית במוזיאון פתח תקווה

קול קורא: מבצע חילוץ לאנושות במוזאון תרבות הבדואיםקול קורא: מבצע חילוץ לאנושות במוזאון תרבות הבדואים

תערוכת יחיד ושיח גלריה בגלריה רוטשילדתערוכת יחיד ושיח גלריה בגלריה רוטשילד

מתחילים מחדש - שיפוץ דירת פנטהאוז II חשיפת מעצביםמתחילים מחדש - שיפוץ דירת פנטהאוז II חשיפת מעצבים

סיפור כיסוי תערוכת יחיד של דפנה בירגר''סיפור כיסוי'' תערוכת יחיד של דפנה בירגר

קניון ומרכז חינוכי לנוער בסינגפורקניון ומרכז חינוכי לנוער בסינגפור


לכל כותרות החדשות
החדשות הנצפות ביותר בחודש האחרון
קניון ומרכז חינוכי לנוער בסינגפורקניון ומרכז חינוכי לנוער בסינגפור

סיפור כיסוי תערוכת יחיד של דפנה בירגר''סיפור כיסוי'' תערוכת יחיד של דפנה בירגר

תערוכות בוגרים ובוגרות מחלקות אומנות ועיצוב ברחבי הארץתערוכות בוגרים ובוגרות מחלקות אומנות ועיצוב ברחבי הארץ

ראיון עם האדריכלית רבקה כרמיראיון עם האדריכלית רבקה כרמי

מפעל רהיטים ופארק בתוך היער, בנורבגיהמפעל רהיטים ופארק בתוך היער, בנורבגיה

כל פתרונות קיר אמיר : חיפוי חזיתות חוץ באריחי פורצלן בעיגון-סמוי לכל שיטות הבניהכל פתרונות ''קיר אמיר'' : חיפוי חזיתות חוץ באריחי פורצלן בעיגון-סמוי לכל שיטות הבניה

תערוכת יחיד ושיח גלריה בגלריה רוטשילדתערוכת יחיד ושיח גלריה בגלריה רוטשילד

בלורן בתערוכת אירוקוצינה 2022 - באנו. ראינו. הבאנו!בלורן בתערוכת אירוקוצ'ינה 2022 – באנו. ראינו. הבאנו!

תערוכה של איגוד אדריכלי הנוףתערוכה של איגוד אדריכלי הנוף

שבוע העיצוב ירושלים 2022שבוע העיצוב ירושלים 2022

מיצב וידאו וסאונד בבריכת הקשתות ברמלהמיצב וידאו וסאונד בבריכת הקשתות ברמלה

אוקיאנוגרפיקה תערוכה בגלריית החווה חולון''אוקיאנוגרפיקה'' תערוכה בגלריית החווה חולון

חברת פנל פרוייקטים השיקה את אתר האינטרנט החדש שלהחברת פנל פרוייקטים השיקה את אתר האינטרנט החדש שלה

מרימים את השאלטר 4 אמנים מתארחים במתחם נגה''מרימים את השאלטר 4'' אמנים מתארחים במתחם נגה

מתחילים מחדש - שיפוץ דירת פנטהאוז II חשיפת מעצביםמתחילים מחדש - שיפוץ דירת פנטהאוז II חשיפת מעצבים


‎Archijob‎