המתינו לטעינת המידע...

 

בחזרה לרשימת הטיפים

 

17/8/00

ATTREDEF - הגדרה מחדש של BLOCK המכיל ATTRIBUTES.

בעת הגדרת BLOCK מחדש קיימת בעיה בנושא ה ATTRIBUTES

BLOCK המכיל ATTRIBUTES - גם לאחר שהוגדר מחדש, לא מבצע את השינוי ב BLOCKS ישנים קיימים.

על מנת לעקוף בעיה זו, נשתמש בפקודה: ATTREDEF (קיצור של ATTRIBUTE REDEFINITION)

שלב 1. העתיקו את ה BLOCK הרצוי למקום צדדי בשרטוט, ציירו LINE אשר נפגש עם נקודת ה INSERTION של ה BLOCK ורשמו את שם הבלוק על פיסת נייר. (כדי לזהות INSERTION בחרו ב OSNAP את מצב INSERT ) (אם אינכם יודעים כיצד לגלות את שם ה BLOCK...- אל תשתמשו בטיפ זה)

שלב 2. פוצצו את ה BLOCK ובצעו את השינויים הנדרשים ב ATTRIBUTES - לדוגמה: שינוי צבע, שכבה, טקסט סטייל וכו...

שלב 3. הקלידו ATTREDEF , לחצו על ENTER , אוטוקאד יבקש את שם ה BLOCK - הקלידו את השם, לאחר מכן אוטוקאד יבקש כי תבחרו את האובייקטים המרכיבים את ה BLOCK בחרו את כל מרכיבי ה BLOCK הרצויים כולל כמובן את ה ATTRIBUTES ששיניתם בסעיף 2. לאחר מכן ENTER - וזהו, אוטוקאד ישנה את כל הבלוקים בשרטוט שהגדרתם מחדש.

הערות חשובות :

*** שימו לב כי ה BLOCK מצוי ב SCALE של 1:1:1 כלומר בגודל טבעי לפני שאתם מפוצצים אותו.

*** על מנת להיות זהירים, צרו עותק של השרטוט הרלוונטי ובצעו את כל התהליך רק על העותק המשני, לאחר ביצוע ה ATTREDEF בדקו כי התוצאה היא לשביעות רצונכם ורק אז השתמשו בשרטוט זה כמקור (ושמרו על העותק בכל מקרה - לא מזיק).

 

בחזרה לרשימת הטיפים

 

9/8/00

MAXHATCH - הגדרת צפיפות ה HATCH.

כאשר אנו משתמשים בפקודת ה HATCH למילוי שטח בצורת קווים מוגדרת,

אנו נתקלים לעיתים במצב שבו אוטוקאד אינו מאפשר את ביצוע ה HATCH תוך מתן הסבר בשורת ה COMMAND:

"HATCH SPACING TOO DENSE"

ישנן שתי שיטות להתגברות על מצב זה.

שיטה 1.

ישנו משתנה השולט על הרמה המקסימלית של ביצוע ה HATCH משתנה זה נקרא MAXHATCH
ערכו הראשוני - 10000, אפשר לשנות אותו לערך שונה ועל ידי כך לעקוף את מגבלת האוטוקאד.
על מנת לבצע את השינוי יש להקליד בשורת הפקודות :

(setenv "MaxHatch" "50000")

שימו לב כי ניתן כמובן גם לכתוב ערכים אחרים מ-50000.
חשוב להקליד את השורה כמו שנכתבה ואת האותיות M ו H ב MaxHatch לכתוב גדולות.

שיטה 2.

מבצעים HATCH בגודל כלשהוא שאוטוקאד מאפשר.
משרטטים בצד השרטוט רבוע גדול ובתוכו מבצעים את ה HATCH בגודל הרצוי.
לעיתים אוטוקאד יאפשר לנו לבצע את ה HATCH שהוא פסל קודם לכן (כי משימת מילוי הריבוע יותר "פשוטה" עבורו) ואז עם מברשת ה MATCHPROP מעתיקים את התכונות ל HATCH הרצוי.

 

בחזרה לרשימת הטיפים

 

3/8/2000

COPYROTATE - LISP.

הLISP המצורף יוצר פקודה שימושית ונדרשת: COPYROTATE

פקודה זו מאפשרת לבחור אובייקט - לסובב אותו סביב ציר כלשהוא תוך השארת עותק מקורי במיקום המקורי.

להורדת הLISP לחצו כאן : LISP "CopyRotate" - by Archijob
גודל הקובץ : 1.28 KB (קטנטן)

לפני אחרי

לאחר שתורידו את הקובץ, פתחו אותו בעזרת WINZIP - בפנים תגלו שני קבצים.
הראשון קובץ טקסט - שיזכיר לכם את הוראות ההפעלה במידה ושכחתם.
השני : copyrotate
.lsp קובץ ה lisp אותו יש להכניס לתוך ספרית אוטוקאד- לתוך חוצץ support

על מנת לעשות שימוש בו- כשאתם משתמשים באוטוקאד,
הקלידו AP ובחרו את הקובץ מתוך חוצץ ה support ,
לחצו על LOAD - כעת ה LISP עלה לאוטוקאד.

כדי להפעילו הקלידו "CR" זהו הקיצור שבחרתי -

COPYROTATE נכתב על ידי איתי אלמוג ,
השימוש בו חופשי למטרת שימוש עצמי וניתן להפיצו -קראו את קובץ copyrotate.txt

 

בחזרה לרשימת הטיפים

 

25/7/00

שמירה על TOOLBAR אישי -"מישהו אכל מהמסך שלי".

כאשר מספר משתמשים שונים עובדים על אותה מערכת מחשב,
קיימת התופעה הידועה של "מי שינה את סידור הכפתורים שלי ?".

באוטוקאד ניתן לשמור על "סידור" ה TOOLBAR האישי של כל משתמש וכך למנוע אלימות מיותרת...

כאשר המסך מסודר לשביעות רצונכם, הכנסו ל TOOLS ושם בחרו ב PREFRENCES ולאחר מכן בחרו ב PROFILE.

לחצו על EXPORT ושמרו את הפרופיל האישי YOURNAME.ARG לדוגמה- ITAY.ARG במקום קבוע במחשב,
אני ממליץ על מחיצת C הכללית.

בפעם הבאה כשאתם מתישבים מול המסך, ואתם מתחילים להרגיש את לחץ הדם עולה - עקב שינוי התצורה-
הכנסו שוב ל PROFILE אך הפעם בחרו ב IMPORT אתרו את הקובץ ששמרתם קודם והעלו אותו.
השלב הסופי הוא ללחוץ על השם של הקובץ ולבחור ב SET CURRENT.
לנגד עיניכם יופיע הסידור הישן והאהוב, נשמו לרווחה ו-לשרטוט.

 

בחזרה לרשימת הטיפים

 

18/7/00

OSMODE הצמדות אוטומטית.

כאשר אנו משתמשים בפונקציית ההצמדות האוטומטית SNAP , אנו מגדירים את מצב פעולתה.

לדוגמה : הצמד לקצה - ENDPOINT , הצמד לצומת קווים - INTERSECTION וכן הלאה.

ישנו משתנה השומר עבור אוטוקאד את המצב שבו אנו עובדים עם ה SNAP, המשתנה נקרא OSMODE.

הקלידו OSMODE וראו את הערך השמור בו כעת, אם ערכו "0" , משמע שאתם אינכם משתמשים כרגע ב SNAP.
אולם כל מצב אחר יתורגם לערך מספרי שמסכם עבור אוטוקאד את ערכי ה SNAP שבשימושכם.

הרעיון הוא שתרשמו או תזכרו את הערך המספרי של המצב שבו אתם עובדים בדרך כלל.

כאשר תכנסו לשרטוט אשר מצב ה SNAP בו כבוי, תוכלו להקליד OSMODE להכניס את הערך המספרי החביב עליכם - וכך אוטומטית מצב ה SNAP הרגיל שלכם יופיע.

 

בחזרה לרשימת הטיפים

 

10/7/00

מידות מעוגלות TRAILING.

כאשר אנו משתמשים ב STYLE מסוים בקווי המידות , אנו קובעים את ה PRECISION - כמה ספרות יופיעו אחרי הנקודה העשרונית.

הבעיה היא זו : אם נבחר אפס ספרות אחרי הנקודה, נקבל מידות עגולות אך לא נגלה את הטעויות וזאת מכיוון שאם המרחק בין שני קווים הוא 14.57 נקבל מידה של 15 . שהיא אמנם עגולה אך מוטעית.

לעומת זאת אם נבחר ב דיוק של 2 ספרות אחרי הנקודה, נקבל מידות מדוייקות יותר, אך מצד שני - אם המרחק בין שני קווים הוא 15 בדיוק נקבל מידה של 15.00

הפתרון : שימוש ב TRAILING במצב זה אנו בוחרים PRECISION לפי רצוננו, ואז כאשר המידה היא עגולה - לא יופיעו ספרות אחרי הנקודה ואילו כאשר המידה לא עגולה - כן יופיעו ספרות.

הדבר מאפשר לנו למצוא טעויות בקלות, כי מידות לא עגולות קופצות לעין.

כדי להפעיל את ה TRAILING יש להכנס ב TOOLBAR ל DIMENSIONS , לבחור ב STYLE
אחר כך ANNOTATION , לבחור ב UNITS ושם לסמן V ליד ה TRAILING שמופיע תחת ZERO SUPPRESSION.

זה רק נשמע מסובך אבל ... ממש לא, ניתן להביט בתמונה שמראה בדיוק היכן לסמן.

הדגמה
של
TRAILING

TRAILING הדגמת

 


ניתן להביט בתמונה שמראה בדיוק היכן לסמן.

 

בחזרה לרשימת הטיפים

 

3/7/2000

LISP - MOVEZ -ליסף שימושי לבונים בתלת מימד.

כל מי שבונה מודל תלת מימדי באוטוקאד. יודע כי התוכנה לא ממש אידיאלית לתחום זה. ואם אנו רוצים להזיז אובייקט שיצרנו על ציר ה Z - הדבר לא פשוט.

הLISP המצורף ששמו MOVEZ יוצר עבורנו פקודה המזיזה אובייקטים ישירות על ציר ה Z.

להורדת הLISP לחצו כאן : LISP "MoveZ" - by Archijob
גודל הקובץ : 1.28 KB (קטנטן)

לאחר שתורידו את הקובץ, פתחו אותו בעזרת WINZIP - בפנים תגלו שני קבצים.
הראשון קובץ טקסט - שיזכיר לכם את הוראות ההפעלה במידה ושכחתם.
השני :
movez.lsp קובץ ה lisp אותו יש להכניס לתוך ספרית אוטוקאד- לתוך חוצץ support

על מנת לעשות שימוש בו- כשאתם משתמשים באוטוקאד,
הקלידו AP ובחרו את הקובץ מתוך חוצץ ה support ,
לחצו על LOAD - כעת ה LISP עלה לאוטוקאד.

כדי להפעילו הקלידו "mm" זהו הקיצור שבחרתי -
בחרו את האובייקטים שברצונכם להזיז על ציר ה Z
ולאחר מכן הקלידו מספר המייצג את ההזזה לאורך ציר ה Z (מספר חיובי או שלילי)
זהו ! האובייקטים זזו לאורך ציר ה Z.

MOVEZ נכתב על ידי איתי אלמוג ,
השימוש בו חופשי וניתן להפיצו -קראו את קובץ
movez.txt

 

בחזרה לרשימת הטיפים

 

30/6/2000

מערך האובייקטים ARRAY מסובב.

לעיתים פקודת ה ARRAY יוצרת מערך מסובב, כלומר השורות מופיעות כטורים - ולהפך.

בעיה זו נוצרת כאשר ה SNAP ANGLE אינו שווה ל "0"
(אלא שווה ל "90" או "270")

הפתרון : הכנסו ל- TOOLS ובחרו ב DRAWING AIDS

בתוך החלון שיפתח - בטור האמצעי, באמצעיתו
תראו את הערך SNAP ANGLE

קבעו את ערכו ל "0" ו- ARRAY יחזור לתפקד כרגיל.

כמובן שניתן באופן זה - לקבוע זווית אחרת ולקבל במכוון
את ה ARRAY מסובב בזווית הרצויה.

 

בחזרה לרשימת הטיפים

 

27/6/2000

מעקב אחר שינוי UCS.

כאשר אנו מסובבים את ה UCS אנו רואים את חץ ה UCS משנה זווית

אולם השרטוט לא משנה את זוויתו ולכאורה שומר על מיקומו.

אם נרצה להתאים את השרטוט ל UCS החדש עלינו להקליד PLAN ו ENTER

ולבחור ב CURRENT UCS . תהליך זה יגרום לסיבוב השרטוט על פי ה UCS החדש.

(אם PLAN לא עובד הקלידו PLAN_ כלומר קו תחתון ו PLAN)

UCSFOLLOW

אם נרצה, שלאחר סיבוב ה UCS השרטוט אוטומטית יתאים עצמו למצב החדש,

(כלומר חץ ה UCS יראה ישר והשרטוט ישנה זווית - באופן אוטומטי)

יש להקליד UCSFOLLOW ולבחור בספרה "1" במקום "0"

כדי לבטל מצב זה יש לשוב ולקבוע ערך של "0" ל UCSFOLLOW

(UCSFOLLOW הוא המשתנה הקובע עבור אוטוקאד אם לעקוב אוטומטית אחר שינוי ב UCS
-כאשר ערכו = 1 או לא לעקוב כאשר ערכו = 0)

 

בחזרה לרשימת הטיפים

 

21/6/2000

חלון ההדפסה לא נפתח.

אוטוקאד אמור לפתוח עבורנו את חלון הגדרות ההדפסה כאשר אנו רוצים להדפיס דבר מה.

לעיתים, במקום החלון הנ"ל אנו מקבלים בשורת הפקודות את שאילתת הגדרות ההדפסה.

הפתרון:

הקישו את שם המשתנה הבא : CMDDIA ולאחר מכן ENTER

אתם תתבקשו להכניס ערך למשתנה הנ"ל.

הקלידו את הספרה "1" ולאחר מכן ENTER

עכשיו חזרנו למצב התקין שבו בעת ההדפסה נקבל את החלון המבוקש.

(CMDDIA הוא המשתנה הקובע עבור התוכנה אם לפתוח חלון - "1" או שאילתה בשורת הפקודות - "0")

 

בחזרה לרשימת הטיפים

 

אוטוקאד® הוא סימן רשום של חברת אוטודסק / autocad® is a registered trademark of autodesk

 

כל הזכויות שמורות - איתי אלמוג, אדריכל-יוצר האתר
All rights reserved - Itay Almog, Architect-Site creator
© 2000 [WWW.Archijob.com,WWW.Archijob.co.il]

webmaster@archijob.co.il

legal statement