Archijob - Studio לוח דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות הבלוג של archijob מאמרים עיצוב פנים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob תפריט עליון

מגזין - עמוד ראשי

מגזינים 2018

מגזינים 2017

מגזינים 2016

מגזינים 2015

מגזינים 2014

מגזינים 2013

מגזינים 2012

2011

2010

Share | שתפו:

 רוצים לקבל את מגזין Archijob למייל ?

הצהרת
השולח:

עיסוק :

שם :

* דוא"ל:


מבצעי הדמיות מחשב עונים על שאלות - ספטמבר 2011

קצרים מהשטח

מבצעי הדמיות מחשב עונים על שאלות - ספטמבר 2011


מני הילסנרד,  ויאיר אלוני

 


 


 

 



 

 

 

זאב כספי
גיא בן דור -סטודיו ליליקה צילום: סטודיו רפאל בן דור


הדמית בית פרטי תכנון : וויט אדריכלים


פגייה, בי"ח ביקור חולים תכנון : אדריכל מוטי בודק

זאב כספי
מתוך פרויקט שחמון פולס, אילת


הדמיית מטבח לבית פרטי


מסעדה במלון הילטון מלכת שבא אילת תכנון : סגרה אדריכלים


נמרוד רגב




 


ורה וקסלר

 

1. שלב ההדמיה הפך לחלק אינטגראלי מתהליך
    העבודה על פרויקט. מהי לדעתך חשיבותו
    בעולם העיצוב והאדריכלות? האם הוא יצר שינוי
    בתחום זה?

2. מהו הגבול בין הדמיה שיש בה "חופש
    אומנותי" לבין הדמיה שמטשטשת את
    המציאות או יוצרת אשליה?

3. ספר על פרויקט מעניין שיצא לך לקחת בו חלק.

4. טיפ מקצועי להתנהלות מול לקוח (פרטי/ קבלן/
    משרד אדריכלים).
 

מני הילסנרד, בן 34 ויאיר אלוני, בן 35
ייסדו את סטודיו-אייקו לאנימציה והדמיות תלת ממדיות בשנת 2005. הסטודיו מתמחה ביצירת הדמיות תלת ממדיות פוטו-ריאליסטיות באמצעות תוכנות העיצוב Autodesk 3D Studio Max ומנוע חישוב תאורה וחומרים Vray. הסטודיו זכה לחשיפה והכרה בינלאומית בעקבות מספר פרסים בינלאומיים וכתבות במגזינים מובילים בתעשיית התלת מימד ביניהם CgSociety.com, Evermotion.com, 3Dtotal.com והמגזינים Digital Art Masters: Volume 6, Autodesk AREA WebMagazine ועוד'.
האנימציה הנבחרת שלנו ה-'Classroom Scene' זכתה ל-363,000 צפיות עד כה.
 

1. שלב ההדמיה הפך לחלק אינטגראלי מתהליך העבודה על פרויקט. מהי לדעתך חשיבותו בעולם העיצוב והאדריכלות? האם הוא יצר שינוי בתחום זה?
אנו מדמים את חשיבות ההדמיה בעולם העיצוב האדריכלי, לחשיבותו של הסרט בעולם הספרותי. כלי ההדמיה הממוחשבת עוזר לגשר את הפער שבין הרעיון לבין הדמיון. לדעתנו, השינוי העיקרי שהביא עולם ההדמיות לאדריכלות הוא בעיקר בגישה ללקוח. אם בעבר הלקוח היה נדרש לדמיין מה עומד מאחורי כל קו בשרטוט דו ממדי על גבי נייר, היום הלקוח יכול לראות אנימציה באיכות ופירוט ויזואלי שלפעמים עולה על מה שהעין האנושית (בלתי מזויינת) יכולה לראות במציאות.

2. מהו הגבול בין הדמיה שיש בה "חופש אומנותי" לבין הדמיה שמטשטשת את המציאות או יוצרת אשליה?
בעידן שלנו עם מבחר גדול ומדויק של תוכנות ואלגוריתמים מתמטיים, ניתן לבצע חישובים והדמיות של כל תופעה פיסיקלית המצויה בטבע.
הגבול בין מציאות לאשליה הוא באחריות המשתמש כמובן. המשתמש יכול לבחור האם הוא רוצה להגיע לדיוק אינסופי באמצעות הכלים הקיימים או שמא יבחר לשנות מספר פרמטרים חישוביים אשר יגרמו לתוכנה לבצע הדמיות של תופעות על-טבעיות שאינן קיימות במציאות - בדומה לתהליך החלימה במוח האנושי.

3. ספר על פרויקט מעניין שיצא לך לקחת בו חלק.
משרד האדריכלים 'גוטסמן-שמולצמן' פנה אלינו לביצוע הדמייה תלת ממדית של ווילה המתוכננת להיבנות באי 'קורסיקה' שבצרפת. תחילה ביצענו הדמיה של וילה אחת כולל בניית סביבה עמוסת צמחיה דחוסה וסלעים אופייניים למקום. בהמשך נדרשנו לבצע, תוך פרק זמן קצר יחסית, כ-18 וילות נוספות באותו האי. הסיטואציה דרשה מאיתנו תכנון ואופטימיזציה של כל השלבים בהכנת ההדמיה תוך כדי שמירה על איכות ופירוט. הפרויקט לימד אותנו הרבה על היכולות והמגבלות של המעבד והזיכרון הפנימי במחשב אל מול סצנות עמוסות פוליגונים ופרמטרים חישוביים גבוהים ודורשנים. אין ספק שזה היה אתגר טכנולוגי ועיצובי כאחד.

4. טיפ מקצועי להתנהלות מול לקוח (פרטי/ קבלן/ משרד אדריכלים).
אנו מציעים למעצבים וגם ללקוחות להקדיש את הזמן הראוי לתכנון ההדמיה טרם התחלת עבודתה. תכנון מפורט וראייה רחבה של הפרטים יקלו מאוד על מהירות ואיכות ההדמיה.



גיא בן דור
– בעלים של "סטודיו ליליקה"
גיל : 36
רקע קודם: לימודי אדריכלות ועיצוב פנים
הגעה לתחום: במהלך הלימודים נחשפתי לתחום ההדמיות והתחלתי ללמוד ולפתח את הנושא. דבר שהוביל בסופו של דבר להקמת הסטודיו, אשר במסגרתו ניתנים שירותי הדמיות לאדריכלים ומעצבי פנים וכן מגוון קורסים בנושאים שונים מהתחום

 

 

1. שלב ההדמיה הפך לחלק אינטגראלי מתהליך העבודה על פרויקט. מהי לדעתך חשיבותו בעולם העיצוב והאדריכלות? האם הוא יצר שינוי בתחום זה?
כאשר אנו בסטודיו, ניגשים לעבודה מול לקוח חדש / פרוייקט חדש, בראש ובראשונה אנו עובדים על הכרות עם הסגנון האישי של הלקוח, תוך מתן דגש על תאום ציפיות ובמקרה הצורך שימוש בסקיצות ו/או הדמיית נסיון. זאת מכיון שמנסיוננו הרב, עולה, כי אפילו כשמדובר באדריכלים ומעצבים שמדברים את אותה ה"שפה" שלנו, לפעמים ישנם פערים בין התכנון שנוצר בראשם ובדמיונם ובין התכנית שמועברת אלינו בכתב. מכאן עולה, שהפערים מול האדריכל/ המעצב ללקוח עשויים להיות גדולים יותר מכיון שהלקוח אינו דובר את השפה האדריכלית ועשוי לפספס בצורה משמעותית את הרעיון, ולדמיין אותו בצורה אחרת. ההדמיה הממוחשבת נותנת מענה למצבים אלו ומאפשרת העברה ברורה יותר של הנתונים ויכולת לאשר / לשנות / לתקן בהתאם לצורך.
השימוש בהדמיות בימינו הוא נרחב ואינו מסתכם בהדמיות לצרכי פרסום. ישנם גופים שונים שדורשים הדמיות כגון: הצגת פרויקטים בתחרויות, היתרי בנייה מהעיריות וכד', וביחס ישיר לכך , נושא ההדמיות במגמת שנוי ושיפור על בסיס קבוע, זהו ענף דינאמי, שבו כל יום לומדים עוד משהו חדש, מפתחים עוד משהו חדש, וכל זאת כדי להגיע לתוצאות משביעות רצון ולמצות את היכולות של התכנות לטובת צרכי הלקוחות.



2. מהו הגבול בין הדמיה שיש בה "חופש אומנותי" לבין הדמיה שמטשטשת את המציאות או יוצרת אשליה?
יש לזכור שההדמיה באה לשרת צרכים שונים. כאשר מדובר בהדמיה לצורך המחשת תכנית ללקוחות בעת תהליך אדריכלי/ עיצובי, יש חשיבות עליונה לדיוק מירבי ויצירת תמונה המשקפת את המציאות. כאשר מעצב/ אדריכל מציג הדמייה לצרכי מכירה ו/או פרסום, כמו בכל ענף אחר, לרוב, יעלה מצידו הצורך בחופש אומנותי על מנת להגיע ליצירת החוויה אותה הוא מבקש להעביר ללקוח עם הצגת הפרוייקט, אך גם במקרה זה, כאשר העבודה נכונה, האשליה שנוצרת תהייה חיובית ולא תפגע ברמת השקיפות של הפרוייקט.
ועל כך נאמר : "זה לא חייב להיות נכון – זה חייב להיראות נכון"



3. ספר על פרויקט מעניין שיצא לך לקחת בו חלק.
מכיון שקהל הלקוחות שלנו מגוון, אנו מוצאים את עצמנו עובדים על פרויקטים שונים ומעניינים כל הזמן, החל מפרוייקט פשוט של סטודנט בתחילת דרכו וכלה בגדולי האדריכלים בארץ ובחו"ל.
בתחילת דרכנו בסטודיו, בשלב שהסטודיו היה בחיתוליו, נפלה בחלקנו הזכות לעבוד עם אדריכל מוטי בודק בתכנון פגייה לבית חולים "ביקור חולים" בירושלים. בתור סטודיו צעיר הדבר היווה ריגוש אישי הן מכיון שהנושא היה קרוב לליבנו בזמנו והן מכיוון שההדמיות היוו אתגר מקצועי ושונה מהפרויקטים האדריכליים הטיפוסיים יותר לתחילת דרכנו. כמובן שמאז נחשפנו לאינספור סוגי עבודות ופרויקטים, אך באותם ימים, זה היה פרוייקט מעניין במיוחד, והוא תמיד ייזכר כאחד הפרויקטים הראשונים שנגעו בלבנו.



4. טיפ מקצועי להתנהלות מול לקוח (פרטי/ קבלן/ משרד אדריכלים).
טיפ מהראש: להקשיב ללקוח ולאפשר לו להיות שותף מלא לכל אורך הדרך, לכבד את הדרישות והבקשות ויחד עם זה להשתמש בנסיון וביידע שצברנו כדי לכוון את הלקוח לקבלת תוצאות נכונות
טיפ מהלב :לגשת אל כל פרוייקט כאילו היה הראשון, ולא לשכוח להנות מהעבודה
 


 

 


נמרוד רגב
אני בן 31, למדתי אדריכלות בטכניון ושם גם התחלתי להתעסק בתלת מימד. בנושא התלת מימד אני אוטודידקט, אני אוהב ללמוד תוכנות ויצא לי להתנסות ברוב תוכנות התלת שנמצאות כיום בשוק. אהובות עלי במיוחד הן sketchup, modo, Cinema 4D, After Effects רוב הזמן אני נמצא בתהליך של למידת תכנה חדשה.


 


1. שלב ההדמיה הפך לחלק אינטגראלי מתהליך העבודה על פרויקט. מהי לדעתך חשיבותו בעולם העיצוב והאדריכלות? האם הוא יצר שינוי בתחום זה?
אני חושב שעד השנים האחרונות השינוי הגדול היה בתחום המכירה בלבד. כיום אפשר לראות יותר ויותר משרדים שמשתמשים בתלת מימד (בעיקר סקצאפ) לצרכי תכנון.
אני חושב שההשפעה המשמעותית עוד לא הגיעה לארץ, בעיקר מטעמי עלות.

 


2. מהו הגבול בין הדמיה שיש בה "חופש אומנותי" לבין הדמיה שמטשטשת את המציאות או יוצרת אשליה?
האם יש מחוייבות של אנשי הדמיות לייצוג מהימן של התכנון האדריכלי אותו הם מדמים? זו שאלה חשובה שאולי דרושה בה התערבות מחוקק. בגדול נראה לי שהשאלות החשובות הן האם רוח הפרוייקט נשמר והאם בשל השינוי יפגע מישהו.
צריך לזכור שהדמיה מסחרית לרוב מוגבלת ביכולת להגיע לדיוק מלא בפרטים.


3. ספר על פרויקט מעניין שיצא לך לקחת בו חלק.
כל הפרוייקטים מעניינים. בכל פרוייקט יש אתגר ותמיד אני מנסה ללמוד טכניקות חדשות. לא מזמן יצא לי לעשות Baking לתאורת מודל של גלריה לאמנות. זה תחום חדש בשבילי והנסיון היה מאוד מעניין.
 



4. טיפ מקצועי להתנהלות מול לקוח (פרטי/ קבלן/ משרד אדריכלים).
תמיד תדאגו לחוזה חתום שמפרט מה בדיוק אתם אמורים לבצע. לדעתי יש מקום להתאגדות מקצועית בתחום.

 

 

ורה וקסלר
בת 29 מכרמיאל. הנדסאית אדריכלות ומעצבת פנים בעלת 7 שנים ניסיון בתחום.
כיום עובדת בתחום ההדמיות בתלת מימד ובעלת סטודיו 3D HOUSE .
 

 


1. שלב ההדמיה הפך לחלק אינטגראלי מתהליך העבודה על פרויקט. מהי לדעתך חשיבותו בעולם העיצוב והאדריכלות? האם הוא יצר שינוי בתחום זה?
לפני שאתייחס להדמיה והשפעתה על אדריכלות, הייתי רוצה להגיד כמה מילים על חשיבתו של התלת מימד בתהליך התכנון. במהלך עבודתי כאדריכלית בתכנון ושרטוט, אני נעזרת בתוכנת תלת מימד מתחילת הפרויקט עד לשלב הסופי של יצירת תוכנית העבודה. האפשרות לראות את המוצר המוגמר במודל תלת מימדי עושה פלאים. ההשפעה היא, לא רק על התנהלות עבודת האדריכל, אלא היכולת להראות ללקוח את המודל התלת מימדי בכול שלבי התקדמות הפרויקט. הצגת הפרויקט הפכה לתיאטראלית ופחות טכנית כפי שהייתה בעידן הדו מימדי. באופן כזה מאוד ברור ללקוח כיצד יראה המוצר הסופי שאותו הוא דורש.
עם הופעת התלת מימד והדמיה אין שום ספק שתחום האדריכלות השתנה. הדמיות החליפו את הפרספקטיבות הידניות שבעיני הן יצירת אומנות בפני עצמה, אך כדי ליצור זאת נדרשת עבודה רבה, קפדנית ובלתי ניתנת לשינויים. בעזרת תוכנות התלת מימד ניתן לקבל תמונות ריאליסטיות עם אפשרות לעדכונים ושינויים בכל שלב בפרויקט.

השינוי הכי חשוב ומשמעותי זאת אפשרות להציץ לעתיד. עם ההדמיות ותוכנות מדיה חדשניות אנחנו יכולים לראות כיצד יתמזג המוצר החדש בסביבה הקיימת.


2. מהו הגבול בין הדמיה שיש בה "חופש אומנותי" לבין הדמיה שמטשטשת את המציאות או יוצרת אשליה?
הגבול מאוד דק ובקלות אפשר לעבור אותו. כאשר יוצרים הדמיה רוצים להגיע לתוצאה הטובה ביותר אפילו אם הדבר חורג מהמציאות. אני, ביצירת הדמיה מנסה לשמור על איזון בין המציאות והאשליה. אם זו פרספקטיבה מוגזמת כאשר רוצים לכלול בהדמיה אחת מקסימום אלמנטים בסצנה. בהדמיה חיצונית אני תמיד מנסה לדמות את תנאי השטח האמיתיים, אם הם כיווני השמש והמיקום על פני כדור הארץ. פעמים רבות המזמין או האדריכל רוצים תמונה יפה גם אם לא לחלוטין מציאותית. ההדמיה הפכה לכלי מכירה, ורובינו מעדיפים לראות תמונה יפה יותר מהמציאות הקיימת. בעבודתי על הדמיות אני מנסה להראות תמונה המקבילה למציאות ולא תמונה המטשטשת אותה והתוצאה יוצאת לא פחות טובה ומוצלחת.
ביצירת פרויקטים חדשניים החופש האומנותי יכול להוביל אותנו לתוצאות מעניינות ופנטסטיות.
לדמיון שלנו יש תמונה מוחשית הקרובה למציאות. אנו רק צריכים להוציא את התמונה הזאת החוצה.
הסקרנות, חיפוש האשליה וחופש ביטוי - והתוצאה יכולה להיות בלתי צפויה ומפתיעה.

3. ספרי על פרויקט מעניין שיצא לך לקחת בו חלק.
השתתפתי ולקחתי חלק בהרבה פרויקטים גדולים, קטנים, מעניינים יותר ומעניינים פחות, תמיד אני מוכנה לפרויקט שיאתגר אותי בתכנון חדשני וחופש אומנותי .
זכור לי לטובה פרויקט אחד שנהניתי לקחת בו חלק, הוא בית פרטי בהרצלייה שתוכנן ע"י אדריכלית זיו קריכלי. התכנון היה מעניין ומרתק ושיתוף הפעולה היה הדדי. בעקבות פרויקט זה פיתחתי שיטה חדשה של שירותי הדמיה- לתת תמונה מורחבת של כל הפרויקט, זאת על מנת שהלקוח יבין כל נקודה ונקודה במבנה ולהעביר תמונה הכי קרובה למציאות בעיניו! הדמיות שדומות למציאות ולא מטשטשות אותה !

4. טיפ מקצועי להתנהלות מול לקוח (פרטי/ קבלן/ משרד אדריכלים).
טיפ חשוב שאני משתמשת בו יום יום זה בראש ובראשונה להבין את הראש של הלקוח אם זה קבלן, אדריכל או לקוח פרטי, כדי שהתוצאה הסופית תענה על שלל דרישותיו. הלקוח הפרטי מזמין הדמיה כי הוא רוצה לראות מה הוא הולך לבנות, קבלן רוצה לפרסם ולמכור את המבנה לפני התחלת העבודות, אדריכל ומעצב – רוצים להציג את השרטוטים הטכניים באופן מוחשי מעוצב ואומנותי על מנת שיקנו את הרעיון שלהם.
בשורה התחתונה אני מנסה לגרום ללקוחות שלי, ליהנות מתהליך היצירה של ההדמיה כמו שאני אוהבת לעסוק בו.
 

חזרה לניוזלטר





יצירת קשר ופרסום באתר

קראו אודות אתר Archijob
פרסום ב Archijob
יצירת קשר
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

איתי אלמוג בר פריימריז

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

קורס פוטושופ

קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

 

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2017 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2017 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B