Archijob - Studio לוח דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות הבלוג של archijob מאמרים עיצוב פנים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית

הרשמה למגזין Archijob  

מגזין - עמוד ראשי

מגזינים 2013

מגזינים 2012

מגזינים 2011

מגזינים 2010

Share | שתפו:

קצרים מהשטח

 

 

 

 

 

מעצבים תעשייתיים עונים על שאלות- דצמבר 2010


עזרי טרזי

 

 

 


מקרר לחברת אמקור


ZENITHSOLAR


EXTA CHAIR


EXTRA


INSTALATION- MOVING


INSTALATION- LIVING FOREST

 

 

 

 

 


איריס כדורי


פרוייקט הוניגמן


MGM

 


תמר ניקס



LiveU


Easy Rescue

 

 

 


מיקי ליברוס

 

 



מוניטור פגים


סורק כף רגל


מכשיר ניקוי ויינון האוויר בסביבת המשתמש

 

 

 

 


יואב טיקוצ'ינסקי


Tavor


Urban bicycling jacket


Margin Probe

1. שתף בפרויקט מעניין שתכננת לאחרונה.

2. ספר על פרויקט שלמדת ממנו, שיש לו תרומה לתחום והוא פותח ערוצים חדשים?

3. איזה מקום לדעתך, יש לתחום העיצוב התעשייתי בארץ? איך מקום זה בא לידי ביטוי?

4. איך לדעתך ישתלב הדור הבא של המעצבים התעשייתיים בתעשייה הישראלית בשנים הבאות? יש לך טיפ למעצב צעיר בתחילת דרכו?



עזרי טרזי
בוגר בצלאל בעיצוב תעשייתי, 48, ראש התוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל, מנהל 'טרזי סטודיו בע"מ' וראש תוכנית dVision.

1. שתף בפרויקט מעניין שתכננת לאחרונה.
מקרר הוא אביזר בשימוש תמידי בבית. לפעמים אני קם מהכסא או הספה, פותח את הדלת של המקרר ובוהה בתוכו. החוויה הזאת היא כמעט יומיומית. מקרר הוא אחד העוגנים של חווית הבית. הפרויקט שיצא לאור השנה מהסטודיו שלי הוא מקרר חדש לחברת אמקור. אמקור הינה אחת החברות המוכרות והאהובות בישראל ומותג ששומרים לו אמונים. לכל ההורים שלנו היה מקרר של אמקור, וחלקם עובד היום גם לאחר עשרות שנים של עבודה. לאחר שהוחלט בחברת קריסטל על ידי ההנהלה לחדש את העיצוב שלו, ביצענו מחקר רחב של משתמשים בישראל, על מנת להבין באופן בלתי אמצעי על הצרכים הגלויים והנסתרים מהמקרר החדש. בעקבות המחקר פותח מקרר שתוכנן כמעט כולו מחדש. יש במקרר חידושים ושיפורים רבים לעומת קודמו ואפרט כמה מהם: הדבר הבולט הראשון במקרר הוא העדר ידית לדלת. זה הושג על ידי פיתוח צורתו של פרופיל המקיף של הדלת באופן כזה שנוצרת בו קשת הפוכה שמאפשרת לאצבעות לפתוח את הדלת בכל גובה שהוא לאורכה. בחרנו גם לחזק את העובדה שהמקרר מיוצר בישראל, באמצעות מגוון גימורים גדול פי כמה מכל מקרר מיובא. זה מתאפשר בגלל העובדה שהמקרר מורכב סופית על פי דרישה. כך יש למקרר 14 גוונים וגימורים שונים. בתוך המקרר בוקעת מתוכו תאורה בהירה מאוד המתאפשרת משתי שורות של LED לבנים. התאורה הקיימת במקררים נמצאת בקדמת המקרר והחלק האחורי אפל. במקרר החדש יש שטיפה של אור בכל המדפים ומאחור. זה נותן תחושה אחרת וחדשה ומגבירה את האיכות של המזון במקרר. ארגון המקרר יעיל יותר והוספנו מגשים למעדנים או להרכבת הדברים לארוחת ערב והוצאה והכנסה פשוטה של מכלול של מרכיבים. במחקר גילינו שמרבית המשתמשים לא אוהבים מקררים חצויים לאורך, ושומרים נאמנות למקפיא עליון. זהו מקרר לצעירים ולמשפחות שהמקום במטבח הוא מוגבל למקרר הסטנדרטי והיענות השוק הפתיעה אותנו לטובה.

2. ספר על פרויקט שלמדת ממנו, שיש לו תרומה לתחום והוא פותח ערוצים חדשים.
בחמש השנים האחרונות אני פועל בשיתוף עם מדענים ומהנדסים על פיתוח אמצעי חדשני ומהפכני לייצור אנרגיה באמצעות השמש. מהמיזם הזה הוקמה חברה שנקראת "זניתסולר" שהשיקה השבוע את השדה הראשון המחובר לרשת החשמל הישראלית. זה פרויקט שכולו למידה משום שיש בו מרכיבים מדעיים וטכנולוגים מדהימים. זהו שטח שאינו חדש, אך הפיתוח בו מואץ מאוד. דרך הפרויקט נחשפתי לבעיות הקשות של אנרגיה העומדות בפני העולם. אחד הדברים שקשה לתפוש הוא הגדילה העצומה של צריכת האנרגיה הנדרשת לעולם בשנים הבאות וכל זאת בתקופה שבה ברור שיש לצריכה הזאת השפעה ממשית על האקלים שלנו. הפתרון של אנרגיה חלופית אינו לוקסוס והוא יהיה חיוני להמשך קיומה היציב של חברת בני האדם. עד כה הפתרונות הסולריים הקיימים היו יעילים במידה מאוד קטנה ולכן גם לא יכולים להתקיים ללא סבסוד ממשלתי. ברחבי העולם רק במקומות כמו גרמניה שיש בה סבסוד אמיתי (עם מעט מדי שמש) יש צידוק לאנרגיה סולארית. הפתרון של "זניתסולר" הוא פורץ דרך בשני מישורים: האחד הוא ריכוז גבוה מאוד של קרני השמש לפי 1000 מקרינה רגילה. הריכוז מאפשר לייצר חשמל בנצילות גבוהה כמעט פי שניים מהנצילות הכי גבוהה שקיימת ברמה החשמלית. בנוסף מתרחש במערכת בגלל הריכוז המרה של האנרגיה לחום. מים שמצננים את ליבת המערכת מייצרים עוד ניצולת כפולה מהחשמלית. מים חמים יכולים לשמש לצריכה ישירה, אך גם להמרה להתפלת מי ים או לתהליכים תעשייתיים. כל זה מאתגר מאוד מבחינה טכנולוגית, ייצורית ומדעית. במיזם מעורבים האנשים הטובים ביותר בתחום בעולם וזה פותח ערוצים חדשים למעצבים לשתף פעולה עם מדענים וטכנולוגים בתחומים שהעתיד דורש.

3. איזה מקום לדעתך, יש לתחום העיצוב התעשייתי בארץ? איך מקום זה בא לידי ביטוי?
העיצוב התעשייתי חיוני הן להתפתחותם של תעשיות ההייטק במקומות בהם יש צרכן, או משתמש, ואולי עוד יותר מכך, לתעשיות המסורתיות של מוצרים. כיום החברה הפעילה ביותר בתחום מוצרי הצריכה ומייצרת בישראל היא קבוצת כתר ובפרויקט dVision שאני עומד בראשו עובדים כבר חמש שנים כ- 30 מעצבים. הפרויקט נועד לקדם את העיצוב התעשייתי בישראל, אך הוא גם קידם את המעמד של העיצוב התעשייתי בחברות השונות של הקבוצה. הביטוי של מהפיכת העיצוב בכתר בא לידי ביטוי בהשקה של סדרות של מוצרים חדשים וחדשניים לשוק העולמי וזכייה בפרסים ובתצוגות עיצוב ברחבי העולם. השנה הוצגו מוצרים של הפרויקט במילאנו ובשבוע העיצוב בהולנד. אך מעבר לכך, המוצרים החדשים הביאו הצלחה עסקית וזה המרכיב החשוב ביותר. הצלחה של מוצרים חדשים מניבה השקעה ואימון של המשקיעים בעיצוב וחברות רבות בישראל מתחילות להבין את הכוח העצום של עיצוב תעשייתי. דוגמאות של עמיתי למקצוע כמו סודה קלאב שעוצב על ידי I2D או תמי 4 שעוצב על ידי New Deal וסטודיו נקודה הם דוגמא נוספת לכך שאפשר לייצר הכנסות ורווחים ממוצרי צריכה עתירי עיצוב.
שמחתי לעבוד עם חברות שיש להן את ה- DNA הזה כמו חברת אקסטל למוצרי אלומיניום, חברת BornFree למוצרי תינוקות ירוקים וחברות רבות אחרות שמבינות את החשיבות הקריטית לעיצוב איכותי ונכון. לצערי אין מספיק מנכ"לים ואנשי עסקים שמבינים את התחום ומאמינים שהתוספת וההשקעה בנושא יכולה לייצר רווחים לא פחות מטכנולוגיה גבוהה. גם בפיתוח מוצרים טכנולוגיים יש חשיבות עצומה ל'ניהול עיצוב' נכון מדויק ואיכותי. כפטריוט של עיצוב ישראלי, אני מאמין שיש בישראל כוח איכותי ברמה הגבוהה ביותר בעולם בתחום העיצוב ואם יתרחש החיבור הזה בין חברות, עסקים ותעשייה- הפוטנציאל הזה יצא לאור.

4. איך לדעתך ישתלב הדור הבא של המעצבים התעשייתיים בתעשייה הישראלית בשנים הבאות? יש לך טיפ למעצב צעיר בתחילת דרכו?
שני דברים שיזמתי אמורים לסייע לנושא הזה. תוכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי בבצלאל, ותוכנית dVision נועדו בדיוק לענות על השאלה הזאת:
בתואר השני בעיצוב תעשייתי הקמנו מסלול של ניהול עיצוב, שמאפשר למעצבים ללמוד את השפה של עולם העסקים: שווק, כלכלה, אסטרטגיה ונושאים נוספים. רבים מהבוגרים של הקורס השתלבו בתעשייה ובחברות כמנהלי עיצוב. במסלול המקביל של 'אודות עיצוב' אנחנו עוזרים למעצבים יוצרים לפתח את השפה הפנימית שלהם ולהתרומם עם תערוכת יחיד בסיום הלימודים כדי להשתלב בסצינה של עיצוב אקספרימנטאלי.
מפעלים וחברות מהססים להעסיק מעצבים צעירים חסרי ניסיון. וברווח הזה שבין סיום הלימודים של התואר הראשון ובין עבודה בעיצוב יש צורך בחיזוק. לשמחתי, סמי סגול, הבעלים של קבוצת כתר נענה לאתגר. הייתי שמח אם עוד אחרים מעולם העסקים היו עושים כמוהו ולתעשייה הישראלית יש עתיד.
אני מאמין מאוד ביזמות עיצובית. החל מיצירה של עיצוב אקספרימנטאלי (שנקרא גם דיזיין- ארט) וכיום אני מעורב בגלריה פרדיגמה שמקדמת עיצוב ניסיוני של מעצבים בכירים ומעצבים צעירים בשנה האחרונה.
אני גם מאמין ביזמות עיצובית בתחום מוצרי צריכה. מעצבים צעירים צריכים ללמוד את תחום היזמות ולהיות חלק ממהפכה של תעשייה עתירת עיצוב (מקבילה של התעשייה עתירת הטכנולוגיה ומשלימה אותה). אם יהיו קרנות הון סיכון שיתמחו בתעשייה עתירת עיצוב למעצבים יכול להיות מקום חדש להתבטא בו. במקום להלחם על פרויקטים בתעשייה המסורתית כדאי ללמוד ממעצבים שיזמו חברות עיצוב. חברות עיצוב כמו monkey business של עודד פרינלנד, או studio Ooga הם דוגמאות טובות לכך בעיני ואני מקווה שהם מסמנים גל גדול של יזמות עיצוב.



איריס כדורי
תואר ראשון בעיצוב תעשייתי BA(Hons) מאוניברסיטת סנט מרטין בלונדון
תואר שני במנהל עסקים MBA מהמרכז הבינתחומי הרצליה, מעצבת ומפתחת גופי תאורה ייחודיים. בעלת חברה לעיצוב וייצור גופי תאורה, איריס דיזיין סטודיו בע"מ.
"לאחר סיום לימודי בלונדון עבדתי כשנה בניו יורק בתחום עיצוב הרהיטים. התקופה הזו גרמה לי להבין שאני רוצה להיות עצמאית ולייצר את המוצרים של עצמי. בעזרת המשפחה שלי פיתחתי את קו הייצור שלי שכיום מייצר למעלה מ-50 גופי תאורה ועומד בתקינה בינלאומית. עם השנים התמחיתי בפיתוח חדשני, גילוי חומרים, ועיבוד רעיונות למוצרים מוחשיים. גופי התאורה של איריס דיזיין סטודיו בע"מ נמכרים ברחבי אירופה וארצות הברית, ובשבילי הם כמו ילדים שגידלתי וכיום פורסים כנפיים ומקבלים את מקומם ואת ההכרה. "

1. שתפי בפרויקט מעניין שתכננת לאחרונה.
פרויקט שהשתתפתי בו לאחרונה הוא עיצוב מתחם ה-VIP במלון ה-MGM בלאס וגאס. היה מרתק לעבוד עם האדריכלים מהשורה הראשונה, בלוחות זמנים מטורפים, ולהביא את התוצאות הטובות ביותר. זה מעניין גם מהבחינה של הקצב שבו הדברים פועלים שם וגם מבחינת ההסתכלות שלהם על עיצוב והיחס שלהם אל המעצב. אישית נהניתי לראות את אחת המנורות שלי מככבת במספר העתקים במלון מרכזי ויוצרת עניין רב אצל המבקרים, במיוחד באזור מלא באטרקציות כמו לאס וגאס.

2. ספרי על פרויקט שלמדת ממנו, שיש לו תרומה לתחום והוא פותח ערוצים חדשים?
פרויקט שלמדתי ממנו הוא עיצוב גופי התאורה להוניגמן ילדים. כיוון שמדובר ברשת, הייתי צריכה להתאים את המוצרים לדרישות שלהם ושל אלכס מייטליס, האדריכל. היה מרתק לראות כיצד כל חנות בעלת שטח שונה וגישה שונה בסופו של דבר מעבירה את אותו המסר של המותג וזה לימד אותי הרבה על ההתאמה של המוצר, במקרה הזה שלי, לקונספט של האדריכל ושל הלקוח.

3. איזה מקום לדעתך, יש לתחום העיצוב התעשייתי בארץ? איך מקום זה בא לידי ביטוי?
העיצוב התעשייתי נמצא כרגע במגמת עליה. היכולת של המעצבים להשתלב בתעשייה הקיימת היא שתקבע את העתיד שלהם. היצרנים כיום יותר ויותר מודעים למותג שלהם ולצורך בנבדלות וברעיונות חדשים. ברגע שהיצרנים יבינו שבעולם קונים מוצר כי הוא טוב ולא כי הוא שייך למקום כלשהו (קרי, למכור ליהודים בארה"ב כי הם רוצים לתרום לישראל – זה מתאים רק למצרים מסוימים), אולי הם יתאמצו, ישקיעו בעיצוב ובפיתוח ויביאו את התעשייה הישראלית למקומות חדשים.

4. איך לדעתך ישתלב הדור הבא של המעצבים התעשייתיים בתעשייה הישראלית בשנים הבאות? יש לך טיפ למעצב צעיר בתחילת דרכו?
אם המעצבים יספקו רמה גבוהה מספיק הם יוכלו להתקדם בתוך התעשייה ואף למנף את הייצור הישראלי למקומות חדשים.
החכמה של המעצב המתחיל היא תמיד ההתמקצעות. להבין במה הוא טוב, ובמה הוא לא טוב, ולשחק על הצדדים החזקים שלו. מעצב שמכיר ביתרונות שלו ומסוגל להתמקד בהם, ידע כבר לבד מה הוא יכול לתרום לתעשייה, האם עליו לייצר לבד או לעבוד עם יצרנים אחרים.


תמר ניקס
בת 36, בוגרת תאר ראשון בעיצוב טקסטיל בשנקר, ותואר שני בעיצוב תעשייתי מהטכניון. בעלת סטודיו לעיצוב המתמחה במוצרים רכים. הסטודיו מספק שירותי קונספט, עיצוב, תכנון ופיתוח מוצר ומלווה את התהליך משלב הרעיון ועד שהמוצר בשוק.

1. שתף בפרויקט מעניין שתכננת לאחרונה.
לאחרונה סיימתי עיצוב ותכנון למנשא מיוחד למערכת שידור וידאו. מדובר על מכשיר קטן יחסית, המחליף את פעולתה של ניידת השידור המסורתית. המכשיר נמצא בתוך המנשא על גבו של צלם הווידיאו, ומשם הוא משדר בשידור חי מכל מקום בעולם. עיצוב המנשא שילב שיקולים ארגונומיים, הנדסיים ותדמיתיים תוך התמודדות עם אתגר אמיתי לאיזון בין דרישות רבות ומנוגדות.

2. ספר על פרויקט שלמדת ממנו, שיש לו תרומה לתחום והוא פותח ערוצים חדשים?
אחד הפרויקטים המיוחדים שאני מלווה הוא עיצוב ופיתוח מנשא רך לפינוי פצועים. המנשא הוא יוזמה רעננה של דידי דבוש ואבי ינקוביץ' מבעלי Easy Rescue, ונותן מענה לפינוי פצועים במקומות בהם הגישה לא נוחה לפינוי באמצעות אלונקה. המוצר עשוי כולו טקסטילים, ומתקפל לנרתיק קטן וקל. באמצעות שני אנשים בלבד ניתן לחלץ פצוע בהליכה או בריצה, משדה קרב, חדרי מדרגות או ערוץ נחל.
בעבודה על המוצר למדתי שחשיבה חדשנית, והתמודדות עם תהליך פיתוח ממושך, יכולות להביא למוצר שהוא פשוט מבחינה טכנולוגית ועדיין ייחודי (רשום כפטנט) ונותן מענה לצורך אמיתי וקיים.

3. איזה מקום לדעתך, יש לתחום העיצוב התעשייתי בארץ? איך מקום זה בא לידי ביטוי?
כאשר אני מתייחסת לעיצוב תעשייתי אני מתכוונת לעיצוב בתעשייה. היות ובישראל התעשייה הולכת ונשחקת לאורך השנים, כך גם יש פחות צורך מקומי בעיצוב תעשייתי. יחד עם זאת, בעולם יש הערכה רבה לחשיבה היצירתית הישראלית, ואין סיבה שהמעצבים המקומיים לא ינצלו את התדמית הזו ויספקו שרותי עיצוב גם בחוץ. המעצבים הישראלים יכולים להשתלב במגמה הכלל עולמית של עיצוב ותכנון במערב, ייצור במזרח (או במקומות זולים אחרים) ומכירה בשוקי היעד בכל העולם.

4. איך לדעתך ישתלב הדור הבא של המעצבים התעשייתיים בתעשייה הישראלית בשנים הבאות? יש לך טיפ למעצב צעיר בתחילת דרכו?
השתלבות בתעשייה הישראלית אינה פשוטה. עצתי למעצבים המתחילים להיות יצירתיים גם במודל התעסוקתי או במודל העסקי שלהם, ולא רק במוצרים שהם מעצבים. עצה חשובה נוספת היא התמקדות והתמדה. מעצב העוסק בעיצוב מוצרי פלסטיק, רהיטי עץ ומנגנונים שונים הוא בעל ידע מגוון בהרבה תחומים, אך מעצב הממקד את עצמו לחזית אחת בה הוא חזק והופך להיות מומחה בתחומו, מגבש לעצמו לאורך הזמן יתרון יחסי אמיתי.



מיקי ליברוס
38, בעלי סטודיו ליברוס, סטודיו לעיצוב מוצרים ופיתוח בוגר ה- Instituto Eropeo Di Design וה- Pratt Institute N.Y.
מתמחה בתחום הפלסטיקה למוצרים רפואיים, מוצרי אלקטרוניקה ומוצרי צריכה.
הסטודיו מעסיק מעצבים, מתכננים ומהנדסים הנותנים פתרון מלא לכל שלבי הפיתוח השונים.

1. שתף בפרויקט מעניין שתכננת לאחרונה
העבודה בסטודיו ליברוס מגוונת וחולשת על מספר לא מבוטל של תחומי פעילות והתמקצעות דבר הנותן יתרון גדול כשמפתחים מוצר, ההשקה בין הדיסציפלינות השונות.
בחרתי לשתף בשלושה פרויקטים מעניינים שפותחו, עוצבו ותוכננו בסטודיו בשנה האחרונה -
א. מוניטור קצב לב ונשימה המיועד לשימוש בפגיות בתי חולים, מתחבר עם אביזר לחזה הפג, מתופעל ע"י רופאים ואחיות המחלקה.
ב. מכשיר סריקת כף הרגל להתאמת נעליים אורטופדיות עם סריקה תלת ממדית, מתוכנן ומיוצר עבור רשת אמריקאית בעלת פריסה נרחבת ביבשת.
ג. מוצר אישי, נישא ונייד לטיהור, ניקוי ויינון האוויר בסביבת המשתמש מיועד ועוצב במיוחד לשוק הסיני בעל סביבת זיהום האוויר הגבוהה.
לשלושת המוצרים, למרות שכל אחד מהם מיועד לשימוש בקרב אוכלוסיות שונות, סביבות מגוונות ומשתמשים סופיים מתחלפים מספר פרמטרים זהים בהתייחסות:
1. אינטראקציה בין מוצר למשתמש - שלושת המוצרים נועדו לשפר את חיי המשתמש הסופי ובתהליך לשרת תפקודית גם את המפעיל שהוא לאו דווקא הנהנה העיקרי ממטרת המוצר. עיצוב המוצר חייב להישאר אמין וקוהרנטי לסביבה בה הוא מתקיים ועדין להראות חדשני ואטרקטיבי. שלושת המוצרים מיועדים לשוק הבינלאומי וחייבים להיות אמינים ומובנים ללא תנאי לתרבות או למשתמש.
סביבת בית החולים עשירה בזיהומים, העיצוב חייב להיות בעל קווים נקיים, חלקים לשמירה על הגינה וסטריליות. הפגייה כסביבה המשרתת גם את צוות בית החולים וגם את המטופלים - עיצוב המדבר אל שניהם ומצליח לשמור על אמינות וויזואלית לתפקוד המקצועי שאותו הוא ממלא.
סורק אורטופדי נמצא ברשת חנויות עם מספר מפעילים ומשתמשים גבוה ומתחלף. עיצוב המוצר מתווה את אופן השימוש ללא צורך בהסברים מיותרים - צורה המזמינה את המשתמש להיכנס לתוכה ובצורה אינטואיטיבית להתמקם במקום המיועד לבדיקה.
מטהר אוויר אישי נישא המיועד לפועלי ייצור במיוחד בסין המעוניינים לשמור על סביבת האוויר שלהם נקייה. לוקחים ומעבירים את המוצר איתם מהבית לעבודה וחזרה במהלך היום. ידית הנשיאה הפכה להיות התוואי המרכזי לעיצוב. תפעול ידידותי עם דגש על עמידות גבוהה.
2. הפחתת עומס וויזואלי במכשירי אלקטרוניקה - המשתמש לא מעוניין שנלאה אותו בקרביים של המוצר, בצורה בה הוא פועל. חיפוי נכון ומתאים למכשירים עתירי טכנולוגיה הכרחי גם לתפקוד המכאני של המוצר וגם לאפקטיביות השימוש בו. עומס מידע לא הכרחי יוצר בלבול וחוסר התאמה בין מהות המוצר ותפקודו בפועל.
3. תכנון נכון ומדויק מאפשר התכנות מוצרים מוצלחים - השקה בין תחומים שונים והבנה לעומק של צרכי המערכת והמשתמש יוביל בהכרח להצלחת הפרויקט ושילוב נכון של מוצר חדש. שלבי מחקר, אפיון וחיפוש צורני נרחבים בשלבים הראשונים בשילוב עם קבוצות מיקוד ושיתוף פעולה עם אנשי שיווק.

2. ספר על פרויקט שלמדת ממנו, שיש לו תרומה לתחום והוא פותח ערוצים חדשים
לפני כשנתיים וחצי נכנסנו לתחום עיצוב מוצרי תמיכה לשוק הסלולארי - מכשירי עיקוב לילדים ולחולי אלצהיימר. מטענים מבוססי סוללות ומטענים מבוססי פאנלים סולאריים.
במסגרת החשיפה לתחום, ביקור בתערוכות ופגישות מרובות עם חברות בתחום, פתחו בפנינו עולם חדש.
מעולם של פלסטיקה וארגונומיה עברנו לעולם של אופנה ותרבויות מתחלפות. שוק המשתנה במהירות, בטכנולוגיה, בגודל ובאלמנטים העיצובים שצריך לדעת לנתח ולקרוא תחזיות קדימה.
שוק וורסטילי עם יכולת התאמה אישית לכל משתמש לכל מוצר שהוא מהווה תנאי הכרחי להתמודדות עם פיתוח מוצר בשוק אקטיבי ודינאמי ביותר.
הטכנולוגיות החדשות והחיבור לממשק הטלפוניה הסלולארית מאפשרות פיתוח מוצרים נלווים לשוק נרחב.
3. איזה מקום לדעתך, יש לתחום העיצוב התעשייתי בארץ? איך מקום זה בא לידי ביטוי?
הדבר המניע את תחום העיצוב בארץ הוא חדשנות טכנולוגית המאפשרת פיתוח יישומים חדשים והשימוש בהם מייצר הזדמנויות פיתוח מוצרים חדשים. חיבור של מעצב תעשייתי עם הבנה טכנית וטכנולוגית גבוהה יכול ליזום ולייצר מוצרים חדשניים וייחודיים בטכנולוגיה, בחומרים, בצורת השימוש ובפונקציונאליות. היתרון הגדול בישראל הוא שיש מחקר מאוד מעמיק גם בתחום החומרים, בתחום הטכנולוגי ופיתוח שיטות ייצור חדשניות וייחודיות. הרב מוצרים חדשניים בעיצוב שלהם נובעים מפיתוח חומרים, טכנולוגיות ותהליכי ייצור. המעצב התעשייתי טוב הוא כזה שיודע לתרגם התכנות מערכתית לוויזואליות מושכת, מאתגרת וייחודית.

4. איך לדעתך ישתלב הדור הבא של המעצבים התעשייתיים בתעשייה הישראלית בשנים הבאות? יש לך טיפ למעצב צעיר בחילת דרכו?
מקומו של המעצב הוא מזמן לא רק בסגנון חיצוני ובחירת צבעים אלא הבנה מעמיקה ומערכתית של כל תחומי פיתוח המוצר. ידע נרחב זה יחד עם מעורבות פעילה עם אנשי שיווק ושיקולים אסטרטגיים של חברות מאפשר למעצבים להתמודד עם עולם היזמות.
התחרות הטכנולוגית בין ישראל לשאר מדינות העולם תוכרע ע"י עיצוב חדשני וייחודי -
להערכתי, מעצבי העתיד הניזונים מידע רב בתחומים שונים ומגוונים בנוסף למעורבות פעילה והבנה מעמיקה של נראות מוצרים תגרום למיקומם כאנשי מפתח ומשפיעי דעה בחברות פיתוח.
למעצב צעיר בתחילת דרכו הייתי ממליץ להעמיק את הידע בתחום טכנולוגי, להיחשף לידע במכוני מחקר ובתהליכי ייצור, אם בתערוכות או במפעלים יצרנים ולנסות לקבל כלים מערכתיים שבבוא היום יתנו לו יתרון משמעותי בתהליכי עיצוב.
היום עיצוב זה לא רק אסתטיקה- זה גם פיתוח תהליך ייצור חדשני ורב שכבתי המאפשר ייחודיות עיצובית.


יואב טיקוצינסקי
בוגר בצלאל בן 46. בבעלותי סטודיו tiko – סטודיו המתמחה באפיון ובעיצוב מוצרים. אני גם שותף ב-startup בתחום אריזות המזון.

1. שתף בפרויקט מעניין שתכננת לאחרונה.
סה"כ לאורך השנים כנראה שהיה לי מזל גדול ויצא לי ללוות את החברות שלדעתי הן מהמעניינות ביותר שקמו בשוק הישראלי. מרובה הסער תבור, שעיצבתי עם עוד שני שותפים ללימודים בבצלאל בתחילת דרכי, דרך מכסחות דשא רובוטיות לפרנדלי רובוטיקס . ליוויתי את אלי רייפמן וEmblaze Mobile עם החלום בעליות ובירידות . Modu של דוב מורן עם ההייפ הגדול שהיה שם בהתחלה בברצלונה 2008.

אחד הפרויקטים המרגשים שיצא לנו להיות שותפים למימושו הוא פרויקט העוסק בכלל בהצלת חיים. מוצר רפואי של חברת Dune medical מקיסריה, שפיתחה מכשיר שבעזרתו יוכלו מנתחי סרטן שד להפוך את הניתוח למדויק יותר ולצמצם באופן ניכר את הצורך בניתוחים חוזרים. להיות שותף לפיתוח שכזה זה משהו שאני בהחלט גאה בו.

2. ספר על פרויקט שלמדת ממנו, שיש לו תרומה לתחום והוא פותח ערוצים חדשים?
עיצוב הוא תחום מאד דינמי, דיסציפלינות כל הזמן משתנות ומתעדכנות. מה שכתבנו על הקיר כתורה מסיני אתמול עומד למבחן בכל פרויקט מחדש ויכול להיקרע לגזרים ולהיות מושלך לפח היום.
בכל פרויקט שלנו אנו מערערים על התובנות שקבענו בפרויקטים הקודמים ובודקים שוב ושוב את האפשרויות שלפנינו ולוקחים את ההחלטות מחדש. זהו תהליך הכרחי בכדי לתת שרות של מצוינות וחדשנות ללקוחות שלנו אחרת כולנו נשאר באותו מקום.

3. איזה מקום לדעתך, יש לתחום העיצוב התעשייתי בארץ? איך מקום זה בא לידי ביטוי?
המון השתנה בתחום העיצוב התעשייתי מאז שסיימתי את הלימודים בבצלאל, יש מנהלי חברות שהיום באים אלינו היום ואומרים קחו אותנו קדימה, תובילו. זה שינוי תפיסתי ותודעתי של מה זה עיצוב. היום אנחנו רואים את העיצוב כחוויה כוללת. אנחנו כצרכנים מצפים היום להרבה יותר מהמוצרים שסביבנו. התרגלנו ש Iphone ומוצרי אפל זה סטנדרט. אחרי שהתרגלנו לשקט שמשתרר אחרי סגירת הדלת בGolf ובעמעום האורות ההדרגתי קשה מאד להחזיר אותנו לחוויה של מכוניות שלא נותנות לנו חוויה כוללת.
היום עיצוב מתעסק בקשר הרגשי שלנו בבעלות ובשימוש במוצר, מוצרים שמצליחים בכך הם אלו שעושים לנו עיצוב נפלא.

4. איך לדעתך ישתלב הדור הבא של המעצבים התעשייתיים בתעשייה הישראלית בשנים הבאות? יש לך טיפ למעצב צעיר בתחילת דרכו?
אני נמצא בהגשות סוף שנה במוסדות שמלמדים עיצוב ורואה את עבודות הבוגרים. אני רואה המון מצוינות אצל כולם וההתלהבות של הסטודנטים נראית נפלא דרך הפרויקטים. מתוך השתלשלות אירועים ולא מעט חוצפה פתחתי משרד משלי ממש עם סיום הלימודים. היום אני חושב שזה צעד מאד יומרני ואולי אפילו מטופש. כדי לתת ללקוח שלך שרות מעולה צריך הרבה יותר מכישרון ויצירתיות, צריך הבנה וניסיון בהמון תהליכים, באספקטים של שיווק המוצר חווית משתמש פיתוח המוצר ייצור ואפילו פטנטים. אלו היום תנאי יסוד כדי לתת שרות טוב ליזם או חברה הסומכים עליך כשותף לדרך לתהליך ולהצלחה.


חזרה לניוזלטר





יצירת קשר ופרסום באתר

קראו אודות אתר Archijob
פרסום ב Archijob
יצירת קשר
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג
קורס אוטוקאד
דו מימד

קורס אוטוקאד
תלת מימד

קורס רוויט
Revit

קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס פוטושופ

קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס ויריי VRAY

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום פרזול ועץ
פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2010 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2010 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B