Archijob - Studio לוח דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות הבלוג של archijob מאמרים עיצוב פנים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob תפריט עליון
Archijob.co.il | מדור ראיונות
לרשימת ראיונות מלאה

Interviews List

ראיון עם האדריכל עומר בר ועמית מנדלקרן מסטודיו O2a

''...(בתכנון פרמטרי) אתה בעצם מגדיר את המגבלות (Constraints) שבתוכם אתה יכול לעבוד ובמסגרת המגבלות האלה אתה מייצר דרגות חופש, שיכולות באיזה שהיא היררכיה של ההחלטות להשפיע על התכנון. אם לדוגמא חשוב לשמר ציר גישה, אז כל שינוי שתעשה, יגרור אחריו שרשרת של שינויים אבל יש לו תמיד רציונל...''

מאת: עידו גרינגרד
פרסום באתר: 06/201
6

אדר' עומר בר ואדר' עמית מנדלקרן
אדר' עמית מנדלקרן
ואדר' עומר בר, צילום : המשרד

אתר ארכיג'וב ערך ראיון עם האדריכלים עומר בר ועמית מנדלקרן מסטודיו o2a. בראיון אנו מתוודעים ליכולות ולמשמעויות של תכנון פרמטרי.

היכן הכרתם?
בר: למדנו בהפרש של שנתיים בבצלאל, אבל רק כשלמדנו תואר שני באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק נפגשנו. זה היה תואר מתקדם Post-professional בעיצוב אדריכלי המורכב מ 3 קורסי סטודיו עם אופי ומנחים שונים.
מנדלקרן: קיבלנו המון כלים דיגיטליים שמלווים אותנו עד היום, אז בדיוק התחיל הנושא הפרמטרי.
בר: זו הייתה תקופה טובה, בדיוק התחלף דיקן. Bernard Tschumi עזב ובמקומו הגיע Mark Wiggley וההתלהבות הראשונית מהכלים הדיגיטליים קצת דעכה. כך שהאוריינטציה הייתה לתכנות פרמטרי אבל הדגש היה על שימוש בתכנון הפרמטרי ככלי ככל דבר.

מנדלקרן: כל הביה''ס היה Paperless, הכול במצגות, הדפסת מודלים וחיתוכי לייזר, לא ראית יותר ניירות שזה היה חידוש בזמנו.
בר: היה רקע מעמיק מבחינת תיאוריה וכלים והייתה שם חשיבה מוקדמת. נראה לי, שלקח הרבה זמן עד שהבנת מה שלמדת שם. אני רואה את עצמי חוזר הרבה לספרים שקיבלנו ועדיין מסתכל.
מנדלקרן: סביבת הלימודים הייתה מאוד מעניינית ומפרה, אנשים מכל העולם עם רקע אחר ששמרנו איתם על קשר ודי מהר עשינו איתם פרויקטים ביחד.

אחרי התואר, שניכם עבדתם במשך כ-3.5 שנים במשרדים ידועים בארה''ב.
בר עבד ב-SOM ו-Kevin Kennon ומנדלקרן אצל Frank Gherry ו-Cetra Ruddy.


מנדלקרן: עד שהגיע המשבר ב-2008  בר: ולמזלנו עזבנו בדיוק לפני שהכול קרס.

ראיון עם משרד O2A - הצעה לביה''ס לניהול באוניברסיטת תל-אביב
הצעה לביה''ס לניהול באוניברסיטת תל-אביב. הדמיה מטעם O2a


ואז חזרתם לארץ, כי היה חשוב לכם לתכנן בארץ. לא לתכנן במקומות שיש בהן אולי יותר הזדמנויות ויכולת אלא במקומות שיותר מתחברים ללב?

בר: זה גם זה, אבל גם קשור לעובדה שבתור עצמאי לעבוד בניו-יורק, זה כמעט בלתי אפשרי בהתחלה.
מנדלקרן: יש כמה שהצליחו אבל זה קשה מאוד.
בר: סדר הגודל של הפרויקטים שאנחנו עובדים עליהם כאן כעצמאיים, היה לנו לוקח המון זמן להגיע אליו שם.

בפרויקטים שלכם אתם משתמשים כמעט תמיד בתכנון פרמטרי כדי לבדוק אפשרויות שונות כגון תכנון בר-קיימא. החזית שלכם מאוד מפותחת ותלת מימדית. האם בתהליך תכנון שלכם, העיקרון הראשון הוא הפגישה של המבנה עם הסביבה?

מנדלקרן: כל פרויקט מתחיל קצת אחרת. אני מסכים עם העקרונות שתיארת. באופן כללי, ההתעסקות שלנו עם החזית היא אף פעם לא גרפית, היא תמיד נפחית. תמיד ישנו משחק של נפחים. לדוגמא בפרויקט של ביה''ס לניהול באוניברסיטה, המצב האורבאני המורכב בקמפוס יחד עם ההתעסקות האקלימית והפתרון של קומת הקרקע הכתיבו לנו צורה מאוד ברורה של מבנה.
בר: קיבלנו איזה שהוא סוג של נפח ראשוני אבל אז דרך תהליכים של אופטימיזציה פרמטרית הגענו בעצם לצורה הסופית. כלומר שם זה היה לא רק חזית, סך כל הבניין מקבל שינוי לפי תהליך של אופטימיזציה שנקבע לפי כמויות של הצללה עצמית וקרינה ופרמטרים שכאלה.

מנדלקרן: יחד עם זה יש את החשיבה הפרוגראמטית. איך אנחנו מייצרים את הסביבה. במקרה שלנו היה חשוב לנו שכל החללים יקבלו אור ואוויר טבעי עבור איכות השהות במקום העבודה.

ראיון עם משרד O2A - הצעה למוזיאון הטבע בירושלים
הצעה למוזיאון הטבע בירושלים. הדמיה מטעם O2a


במוזיאון הטבע למשל היה עקרון מהותי אחר של קיימות, לשמר את הפארק שקיים כבר כיום ולהכניס את כול המבנה תחת הסלע אבל בכל זאת לייצר אייקון סביבתי מרחבי שמסביר מבחינה פרוגראמטית שיש כאן משהו מלאכותי מתחת לקרקע ואלה הפירים האדומים שמופיעים בתוך הפארק.
בר: יש שם גם איזה שהיא אמירה תרבותית לדעתי, והיא שאי אפשר לעשות מוזיאון טבע, מוזיאון טבע אף פעם לא יהיה טבעי. יש משחק בין הטבע לבין המלאכותי, בפרויקט אנו מאפשרים לטבע להיות פראי ולהתעמת עם הבנייה המלאכותית על מנת להדגיש את הקונפליקט הזה.

ראיון עם משרד O2A - תכנון בית הכנסת בנווה שרת
תכנון בית הכנסת בנווה שרת. הדמיה מטעם O2a


איך הדברים האלה באו לביטוי בתכנון של בית הכנסת בנווה שרת?

בר: בית הכנסת הוא פרויקט קטן יותר מבחינת קנה המידה וגם מבחינה תקציבית. ניסינו לשחק עם הפתחים בחזית בתהליך ממוחשב, הרצנו הרבה וריאציות איך להכניס אור בלי להכניס קרינה.
מנדלקרן: בגלל שניסינו להיות כלכליים כמה שיותר, מדובר בקופסא מאוד פשוטה, כל המשחק שם, בניגוד לפרויקטים אחרים, הוא בחירור של המעטפת. יחד עם זאת, יש אלמנט שמצל ומסובב מסביב לבניין, יוצר שטח ציבורי חיצוני ומאפשר כניסה וחיבור לקולונדה שקיימת כבר במרכז המסחרי הקיים ומייצר דופן ציבורית חדשה. הקירוי הזה הופך בסוכות לסוכה.

ראיון עם משרד O2A - הדמייה של אלמנט ההצללה בבית הכנסת
הדמייה של אלמנט ההצללה בבית הכנסת. הדמיה מטעם O2a


בר: גם בהקשר הזה, הקטע הפרמטרי הוא לא רק תהליך למצוא את המצב הטוב ביותר, אלא לייצר אינספור ווריאציות שאפשר לבחור ביניהם. משהו שלא ניתן לעשות בתהליך רגיל. כך ניתן לבחור גם אסתטית.

ראיון עם משרד O2A - שימוש בתכנון פרמטרי לשמירת ציר גישה בקמפוס העובר דרך ביה''ס לניהול
שימוש בתכנון פרמטרי לשמירת ציר גישה בקמפוס העובר דרך ביה''ס לניהול. הדמיה מטעם O2a


מבחינת התהליך, איך אתם מחליטים מה הם הפרמטרים לבחינה?

בר: זה קשור לסוג הפרויקט, הפרוגראמה, הקונטקסט – מה אנחנו רוצים לקחת ממנו ומה אנחנו רוצים להחזיר בחזרה. למשל במוזיאון הטבע, זה חלק מהתייחסות לקונטקסט בלי לנסות לחבר את הבניין למקום. איך ניתן לגבש מכל הפרוגראמה והדרישות חומר כדי לייצר ערך מוסף של הבניין בסביבה שלו ולהוסיף שיקולים ירוקים.
מנדלקרן: העניין בעצם הוא שחשיבה פרמטרית, כך אנחנו רואים את זה, נכונה לכל תחום. יש חשיבה פרמטרית שמתאימה לפרוגראמה, לאקלים, לסביבה ולקונטקסט. ובכל אחד מהנושאים האלה, אפשר לחשוב על המון פרמטרים, ומה הם הפרמטרים הרלוונטיים.
לדוגמא אם נחזור רגע לביה''ס לניהול היה מאוד חשוב לשמר את שביל הגישה ההמשכי הקיים דרך הבניין.

ראיון עם משרד O2A - תכנון פרמטרי עבור ביה''ס לניהול באוניברסיטת תל-אביב
תכנון פרמטרי עבור ביה''ס לניהול באוניברסיטת תל-אביב. דיאגרמה מטעם O2a


בר: אתה בעצם מגדיר את המגבלות (Constraints) שבתוכם אתה יכול לעבוד ובמסגרת המגבלות האלה אתה מייצר דרגות חופש, שיכולות באיזה שהיא היררכיה של ההחלטות להשפיע על התכנון. אם לדוגמא חשוב לשמר ציר גישה, אז כל שינוי שתעשה, יגרור אחריו שרשרת של שינויים אבל יש לו תמיד רציונל. אתה בונה הקשרים אסוצייטיביים מלשון של קשר אחד לשני.
מנדלקרן: העניין בלחשוב פרמטרי, כך אנו אומרים גם לסטודנטים שלנו, שהוא תמיד מתקיים בתוך מנעד שבו התהליך יכול לפעול, יכול ''לחיות''. כל עוד ציר התנועה צריך להיות שם, אבל איך ואיפה הוא צריך להיות אינו מוחלט, אז ניתנת לנו אפשרות לבחון אינסוף צירים כאלה ואז להבין את מערכות היחסים והאפשרויות השונות.

בר: כל זה מלווה באנליזות כמותיות שיכולות לאמת את ההנחות הללו ולבחון את זה מבחינה כמותית. כמה זה משפר משהו. לדוגמא, כמות הרפפות שאתה צריך.

מתי באה האינטואיציה האנושית?

בר: זה לא מחליף. זה לא בינה מלאכותית. עדיין זו שאלה שלנו, אנחנו בוחרים את המנעד, את הפרמטרים, האפשרויות העיצוביות, יש לנו שליטה מלאה. פשוט מקבלים אינספור וריאציות, אך יש לך יכולת לקבל החלטות מושכלות. זה לא בא להחליף אינטואיציה.
מנדלקרן: בסופו של דבר אנחנו מחליטים. איננו תמיד בוחרים את אלמנט ההצללה הכי יעיל, אלא גם בוחנים אם הוא משרת את הפרוגראמה ואם הוא אסתטי.
בר: זה אף פעם לא תהליך ליניארי.

ראיון עם משרד O2A - הדמייה של גשר איינשטיין
הדמייה של גשר איינשטיין. הדמיה מטעם O2a


מנדלקרן: למשל במקרה הספציפי בפרויקט של הגשר ברחוב איינשטיין, הרעיון היה איך מייצרים מרחב שהוא בעצם חיצוני אבל פנימי, קראנו לזה ''מרפסת חיצונית''. הגענו לקונספט של קיפול, מעין אוריגאמי. הרעיון בא ממחשבה שלנו, לא היה לו בסיס פרמטרי. אבל אז, מידת הקיפול, אורך ורוחב הצלעות, כמה זה מצל ואיך זה הופך לחלל אופטימאלי מבחינת הצללה נבחנו באנליזה פרמטרית. שטח ציבורי ללא צל הוא שטח הרבה פחות מנוצל.
בר: רצינו לייצר מקום, שהגשר עומד בפני עצמו וילדים ירצו ויוכלו לשחק שם למשל.

ראיון עם משרד O2A - הדמייה של מבט פנימי של גשר איינשטיין
הדמייה של מבט פנימי של גשר איינשטיין. הדמיה מטעם O2a


מה חשוב לכם להנחיל בתוך האדריכלות הישראלית?

בר: קודם כל מחשבה, שהדברים לא יקרו רק מתוך גחמות. אלא לנסות לראות איך אפשר במסגרת המגבלות, עדיין לייצר איזה תוצאה שתהיה, איכותית, יפה ואופטימאלית. איזה שהיא אחריות לגבי התוצאה. גם שהעיצוב ייראה נכון אך גם משהו פונקציונאלי ולהגיב לקונטקסט הסביבתי.
מנדלקרן: רוב הבנייה בארץ ובכלל היא בנייה יזמית שהשיקול הכלכלי הוא מהותי. זה בסדר, אבל מה שאנחנו מנסים להכניס לתוך המשוואה הזו, זה הפרמטר של העיצוב. כלומר, אם היום מדברים על מחיר בנייה של מטר שעולה X, אז אנחנו אומרים ליזמים, שראשית אנו יכולים להוזיל את הבנייה בסיטואציות מסויימות. שנית, להעלות את הערך של הפרויקט. ומצד שלישי, וזה הכי חשוב, המשמעות של תכנון טוב בעמידה מול כל אדם אחר, חוץ מהיזם והאדריכל, היא קריטית. הוועדות תהיה מוכנות במקרים מסויימים, להעביר ביותר קלות פרויקטים בוועדה אם התכנון הוא טוב, מעמיק ולא סטנדרטי.
בר: מבחינה כלכלית זה יכול לחסוך בעתיד. לדוגמא תכנון של הצללה, חימום וקירור או ככלי לתכנון אורבאני.

ראיון עם משרד O2A - הדמייה של בניין המגורים ברחוב יפו בירושלים
הדמייה של בניין המגורים ברחוב יפו בירושלים. הדמיה מטעם O2a


מנדלקרן: בבניין המגורים ברחוב יפו הוועדה המחוזית תמכה והתלהבה מאוד בפרויקט מהשלב הראשון, גם משום איך שהוא נראה אך גם בזכות האפקט האורבאני שלו. מאוד מצא חן בעיניהם מה שעשינו, והמחקר הפרמטרי עזר ליזם להעביר את הפרויקט יותר מהר בוועדה. הוועדה חייבה אותו להכניס כנספח מחייב את ההדמיות של הפרויקט, שזה דבר מדהים ונדיר.
בר: גם הפרויקט הזה התחיל במחקר פרמטרי. המרפסת סוכה זה בעצם מה שהניע את כל הפרויקט. היינו צריכים להבין מה הפרמטרים למרפסת סוכה כשרה ועם זה הגענו לכל הבניין. אנחנו ממש מתרגשים שהפרויקט הזה שהתחיל מרעיון שלנו, הולך להיבנות.

זה היה מוזר להתחיל מפרט כזה לבניין?

בר: זה דווקא היה הכי מעניין. יש משהו שאתה יכול להצדיק את כל ההחלטות על פיו. דווקא להתחיל את החשיבה הנפחית מהפרט הקטן הזה היה מרתק.
מנדלקרן: זה יצר את מה שדיברנו עליו בהתחלה. שכל החזית מקבלת אספקט תלת-מימדי.

ראיון עם משרד O2A תכנון בניין המגורים ברחוב יפו בירושלים נבע מחוקי מרפסת סוכה כשרה
תכנון בניין המגורים ברחוב יפו בירושלים נבע מחוקי מרפסת סוכה כשרה. הדמיה מטעם O2a


ובאמת הדינמיות שיש לכם בחזית מתחברת לדינמיות שאתם יוצרים בעבודות אמנות שלכם בהקרנות על גבי בניינים. אתם מתעסקים באנימציה ממוחשבת בה התנועה מבוססת על physics-based particle systems. מה הניע אתכם להתעסק בהקרנות?

בר: התחלנו להתעסק בהקרנות, כי אהבנו שהחזית היא חלק מהמרחב האורבאני שיכול לקבל תוכן משתנה. לתכנן בניין לוקח שנים ואי אפשר לקבל תוצרים כאלה. כך שהשתמשנו בהקרנות גם ככלי מחקרי, יכולנו להתעמק בכלים מסוימים ולבחון כל מיני אפשרויות. את האנימציה אנו יוצרים בצורה ממוחשבת, אך זה מבוסס על סדרה של פרמטרים המשפיעים אחד על השני.
מנדלקרן: אנו קוראים את החזית ואומרים שהיא אינה חזית כפי שהיא, היא רק פוטנציאל לאלפי חזיתות אחרות. ועליה אנחנו מתחילים לעבוד כמו קנוואס. זה יכול להיות בעזרת אימג'ים, טקסט או אנימציה ממוחשבת, זה תלוי במה שאנחנו רוצים לחקור. פעם אחת החלונות היו אטומים בעוד שבכול האזור האחר הייתה פעילות, פעם אחרת החזית היא תכנית או בפעמים אחרות החזית היא פשוט קנוואס, כמו הבניין שנהפך פתאום לחורבה.
בר: או להקרין על הים כאיזה מצע דינמי, ההשתנות שלו משפיעה על ההקרנה.

ראיון עם משרד O2A - הקרנה דינמית על הים בפסטיבל תיאטרון רחוב בבת-ים
הקרנה דינמית על הים בפסטיבל תיאטרון רחוב בבת-ים. תמונה מטעם O2a


איך זה מהדהד חזרה לתכנון האדריכלי שלכם?

בר: אנחנו משתמשים במיפוי ההקרנות בכל מיני פרטים בנאליים כגון המזגנים והמרפסות, זה מחייב להסתכל על החזית ולהבין שמי שתכנן את החזית בצורה יפה ודואג למרפסות נקיות ואז במשך הזמן תוקעים על זה מזגנים. אתה מבין שמה שאתה מייצר זה לא התוצאה הסופית. כאדריכל צריך לתת גמישות לאיך הדברים יכולים להתפתח ולהשתנות.
מנדלקרן: החזית משתנה לאורך הזמן, לאורך היום והלילה ולאורך השנים. החזית היא בעצם סוג של Interface (ממשק).

לסיום, איזה טיפ תוכלו לתת לאדריכל צעיר?
בר: הלימודים לא נגמרים באוניברסיטה, אתה לא יכול ישר להתחיל לעבוד. הלימוד הוא אינסופי ואנחנו עדיין בתהליך לימוד.
מנדלקרן: זה מה שיפה במקצוע הזה. שאחרי 10-20 שנים, אחרי שהפכת לאדריכל באופן רשמי אתה עדיין נחשב לאדריכל צעיר. אני לא מכיר הרבה מקצועות כאלה. הדבר העיקרי שצריך זה סבלנות, קל מאוד להיכנס לפרקטיקה ולשקוע שם. אבל אם רוצים, כפי שאני רואה את זה, להתעסק באדריכלות אמיתית, צריך להמשיך ללמוד ולהתפתח.
בר: בגלל זה שנינו גם מלמדים. זה חלק מהותי עבורי. זה מחייב אותי להיחשף לרעיונות חדשים. זה דבר שמזין אחד את השני. אני לומד מהסטודנטים כמו שאני מלמד אותם. לפעמים אנחנו מביאים רעיון מהמשרד ללימודים וחוקרים אותו לעומק. ההמלצה שלי היא להיות כמה שיותר סקרן וכמה שיותר פתוח ולנסות לשאוב מה שאפשר.

יש לכם פרויקט שאתם מפנטזים עליו?
מנדלקרן: אני זוכר ששאלתי פעם את פרנק גרי מה מבחינתו זה הפרויקט החלומי. הוא אמר ''מה שבא, אני שמח". יותר מעניינת האיכות של העבודה מול הלקוח והרעיון. זה יכול להיות בפרויקט קטן כמו וילה.
בר: או תחנת טרנספורמציה. אני נמשך לדברים הכי מוזרים כמו מתקני תשתיות. זה הכול תלוי מה אתה עושה עם זה.
מנדלקרן: העיקר שתגיד עם זה משהו מהותי.

ראיון עם משרד O2A - הצעה ל''מגדל השמש'' - מגדל תרמו-סולארי המנצל את אנרגיית השמש על מנת לייצר חשמל
הצעה ל''מגדל השמש'' - מגדל תרמו-סולארי המנצל את אנרגיית השמש על מנת לייצר חשמל. הדמיה מטעם O2a

 



יצירת קשר ופרסום באתר

קראו אודות אתר Archijob
פרסום ב Archijob
יצירת קשר
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

קורס פוטושופ

קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

 

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2017 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2017 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B