Archijob - Studio לוח דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות הבלוג של archijob מאמרים עיצוב פנים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob
Archijob.co.il | מדור ראיונות
לרשימת ראיונות מלאה

Interviews List

ראיון עם המעצב ליאור סטורלזי / סטודיו BENYO

"...איכות ההדמיה טמונה ביכולת שלנו לזהות את הנקודות החזקות של הפרויקט, ולהתמודד עם תהליך טכני מורכב של עבודה בתוכנות השונות בכדי להגיע לתוצאות ייחודיות וריאליסטית ככל שניתן. אנחנו מנסים להיות נאמנים לעצמנו ולפרויקט, ולא מוותרים על הפרטים הקטנים. בסופו של התהליך הם אלה שגורמים לתהות אם מדובר בהדמיה או צילום, ובמיוחד מסייעים בקבלת החלטות הקשורות בתכנון ובעיצוב..."

מאת: ליאת גלבוע
פרסום באתר:
02/2015

ראיון עם המעצב ליאור סטורלזי / סטודיו BENYOנפגשנו עם המעצב ליאור סטורלזי, בוגר לימודי עיצוב פנים במכללה למנהל, כדי ללמוד על עולם ההדמיות המתפתח - איך הוא הגיע לתחום, מהי חשיבותן של הדמיות ומה צופן לנו העתיד בתחום...

איך מצאת את עצמך בעולם ההדמיות?
נקודת המוצא שלי בעולם ההדמיות נעוצה בלימודי התואר הראשון שהחלו בשנת 2004.
למדתי עיצוב פנים במכללה למינהל. ארבע שנים אינטנסיביות בתכנון ועיצוב של חללי פנים רבים, אך גם בתכנון של מבנים ציבוריים ופרטיים.

במהלך הלימודים התחלתי לעבוד במשרד אדריכלים, ובכך מימשתי את רצוני להתעסק גם בפרקטיקה בעולם המקצועי ולא רק בתכנון פרויקטים במסגרת הלימודים בלבד.
תחום הדמיות המחשב משך אותי כבר בשנה השנייה ללימודי התואר, בה מותר להשתמש בתוכנות שרטוט ותלת מימד, במקום לשרטט ידנית.
למדנו את עקרונות המידול (כלומר את תהליך הבניה בתלת מימד) בקורס של אחת מתוכנות התלת מימד ובאמצעותה התחלנו לבנות את הפרויקטים שתכננו במסגרת הלימודים. כך נחשפתי לעולם ההדמיות בפעם הראשונה. התאהבתי בתהליך ובתחום ומאז הוא מלווה אותי עד היום.

כל פרויקט בו הייתי מעורב ברמה התכנונית, כלל הפקה של הדמיה ומצאתי עצמי משקיע בכל פרט קטן בהדמיות לפרויקטים, תאורה, חומרים, פרספקטיבה נכונה בכדי שההדמיה תראה כמה שיותר ריאליסטית ותביא את הפרויקט לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר.

כניסה לבית פרטי. תכנון: רוני אלרואי אדריכלים
תכנון:
רוני אלרואי אדריכלים

היציאה לדרך העצמאית והקמת הסטודיו
יצאתי לדרך עצמאית לאחר מספר תפקידים בתחום התכנון, בהם שימשתי כמעצב ומתכנן בחברת אחזקות שהייתה בעלת זרוע תכנונית/יזמית בתחום הנדל"ן. במסגרת עבודתי הייתי מעורב בתכנונם של מספר פרויקטים בארץ ובחו"ל, בעיקר מלונות, ובין השאר פרויקט מעניין של הסבת בניין מגורים למלון בוטיק בברלין.

ההתחלה כעצמאי הייתה בשותפות עם אדריכל אמריקאי-ישראלי ומעורבות בתכנון פרויקטים למגורים ולמסחר בישראל, ארה"ב ובמזרח אירופה. עסקתי בתכנון ובפיתוח ההדמיות לשיווק הפרויקטים ובמקביל עבדתי עם מספר אדריכלים על פרויקטים שונים בארץ.

לאחר תקופה ממושכת של עשייה בשני התחומים (תכנון אדריכלי והדמיות) החלטתי להתמקד בתחום ההדמיות בלבד. התחלתי לעבוד באחד מבתי ההפקה הגדולים בארץ להדמיות ולאחר כשנה המשכתי כעצמאי והקמתי את הסטודיו.

הבנתי שבכדי להגיע לרמות הגבוהות ביותר אדרש להקדיש את כל זמני לטובת התחום, מכיוון שהטכנולוגיה הממוחשבת מתעדכנת תכופות ולכן חובה על העוסק בתחום להיות מעודכן וער להתפתחויות.

חלל משרד עם מטבחון. תכנון: רוארק אדריכלים
תכנון: רוארק אדריכלים

מיהם הלקוחות של הסטודיו ומהו הסגנון השולט בעבודות?

אנחנו מאוד מעריכים ואוהבים אדריכלות טובה ותכנון איכותי. במהלך העבודה על הפרויקטים שאנו מבצעים, החיבור שלנו לפרויקט מתהדק מאוד מכיוון שאנו עובדים עליו עשרות רבות של שעות, ומכירים כל פרט בו. סגנון ההדמיה הוא כמובן תלוי פרויקט והגדרה של מזמין ההדמיה. ישנם פרויקטים, כדוגמת הדמיות לתחרויות, שבדרך כלל לובשות אווירה סוריאליסטית ולא ריאליסטית. ההדמיה צריכה לספר סיפור מעניין כלשהו, וזה חלק מהבריף שאנחנו מקבלים לעיתים מהמזמין, ומנסים לגלות בעזרתו את הכיוון הטוב ביותר לפרויקט שעל הפרק.

בית פרטי, מבט מהרחוב תכנון: רוני אלרואי אדריכלים
תכנון: רוני אלרואי אדריכלים

מהו תהליך העבודה על ההדמיות ומה משפיע על התוצאה הסופית?
תהליך העבודה של הפקת הדמיה הוא מאוד מובנה, וכולל כמה שלבים עיקריים.
השלב הראשון הוא שלב איסוף החומר, בו אנו מקבלים את כל החומר ממתכנן הפרויקט, בצירוף כל האינפורמציה החשובה לבניית המודל התלת מימדי. בשלב זה נמסרות הנחיות מיוחדות לגבי כל אלמנט בנוי בפרויקט, ובנוסף גם לגבי אזורי הפיתוח והגינון. בנוסף אנו מתעקשים לקבל תמונות רפרנס לחומרי הגמר, כדי שנוכל להמחיש בהדמיה את חומרי הגמר ברמה האמינה ביותר.
השלב השני הוא שלב המידול, בו אנו ממדלים את הפרויקט בתוכנת תלת מימד עד הפרטים הקטנים ביותר. לאחר סיום שלב המידול, אנו ממקמים מצלמות ומכוונים את המבטים להדמיה. בסיום המידול אנו מבצעים איזון ובדיקות של התאורה למודל ומתחילים בייצור חומרי הגמר והצמחייה לפרויקט. תמונות חומרי הגמר עוברות תהליך של עיבוד בתכנת עריכה בכדי להתאים אותן לשימוש בהדמיה ואנחנו מתחילים בשלב הרינדור (הפקת התמונות הראשונות של הפרויקט) שכולל בתוכו המון טסטים של בדיקות וניסויים בכדי להגיע לתוצאה הרצויה.
השלב השלישי הוא שלב הרינדור הסופי- שלב העיבוד של המחשב שבסיומו מתקבלת תמונת ההדמיה הסופית.
השלב הרביעי הוא שלב ה-POST (מלשון Post production - עיבוד שלאחר ההפקה (בו מתבצעת עבודת עריכה מוקפדת על ההדמיות, אשר מעניקה להדמיות הפרויקט את הייחוד ואת הטאצ' הסופי.

בנוסף לשלבי העבודה הללו, יש מספר נקודות חשובות להן אנו מעניקים תשומת לב מיוחדת בכל תהליך של הפקת הדמיה, והן קריטיות בכדי לייצר הדמיה מוצלחת:
צילום אדריכלי - הגישה שלנו להפקת הדמיות מתבססת על עולם הצילום. כאשר אנו מפיקים הדמיה, גם אם הסגנון המאפיין אותה הוא יותר סוריאליסטי מריאליסטי כמו הדמיות לתחרויות למשל, נקודת המוצא עפ"י נקודת מבטנו תמיד תהיה בצילום אמיתי. לאחר שההעמדה של ההדמיה נכונה, ניתן לעשות כל מיני מניפולציות על התמונה, אבל ראשית על הבסיס להיות נכון.
זה נשמע אולי ברור בתחילה אך דורש התייחסות מתאימה בתוך תהליך העבודה, והרבה מאוד טסטים בכדי להגיע לתוצאה הרצויה. קומפוזיציה שמתאימה לפרויקט, כלומר מיקום זווית המצלמה (הכוונה לזווית ההדמיה) ביחס לפרויקט הספציפי. זוהי נקודה קריטית בדרך להפקה מוצלחת. זה דורש ידע בהעמדה נכונה של מבט, וזה משפיע מאוד על התוצר הסופי.

חזית בית משופץ במרכז ת"א. תכנון: בר אוריין אדריכלים
תכנון: בר אוריין
אדריכלים

רפרנס, רפרנס, רפרנס. אותן תמונות רפרנס הן קריטיות עבורנו בעבודה עם הלקוח. אנחנו דורשים לקבל תמונות להמחשה של חומרי הגמר, אזור הפרויקט, אופי הצמחיה וכו'. אלו לא חייבות להיות תמונות מושלמות אך אנו חייבים לעבוד מול תמונות רפרנס כלשהן בתור נקודת ייחוס. הסיבה לכך היא שחומרים יש מאות לאלפים, סוגי אבן לחיפוי וריצוף, טיח גגות וכו'.
הביטוי אבן לבנה יכול ללבוש מאות צורות, גוונים וגימורים של אבן, ואם מטרת ההדמיה היא להציג משהו קרוב למציאות ככל הניתן אזי אנחנו חייבים לקבל מושג טוב מאוד מהי כוונת המתכנן. כנ"ל לגבי תמונות מאתר הפרויקט ומסביבתו.
רפרנס נוסף שאנו מבקשים במסגרת הבריף של הפרויקט הוא רפרנס לאווירת ההדמיה הרצויה. פעמים רבות האדריכל מתחיל את התכנון מתוך תמונות שאסף לעצמו. אנחנו יכולים לקבל הרבה מאוד אינפורמציה על תאורה ואווירה מתוך התמונות הללו וחשוב לנו שאם יש כאלו בנמצא, שהן יועברו אלינו בתחילת התהליך של בנית ההדמיה.
במידה ואנחנו לא מקבלים חומרים שכאלו ממזמין ההדמיה, אנחנו דואגים לייצר אווירה לפרויקט שתחמיא לו עד כמה שניתן.

ביקורת עצמית
ביקורת על תהליך העבודה היא אחד הנקודות החשובות ביותר עבורנו בתוך תהליך הפקת ההדמיה. איכות ההדמיה טמונה ביכולת שלנו לזהות את הנקודות החזקות של הפרויקט, ולהתמודד עם תהליך טכני מורכב של עבודה בתוכנות השונות בכדי להגיע לתוצאות ייחודיות וריאליסטית ככל שניתן. אנחנו מנסים להיות נאמנים לעצמנו ולפרויקט, ולא מוותרים על הפרטים הקטנים. בסופו של התהליך הם אלה שגורמים לתהות אם מדובר בהדמיה או צילום ובמיוחד ומסייעים בקבלת החלטות הקשורות בתכנון ובעיצוב.

איך נראה יום עבודה שיגרתי?
בוקר שגרתי נפתח לרוב בסקירה של אתרי צילום אדריכלות, פורטלים נבחרים של עיצוב, ובלוגים טכניים של עבודה בתוכנות ההדמיה ותהליכי העיבוד המתבצעים עליהן בשלב הליטוש הסופי. לעיתים אנו מקבלים השראה לחומרי גמר מסוימים או לזווית צילום מעניינות ומנסים ליישם את אלו בפרויקטים שאנו מבצעים.

מטבח אפור כהה עם שולחן אוכל מעץ. תכנון: רוני אלרואי אדריכלים
תכנון: רוני אלרואי אדריכלים

איך אתה רואה את עתיד תחום ההדמיות?
כבר היום עולם האדריכלות משווק כמעט לחלוטין באמצעות הדמיות. בקרוב גם עולם התכנון כולו יעבור לעבודה בתלת מימד. והשינוי כבר החל. תכנון בדו מימד יהיה נחלת העבר בתוך שנים בודדות. היתרונות בעבודה בתלת מימד רבים מאוד, הם מאפשרים שינויים בזמן אמת, מידע על המודל בכל רגע נתון וכו', ובאשר להדמיות, התוכנות הולכות ומשתפרות. החלום הרטוב של אנשי ההדמיה הוא לעבוד בRealtime כלומר לרנדר בזמן אמת, מבלי לחכות שעות להפקת רנדר סופי, ולעבוד תוך כדי שינוי של חומרים ותאורה במודל מבלי לחכות דקות ארוכות במקרה הטוב, בכדי לבצע את הטסטים במהלך תהליך העבודה. ברגע שהטכנולוגיה תתפקד בצורה טובה מספיק זה יקפיץ קדימה את הענף כולו.

בנוגע לעצם השימוש בהדמיות והיתרונות הגלומים בו, כבר כיום חברות ענק כמו IKEA חוסכות משאבים אדירים בלהעמיד סטים שלמים של חדרים ובהעסקה של צלמים וסטייליסטים, ושוכרות במקומם חברות הדמיות מקצועיות, מהטובות בעולם בכדי להפיק להם חלק מהקטלוגים שלהם באופן ממוחשב.
ימי צילום עולים הון עתק, ואת כל זאת אפשר לחסוך בעזרת הדמיות. ההדמיות מאפשרות גמישות בשינוי סט הצילום הקלאסי, שלא היה מעולם, ותוצאות המאפשרות להעלים את עקבות המחשב לחלוטין מעיני הצופה. בסופו של דבר עוד נצטרך להתאים את המציאות להדמיה ולא להיפך.

סלון אפור בשילוב אח בוערת. תכנון: רוני אלרואי אדריכלים
תכנון: רוני אלרואי אדריכלים

מה הייחוד שסטודיו BENYO מציע?
הרקע שלנו בא מתכנון ועיצוב אדריכלי, המשולב בידע בצילום סטילס. הם לטעמנו המפתח ליצירה של הדמיה מוצלחת.
מעבר לפן הטכני יש לנו יכולת לעצב לעיתים את החללים כשנדרש מאיתנו. אנחנו תמיד משתדלים לעצב את החללים בהתאם, ובטוב טעם. בדרך כלל אנו מכירים את סגנון האדריכלים עמם אנו עובדים, כך שאנחנו יודעים מהו הכיוון העיצובי אליו הם שואפים ברמת ריהוט החלל ובפרטי עיצוב משלימים. אנחנו מתייחסים לכל פרויקט בתשומת לב רבה, ומשקיעים רבות בכל פרויקט על מנת שההדמיה תצא במיטבה.
 



יצירת קשר ופרסום באתר

קראו אודות אתר Archijob
פרסום ב Archijob
יצירת קשר
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

קורס פוטושופ

קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

 

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2017 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2017 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B