Archijob - Studio לוח דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות הבלוג של archijob מאמרים עיצוב פנים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob תפריט עליון
Archijob.co.il | מדור ראיונות
לרשימת ראיונות מלאה

Interviews List

 Blend-it– ראיון עם אסף כהן וארנסטו ביכובסקי – מעצבים גרפים

"מאוד מעסיקה אותנו השאלה מהו הנכון? 'נכון' מבחינתנו זה לאו דווקא למכור, להילחם ולכבוש את המדף אלא לעשות 'נכון' המתאים לעיצוב הישראלי כפי שאנו רואים אותו בשנת 2010. אנו לא רוצים ליפול לקונבנציות של 'זה נכון'. היינו כבר בעולם הזה."

Blend-it– ראיון עם אסף כהן וארנסטו ביכובסקי – מעצבים גרפים
מראיינת: צאלה לוין פלד
תאריך פרסום: 09/02/2010

 


 


מהו מקור השם Blend-it ?
שנינו מאוד אוהבים לבשל וחשים שיש משהו בתהליך העיצוב הדומה מאוד לבישול: יש לבחור רכיבים טובים, להיות יצירתי ולהקשיב לחוקים ואם עושים זאת מקבלים תוצאה טעימה. כשפתחנו את הסטודיו ועדיין לא היה לו שם היינו משתמשים בסמל של בלנדר וכאשר החלטנו על שם תאגידי חשנו נוח להישאר עם הבלנדר ועם הקשר לאוכל.

מהיכן אתם מכירים?

אסף: הכרנו לראשונה לפני כ-8 שנים בגן של הילדים שלנו. ההיכרות הזו העמיקה עם השנים כאשר יצא לנו לפגוש זה את זה מדי פעם ברכבת בדרך מהעבודה הביתה. היו לנו אז שיחות על העיצוב הישראלי ועל מה שכל אחד מאיתנו עושה במסגרת עבודתו, על הבעיות והתסכולים בעבודה וגם על הדברים הטובים שיש.
שם נרקם הקשר ומיסדנו אותו כאשר אני הבנתי מהם החסרונות שלי ומה אני צריך שישלים אותי. חיפשתי דמות שתשלים את החסרים שלי וארנסטו התאים לזה בצורה נכונה ומדויקת ואני מאמין שכך גם אני בשבילו. יחד יצרנו צוות אחיד ומגובש שיכול לבנות סטודיו וכך אנו יכולים לעבוד לפי ה'אני מאמין' שלנו.

מהו ה'אני מאמין' שלכם? מה מייחד אתכם?
ארנסטו: יש פה עבודת צוות, גם עם העובדים, הסטודיו הוא מאה אחוז קריאטיב ואנו באמת מאמינים בזה, אין פה עבודה שלי ועבודה שלך ואין לי בעיה להחליף מחשבים עם אסף באמצע יום העבודה. אין דבר כזה "אל תיגע לי" וזהו סוג של בשלות שהגענו אליו והלקוחות יכולים לפנות לשנינו במידה שווה בקשר לכל פרויקט.
אסף: אנו שניים וזה לא מובן מאליו. השילוב בינינו יוצר שני מוחות וזה בא לידי ביטוי ברמת הפרויקטים ובדרישות שלנו מהעבודות היוצאות מהסטודיו.
הביקורת העצמית של כל אחד מאיתנו וההתייעצות שלנו זה עם זה תורמת בסופו של דבר לתוצאות. זו השנה הרביעית בה הסטודיו פועל ואין ספק שרמת העבודות הייתה פחות גבוהה אם כל אחד מאיתנו היה מוביל סטודיו בעצמו.

איפה למדתם ואיך היו הלימודים?
ארנסטו: למדתי עיצוב גרפי בבצלאל וסיימתי לפני 14 שנה. תקופת הלימודים הייתה קשה, הייתה אז רק כיתה אחת לעיצוב גרפי בבצלאל ולכן איכות הסטודנטים הייתה גבוהה והתחרות גדולה. פגשתי שם לראשונה עוד אנשים מוכשרים וכאלו שמוכשרים ממני, חלקם בעלי ניסיון מקצועי מהצבא ומעבודה כביצועיסטים וזה היה עבורי סוג של שוק.
אלו היו שנים מהנות, קשות, מאתגרות ומלמדות מאוד. היה קשה פיזית אך גם נפשית, זהו תחום קשה ובלימודים נאלצים לראשונה להתמודד עם ביקורת, להבין מהי ביקורת ולחיות עם ביקורת.
אסף: למדתי עיצוב גרפי בויצו וסיימתי לפני 11 שנה. גם לאחר כל מה שעברתי בדרך ישנם יסודות המושרשים אצלי עד היום, שיטות הלימוד השתנו אך אצל הדור שסיים יחד איתנו רואים ערכים מסוימים הבאים לידי ביטוי גם היום הן מבחינה יצירתית והן מבחינת תפיסת התחום והמקצוע.

היכן עבדתם לאחר הלימודים?
אסף: עבדתי 7 שנים בחברת JCS העוסקת בתחום הטלוויזיה והפוסט-פרודקשן. קיבלתי הצעה לעבוד שם והיא קסמה לי למרות שלא עסקתי בזה לפני כן. אני זוקף לזכותם את העובדה שנתנו לי הזדמנות למרות שלא היה לי ניסיון בתחום. התחלתי את עבודתי שם כמעצב זוטר והתקדמתי עד לתפקיד מנהל קריאטיב.
ארנסטו: עבדתי 10 שנים אצל פיליפ בולקיה. גדלתי והתקדמתי ממעצב צעיר למעצב בכיר לשותף, ועד לתפקיד מנהל קריאטיב. פיליפ היה והוא עד היום בשבילי מורה מהמון בחינות. אני עדיין עוקב אחר עבודתו. כאשר עובדים במקום שנים רבות יש תחושה שלא יוכלו בלעדיך, אך אני חייב לציין שהם עושים שם דברים יפים ומעניינים. זהו אמנם סטודיו שונה מזה שהייתי בו ומובילים אותו אנשים שונים אך זה לטובה לכולם.

לאחר שנים כה רבות בהן הייתם שכירים, איך היה המעבר למעמד של עצמאים?
ארנסטו: שנינו היינו שכירים שנים רבות והמעבר היה בעיקר מנטאלי. אני חייב לציין לטובת הסטודיו של פיליפ שזהו סטודיו שאנשים עובדים בו תקופות ממושכות ויש לכך משקל. זה הופך אותך למעצב יותר מנוסה וכך גם אם אתה עושה טעות אז כבר קיבלת כבר כמה מכות באף ולמדת את הבעיות שלך ולמדת שעיצוב הוא לא רק 'מה אני רוצה' אלא גם 'מה הלקוח צריך' ולמדת איך משלבים את שני הדברים יחד.
גם אני וגם אסף יצאנו לשוק 'אל-דנטה' - מאוד בשלים ושלמים. היו כמובן פחדים שהם מאוד טבעיים והגיוניים מכיוון ששנינו בעלי משפחות ומוטלת עלינו אחריות. למרות ששנינו אנשי עבודה אנו חשים שעברנו את שלב ההגשמה והחלומות ולכל אחד מאיתנו יש בצד 'תיקיה' של חלומות שהגשמנו. נקודת המבט שלנו דומה ושנינו באותה דעה ולכן יש מכנה משותף לעשות את הדברים בדרך שלנו מבלי להתפשר.
אסף: המעבר התחיל אצלנו הרבה לפני שנעשה. כשכירים חשנו סוג של מיצוי ואז עלתה אצל כל אחד מאיתנו השאלה "לאן רוצים להתקדם?". התהליך הזה לקח אצלי תקופה מאוד ארוכה וכשהחלטתי לעשות את הצעד חשבתי כיצד לעשות אותו בצורה נכונה ומשם נבע החיבור לארנסטו.

באילו תחומים הסטודיו עוסק?
ארנסטו: אני לא אוהב להגיד שאני מתמחה במשהו ספציפי. אחת מהאמונות שיצאנו איתן לדרך היא 'אנו רוצים לאכול את כל העוגות במקרר ולא אחת'. כאן בא לידי ביטוי היתרון של הכפר הגלובלי בו אנו חיים היום – אפשר לעשות מהכול: סרטים, ספרים, אריזות, מסעדות, למתג בניין ולעצב אריזה לספגטי. אם יש לקוח שמאתגר אותנו ונוצרת חוויה דו צדדית אז אנו נלמד את הנושא ונכנס עם הרגליים עמוק לתוך השלולית.
אסף: הכול בסופו של דבר נובע מקונספט וממסר שלקוח מביא אלינו בפעם הראשונה, ומהאחריות הגדולה המוטלת על כתפנו להוציא את זה החוצה בצורה הכי מרתקת ומעניינת ושתניב בסופו של דבר תוצאות ללקוח. אנו משתדלים לעשות עיצוב נכון ולא רק יפה.
ארנסטו: מאוד מעסיקה אותנו השאלה מהו הנכון? 'נכון' מבחינתנו זה לאו דווקא למכור, להילחם ולכבוש את המדף אלא לעשות 'נכון' המתאים לעיצוב הישראלי כפי שאנו רואים אותו בשנת 2010. אנו לא רוצים ליפול לקונבנציות של 'זה נכון'. היינו כבר בעולם הזה.

אך סביר שלא כל לקוח פתוח לגישה הזו...
אסף: במשך הזמן נרקם אמון הדדי בין הלקוח ובינינו. איני יכול לומר שלא עולות שאלות ונפתחים דיונים ולעיתים נדירות מאוד קורה שלקוחות פוסלים את כל הכיוונים, אך הלקוחות שלנו פתוחים ורואים בנו שותפים לתהליך.

ומהו תהליך העבודה על פרויקט?

ארנסטו: לא יוצאת אצלנו הצעת מחיר מבלי שפגשנו את הלקוח כדי להבין וללמוד את הצורך שלו. הלקוח בא אלינו עם משהו שהוא יכול לתקשר אותו מילולית ועלינו להבינו בצורה אבסולוטית לפני שנוציא הצעת מחיר. לאחר שמתקבל תקציב אנו נכנסים לתהליך של מחקר: בודקים מה קורה היום בעולם ובארץ, המגמות משתנות כל הזמן ולכן תהליך של למידה והבנה הינו הכרחי. אם, לדוגמא, מגיעה מבשלת בירה ואנו לא נדע מהי בירה במובן הכי טכני, אז לא נוכל לעצב עבורם בצורה נכונה.
אנו מאמינים שידע הוא כוח. יש לפתוח את העיניים ולבדוק מה קורה בקטגוריות מקבילות ואף מקבילות-מקבילות. על יין למשל יש השפעה מעולם המשקאות התוססים ומעולם הקוסמטיקה. עולם המים המינרלים היום הוא כמעט קוסמטי. התהליך הזה נותן לנו המון תחושה של בטחון בדרך ושל עניין ואתגר.
אסף: פעמים רבות אנו נעזרים באנשים חיצוניים להבנתם של תהליכים מורכבים כמו למשל התנהגות צרכנית.
קורה שאנו לא בטוחים ולכן מצרפים לצוות שלנו איש אסטרטגיה הנכנס לתוך הארגון עצמו ומזקק עבורנו בריף לטובת אסטרטגיה ויזואלית ספציפית לאותו לקוח. לעיתים לקוח אינו צריך מיתוג אלא עיצוב פשוט ולכן אין צורך להיעזר באסטרטג, אך עדיין יש לחקור ולהכיר את הלקוח ולהתעדכן במה שקורה היום.
הגרעין הוא המיתוג והקונספט שמהווה את ה-DNA של המותג, ולאחר שגובש ועוצב נעשית אדפטציה למדיות השונות: אינטרנט, דפוס, סרט תדמית, ביתן לתערוכה או כל צורך שיכול לעלות אצל הלקוח.

האם אתם חשים שינוי במודעות הציבור? יש יותר הבנה בציבור לצורך בעיצוב גרפי?
אסף: זהו שינוי שמתרחש פה כבר במשך כמה שנים - מנכ"לים של חברות גדולות מבינים את מה ש-Apple הבינו כבר מזמן: שלעיצוב יש ערך משמעותי בשיווק ומכירה ושיש להכניס מעצבים לישיבות הדירקטוריון כדי לקבוע את הקו העיצובי של החברה למשך השנים הקרובות. זה לא קורה בכל חברה אך אנשים הפנימו שכדי להעביר מסר מסוים יש לערב מעצבים.
ארנסטו: יש הרבה שלא מבינים עדיין, אך השוק משתנה, הוא פחות נשלט על ידי 3 סטודיואים גדולים. יש היום המון אופציות עיצוביות ודור המשך נפלא, גם הסטודיואים הותיקים יותר מזדקנים בכבוד. אנשים מכבדים אותם ואני מעריך לקוחות שעובדים איתם אך התחושה היא השוק נסדק, יותר אנשים מוכנים להעסיק מעצבים צעירים, להסתכן ולא ללכת על בטוח. הם מוכנים להסתכל על הדברים מפרספקטיבה אחרת.
זה מעניין ומשמח שאין כבר 'נכון' אחד אלא יש כמה 'נכון', יש אפורים ולא רק שחור ולבן. זה יוצר שוק ועיצוב יותר מגוון יש יותר קטגוריות עיצוביות שאפשר לפנות אליהן ויש מקום לכולם, אך כמובן אני לא מאמין שיש מקום לעצוב רע.

מצד שני יש היום מגמה של אנשים שקצת מכירים את התוכנות ומתחילים "לעצב" מהבית
אסף: יש לקוחות לכולם ויש כאלו שמוצאים את הפתרון בסוג של מעצבים / גרפיקאים כאלה ואחרים.
ארנסטו: גם כמה מהלוגואים המובילים בעולם, לדוגמא 'גוגל', נוצרו על ידי אנשים לא מקצועיים. אי אפשר לכעוס על כך ואם לקוחות באים אלינו ואומר: "כך עבדנו עד היום אך אנו רוצים שינוי" זה סימן שהם למדו והפנימו ורוצים לעלות מדרגה. אך אין ספק שזה פוגע בשוק גם מבחינת הרמה וגם מבחינת המחירים. השוק שלנו פתוח ואי-אפשר להלחם בתופעה ועובדה שיש ביקוש לכל הרמות.

אתם נוטים להעסיק עובדים מנוסים או דווקא חסרי ניסיון?
ארנסטו:
זו שאלה קשה מפני ששנינו מאוד פרפקציוניסטים וקשה לנו להרכיב צוות מנצח. אמנם המון סטודנטים מסיימים בכל שנה אך מאוד קשה למצוא עובדים טובים. אנו מחפשים את הדמויות נטולות האגו ואלו שצמאים לעבוד. יש מעצבים שבאים לפה ונבהלים מהאידיאולוגיה ומהמחויבות שיש פה.
אסף: בתחילת הדרך דגלנו בגישה שאנו רוצים לקחת סטודנטים, להטמיע בהם ערכי עבודה ולהכניס אותם לשוק, אך הצרכים של הסטודיו משתנים ואנו עוסקים הרבה בצד השיווקי מול הלקוחות ודווקא מחפשים כיום דמות עם ניסיון בסטודיו שתמלא פונקציה שחסרה לנו כרגע. אנו קשובים לצרכים של הסטודיו אך אין פה תחלופה גבוהה מפני שמעצבים עובדים פה תקופות ארוכות.

אסף כהן וארנסטו ביכובסקי.
אסף כהן וארנסטו ביכובסקי.
 
אריזות יוגורטריה. אסף כהן וארנסטו ביכובסקי.
 

אריזת חטיפי גריסיני


אריזות בייגלה של מאיר בייגל
 

מכולת - הקולקציה החדשה
 

עיצוב אריזות למוצרי "המכולת"


עיצוב לוגואים


עיצוב אריזות כלי בניה


לוגו מסעדת ספגטים


עיצוב לוגו RED


עיצוב לוגו aluma


לוגו סינמטק הרצליה


עיצוב טישרט סינמטק הרצליה


עיצוב לוגו go million


עיצוב לוגו go million

Blend-it– ראיון עם אסף כהן וארנסטו ביכובסקי – מעצבים גרפים


מה נמצא כרגע בעבודה על המחשבים במשרד?
ארנסטו:
אנו עובדים כרגע על תחומים שונים ומגוונים: מסעדות, בריאות, ספורט ועוד. גם בתחום האינטרנט, גם דפוס, גם אריזות, גם ספרים. הגיוון הזה הוא כייף ומרגש עבורנו.

איך אתם מגיעים ללקוחות? אתם עושים פעולת שיווק כלשהי?
הלקוחות מגיעים אלינו בעקבות העבודה שאנו עושים והמלצות של לקוחות מרוצים. אין לנו קשרים ענפים והשיווק העצמי היחיד שלנו הוא דרך האתר המציג את עבודותינו.

אתם מלמדים?
ארנסטו:
אני מלמד בשנקר סטודנטים בשנים ב', ג' ו-ד'. בסך הכול 2 קורסים בסמסטר.
בשנה ב' אנו עוסקים בהבנה ותמצות רעיון לסמל, בשנה ג' לומדים עיצוב אריזה ופיתוח רעיון לדו-מימד ובשנה ד' אנו עוברים מיני תהליך מיתוג ועוסקים בטרמינולוגיה, סיסטמה ושיטה של איך בונים מותג.

האם הסטודנטים של היום שונים מהסטודנטים שאתם הייתם?
ארנסטו:
ההבדל המהותי הוא שיש כמות גדולה יותר של סטודנטים. יש 4 כיתות עיצוב גרפי בשנקר 4 בבצלאל כמה בחולון וכמה בויצו. יש המון סטודנטים בינוניים ומוסדות בינוניים ומעט מאוד אנשים שבאמת מבינים באיזה תחום בחרו ובמה הם הולכים לעסוק עכשיו במשך כל חייהם. אני רואה בזה שליחות ועושה את זה בשביל הנשמה אך אני חש שיש בכל כיתה 4-5 אנשים שמבינים עיצוב וחולמים להיות מעצבים וכל השאר הם 'ועדת קישוט'.
אסף: גם סטודנט טוב לא יהיה בהכרח מעצב טוב בחיים האמיתיים. יש משבר שמגיע עם היציאה של המעצב לשוק. זה עניין של בגרות, אתה יכול להיות מאוד מוכשר אך אם לא תהיה לך בגרות לבוא למקום ולהבין את האינטראקציה שיש בו ומה שדורשים ממך אז זה לא משנה עם כמה כשרון אתה מגיע.
ארנסטו: אני חושב שהיה טוב לו היה סטאז' כפי שדורשים כדי לקבל הסמכה במקצועות אחרים.

יש לדעתכם הבדל בין מוסדות הלימוד השונים?
אין זה נכון להכליל מכיוון שנתקלנו במעצבים מכל הסוגים שבאים מכל ממוסדות הלימוד, אך אפשר לומר שיש סטודנטים שיוצאים ממוסדות מסוימים שקיבלו כלים הרבה יותר טובים כדי לצאת לשוק ועושים עבודות שהן לא אמנות אלא עבודות שמתקשרות.

יש לכם עצה למי שסיים עכשיו לימודי עיצוב גרפי?
אסף:
כדאי לו להיות בעל סבלנות, צניעות, רצון ללמוד והתמדה. יש שנים רבות ללמוד ובכל עבודת עיצוב שתעשה תילחם מחדש והלקוח בכל פעם יבחן וילמד אותך מחדש.
ארנסטו: כשסטודנט מגיע עם סיום הלימודים חובת ההוכחה עליו, אני תמיד אומר לסטודנטים: "לי כבר יש סטודיו, אני עובד, אני שילמתי את המחיר, עכשיו תורכם להוכיח".
חשוב לבוא לעבוד ולא לבוא לעבודה, לדעת גם איך לענות ללקוח בטלפון. חשוב לגייס הרבה צניעות גם אם אתה מוכשר מאוד.


Blend-it– אסף כהן וארנסטו ביכובסקי – מעצבים גרפים



עיצוב גרפי לאריזות חלב עזים



עיצוב אריזות לבקבוקי יין



עיצוב לוגו Adir winery

מהמשרד והמוצרים של blend it


האם דרושה לדעתכם טוטאליות במקצוע? מה עם המשפחה והילדים?
אסף:
לעצב אפשר בלי סוף ותמיד אפשר לשפר ולעשות עוד לוגו ועוד אופציה, אך לכל אחד מאיתנו יש 3 ילדים וחשוב לדעת לאזן. אנו משתדלים לא לקחת עבודה הביתה אך מעצב טוב לוקח איתו עבודה הביתה בראש והיא לא פחות קשה.
ארנסטו: מעולם לא הייתה פרזנטציה או עבודה שנדחתה אך אנו מנסים לתחום את שעות העבודה והיו פעמים מעטות שבהן הסטודיו היה פתוח לאחר חצות, אם זה קורה סימן שמשהו לא בסדר בניהול העבודה.
אנו משתדלים לצאת בשבע-שמונה הביתה, אך אני חייב לספר שהלילה התעוררתי בארבע בבוקר במחשבות על לוגואים. אני אוהב שיש פרופורציות אך זהו תחום מאוד תובעני כמו כל קריירה ואני חש פעמים רבות שהילדים שלי גדלו מבלי ששמתי לב ושאני משלם מחיר על ההחלטות שלקחתי.

עד כמה אתם חשופים לתרבות, ספרות, קולנוע, טלוויזיה, אינטרנט?
ארנסטו:
אני חושב שאתה יכול להיות המעצב הכי מוכשר בעולם אך גם הטיפש הכי גדול. מעצב טוב הוא מעצב שרואה ערים, מטייל בעולם וקונה נעליים, רואה ערוץ 8 וגם ערוץ 2. ידע ותרבות הם כוח. נכון שהיום אני עם ילדים ולא עובר כל יום מ'סוזן-דלל' ל'הבימה' אך אני כן פותח 'גלריה' ומסתכל על אתרי אינטרנט מתחומים אחרים וזה חשוב מאוד.
אסף: אנו משתדלים לנסוע אחת לשנה ללונדון לתערוכת100% Design ונחשפים שם למגוון של עיצובים מכל התחומים. גם הסתובבות ברחובות, בקניונים ובסופרים במיוחד בלונדון תורמת המון.

היכן תרצו להיות בעוד 10 שנים?
ארנסטו:
טוב לי במקום בו אנו נמצאים, להיות נאמנים לעצמנו, לדעת שנשארנו בני אדם. לא אתנגד לעשות את אותו דבר מלונדון.
אסף: פה, להמשיך כך. להוביל את העיצוב הישראלי ולדאוג שחברות ישראליות לא יצאו לקבל עיצוב בחו"ל. לצערנו יש עדיין חברות היוצאות לקבל עיצוב בחו"ל מחברות מיתוג גדולות ומוציאות על זה מאות אלפי דולרים.

ומה דעתכם על איכות המעצבים בארץ?

ארנסטו: יש בארץ מעצבים מדהימים המכירים את התרבות והשוק הישראלי ואני בז לחברות שעושות עיצוב בחו"ל, זה גם פוגע בכלכלה הישראלית ולדעתי פשוט אין שום סיבה לנהוג כך.


עיצוב אריזות מחלבת אדיר


עיצוב לוגו מאיר בייגל


 

מגוון אריזות של משרד blend it

ניתן להגיב על ראיון זה ב עיצוב גרפי



יצירת קשר ופרסום באתר

קראו אודות אתר Archijob
פרסום ב Archijob
יצירת קשר
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

קורס פוטושופ

קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

 

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2017 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2017 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B