Archijob - Studio לוח דרושים | חיפוש עבודה | לוח דירות | יד-2 מערכת הפורומים לימודי עיצוב - לימודי אדריכלות אדריכלים , מעצבים פנים , מהנדסים , קבלנים חברות ומוצרי בניה ועיצוב חדשות וארועים ראיונות אדריכלים ומעצבים חשיפת פרויקטים - אדריכלים ומעצבים סקר שכר אדריכלים מעצבים ומהנדסים תחרויות אדריכלות ועיצוב בינלאומיות הבלוג של archijob מאמרים עיצוב פנים המגזין של archijob archijob פרסום באתר archijob אודות archijob עמוד הבית - archijob קבעו כעמוד הבית שליחת פרויקטים ומאמרים לאתר - archijob יצירת קשר - archijob תפריט עליון
Archijob.co.il | מדור ראיונות
לרשימת ראיונות מלאה

Interviews List

 ראיון עם הצלם אילן בשור

"אצלי בתוך הסטודיו אין אגואים גדולים, אני בעל הבית בסטודיו ואנשים באים אלי כי הם רוצים, הם סומכים עלי.
אני עצמי נטול אגו ואנשים מרגישים את האוירה ומתאימים את עצמם".

אילן בשור - צלם

מראיינת: צאלה לוין פלד
תאריך פרסום: 4/10/2009


אילן בשור הוא בוגר המחלקה לצילום בבצלאל, 1986. מצלם ב-20 השנים האחרונות עבור מגזינים שונים, חברות תקליטים, משרדי פרסום, משרדי עיצוב, מעצבי אופנה וכו'. לצד הצילום המסחרי עוסק בצילום אישי/אומנותי.
אילן הוא בעליו של סטודיו לצילום בתל-אביב, השתתף במספר תערוכות קבוצתיות והציג מספר תערוכות יחיד בארץ ובארה"ב.


איפה גדלת? איך נראתה הילדות שלך?
נולדתי וגדלתי בקיבוץ געש והיתה לי ילדות מאושרת. אני לא חלק מהטרנד של עוזבי קיבוצים שמקטרים על הקיבוץ ועל הלינה המשותפת. לפני כמה שנים ראיתי תערוכה בהלנה רובינשטיין בה הציגו אומנים קיבוצניקים לשעבר עבודות על הלינה המשותפת. כל העבודות עסקו בטראומטות, בקיטורים וב"איך הקיבוץ דפק אותם", אני לא חש ככה, יש לי זיכרונות יפים מתקופת חיי בקיבוץ.

היה לך קשר כלשהו לצילום או לאומנות כילד?
לא ממש, התעניינתי בתרבות ובאומנות חזותית כצופה, אך לצילום הגעתי בסביבות גיל שלושים.

אז איך באמת הגעת לצילום?
הלכתי עם אשתי לקורס ערב בצילום. אחי נמרוד, שסיים בדיוק לימודי עיצוב קרמי בבצלאל שיכנע אותי לנסות להתקבל, זה היה המחזור השני של צילום בבצלאל, והם הקצו בכל שנה מקום לאדם אחד ללא בגרות, שיחק המזל וזה הייתי אני. אם היה אדם נוסף ללא בגרות שהיה טוב ממני, כנראה לא הייתי מתקבל.

ואם לא היית מתגלגל להיות צלם, במה היית עוסק?
אולי הייתי נגר, עסקתי בזה קצת.

איך היו הלימודים בבצלאל?
אלו היו 4 שנים נהדרות! היו, כמובן, עליות ומורדות. יש מורים שמקשים עליך כשאתה לא מצלם בדיוק כפי שהיו רוצים ויש מורים שפותחים בפניך עולמות חדשים. אלו היו 4 שנים מקסימות, מ-1982 עד 1986 בהן חייתי בירושלים.

איך היית כסטודנט?
הייתי סטודנט טוב, הגעתי בשל יותר מכולם ב-5 עד 8 שנים, נשוי עם ילדה.

ומה עשית אחרי הלימודים?
בתחילה חשבתי שאהיה אמן. חזרתי לקיבוץ אחרי הלימודים, אך בשלב כלשהו הבנתי שצריך גם להתפרנס. רציתי לפתוח סטודיו בתל-אביב אך זה לא הסתדר עם התוכניות של הקיבוץ ולצערי האופציה היחידה היתה לעשות את זה לבד ולכן עזבנו את הקיבוץ.

איך פתחת את הסטודיו?
מיד לאחר שעזבתי את הקיבוץ פתחתי סטודיו ונשאבתי ישר לעולם המגזינים: 7 לילות, 7 ימים, את, לאישה, עולם האישה, מוניטין, וכו'. לאחר מכן התחלתי לעשות גם פרסומות. עשיתי הרבה שערים, ובדרך כלל מצלמים לשערים אנשי בידור, אומנים, מהם באו בהמשך המון עטיפות לתקליטים ופוסטרים להצגות. גם היום אני שמח שיש לי את ההזדמנות לצלם יוצרים מתחום אמנויות הבמה והמוסיקה, גם אם זו כבר פעם שלישית ורביעית.

אילו אנשים עובדים לצדך?
האנשים היחידים שאני מעסיק ישירות הם אסיסטנטים. אני בקשר עם שלושה, אחד ותיק, אחד קצת יותר חדש בתחום והשלישי הוא יותר בגדר מתלמד. יש עבודות שאני מבצע ללא אסיסטנטים כלל, בעיקר כאשר מדובר בצילומי אומנות שבהם האוירה אינטימית יותר.
חשוב לי שהאסיסטנט יכיר את כל מה שאני מכיר וידע לתת לי מענה. חשוב לי שיכיר את המצלמה, המחשב והתוכנות וישלוט בקשר שבין המצלמה למחשב.
את שאר אנשי המקצוע, אם זה סטיילינג, איפור, עיצוב שיער, ארט וכו' אני משדך בדרך כלל ללקוחות בהתאם לצרכים שלהם.

אתה שולט במחשב ובתוכנות?
אני לא כל כך אוהב את המחשב אבל זה כלי עבודה ואין ברירה. אני מכיר ועובד על הפוטושופ אך בדרך כלל מעביר לאחרים שיבצעו עבורי את עיבוד התמונות. אני מכיר בעיקר את התוכנות שתומכות במצלמה מכיוון שהצילום מתבצע היום ישירות למחשב.

ואיך באמת השפיעה עליך מהפכת הצילום הדיגטלי?
מבחינה כלכלית זו קטסטרופה. פעם הייתי קונה מצלמה כל 5-10 שנים ואף יותר, עכשיו כל שנה-שנתיים, מקסימום שלוש. על כל הפילמים והפיתוח הלקוח היה משלם. לא היו כמעט הוצאות. הייתי מסיים יום צילום ושם את הפילם בפיתוח, אוסף את התמונות למחרת ובזה נגמר הסיפור. היום אני משלם המון כסף על מצלמה, מחשב, תוכנות, והלקוח לא משתתף בכל ההוצאות האלו. גם העבודה היום נמשכת מעבר ליום הצילום, המרות לפורמטים שונים ושליחה ללקוחות במייל כדי שיבחרו ויאשרו.
מצד שני זה נהדר כי התמונות מצולמות ישירות למחשב ואפשר לראות את התוצאה לתקן באותו רגע. אין כבר צורך בפולארוידים ולכן הצילום באמת לוקח קצת פחות זמן.
מבחינה מדעית הצילום הדיגטלי עדיין אינו משתווה באיכויות לצילום בפילם, אך בתוצאה המודפסת אני לא יכול להבדיל. כל צילום עובר כל כך הרבה תהליכים ועיבודים עד לתוצאה הסופית כך שאי-אפשר לדעת אם צולם במצלמת פילם או בדיגיטלית.

כשאתה מגיע לצילום אתה יודע מה אתה הולך לעשות ואיך אתה רוצה שתיראה התוצאה הסופית?
זה תלוי מהו סוג העבודה:
חלק מעבודתי הוא לתת שירות למשרדי פרסום או מעצבים גרפים שמגיעים עם סקיצה. במקרים אלו אני פשוט מתרגם את הסקיצה שלהם לצילום.
חלק אחר הוא עטיפות לדיסקים. ברוב המקרים האומנים או המנהלים האישיים שלהם פונים אלי כי רוצים אותי ספציפית ומאמינים שאני יכול להוציא תמונות טובות ומעניינות. בדרך כלל מקיימים ישיבת הפקה, מדברים, שומעים ומעלים רעיונות. גם סקיצה וגם ישיבת הפקה הן בסופו של דבר חומר גלם אותו לשים ומעבדים. בהרבה מקרים, תוך כדי צילום, קורים דברים טובים שלא היו בתיכנון.
חלק נוסף מעבודתי הוא האומנות. שם השמיים הם הגבול, אין לקוח ואין מגבלות גודל או טקסט שעולה על הצילום. לעיתים זה יותר קשה לצלם ללא מגבלות, אך כל היופי בזה הוא שמותר לעשות טעויות וכך נוצרים הרבה דברים טובים ומעניינים.

אילו הכנות אתה עושה לפני יום צילום?
אני לא עושה הכנות. פעם הייתי מתרגש לקראת צילום חשוב אך היום כבר לא וזה מפני שבאמת יש לי כבר הרבה ניסיון. אולי זה לא כל כך טוב שכבר אין ריגושים.

איך אתה גורם לאנשים להיפתח אל המצלמה ולחשוף את הפנימיות שלהם?
אין לי טכניקה וזה לא משהו שאפשר ללמד. כנראה משהו באנרגיות שיש בסטודיו, מין סוג של אינטימיות ופתיחות. אני מקבל הרבה פעמים תגובות מרגשות שמחדדות לי דברים שלא ידעתי שקיימים בתמונה בכלל. האנשים המצולמים כנראה באמת חשופים רגשית.

קורה לפעמים שמישהו מגיע לצילום עם מעצור? משהו לא קורה שם?
כן, זה קורה, אבל פחות ופחות. אנשים מגיעים מוכנים, לאחר שראו חומרים שצילמתי ומבינים מהר מאוד שאני לטובתם. אני לא מבצע מניפולציות, אני לא קושר אותם, לא מעיף עליהם עלים, לא צובע אותם בצבעים. קורה לפעמים שאנשים באים עם חוויה קודמת שגורמת להם לחשוש, אבל אחרי שהם נמצאים בסטודיו, רואים עבודות ואנו משוחחים קצת אז הם משתחררים.

יש מישהו בארץ או בעולם שלא צילמת והיית רוצה לצלם?
יש אנשים שהייתי שמח לפגוש ואולי גם לצלם, לאונרד כהן לדוגמא. היה נחמד אם היה בא אלי לסטודיו לכמה שעות והייתי משוחח איתו ומצלם, כי הוא מסוג האנשים עם עומק, יושרה וגם צניעות. ושירתו, כמובן, השפיעה על חיי. אין לי עניין לצלם אנשים פלקטים, שטוחים ופופיסטים מהזן של בריטני ספירס. כוס התה שלי הם דילן, קלפטון, יאנג.

הזכרת רק זמרים, עד כמה המוסיקה היא מרכיב מרכזי בחיים שלך?
מוסיקה היא מרכיב מאוד משמעותי בחיים שלי אך אני מאמין שכך זה אצל כולם. אני מצלם עם מוסיקה ברקע, יש לי פלייליסט המורכב מדברים שאני אוהב. פעם הייתי מקשיב הרבה לרדיו 88 אבל לאחר השינויים שנעשו שם אני מקשיב בעיקר לדיסקים.

עד כמה אתה מעודכן במה שקורה בעולם התרבות והבידור?
אני לא כל כך מעודכן. אני מתעדכן קצת במוסיקה דרך הילדים שלי ודרך חברים שמצויים בעניינים, אך אני עצמי מעט איבדתי את הסבלנות להכיר מוסיקה חדשה. למרות זאת אני הולך להופעות בבארבי וללא מעט הצגות פרינג'.

אתה גולש באינטרנט?
כן, אך לא הרבה. אני נכנס ללינקים ששולחים לי אך לא בתדירות מספקת. אני די הרבה בתוך העולם שלי. לא מעניין אותי כל כך לראות עבודות צילום, אני מעדיף ארכיטקטורה, פיסול, ציור ואומנויות פלסטיות נוספות. אני הולך לתערוכות בארץ ובעולם ומרבה להתאכזב, לצערי הרבה ממה שמוצג שם הוא לא טוב, יש לדעתי שרלטנות גדולה מאוד בתחום.

אז מה הם מקורות ההשראה שלך?
ההשראה מגיעה מקולנוע, ספרים שאני קורא, עטיפות ישנות של תקליטים, שערי מגזינים שאני רואה כשאני הולך ברחוב, עיתונות מקצועית שאני מנוי לה באינטרנט, העולם המשתקף מהטלויזיה. יש לי גם מאגר ויזואלי שהצטבר בראש במשך השנים. לאו דווקא דברים שאני רואה היום.

אשתך עוסקת בתחום?
לא, היא מנהלת בית-ספר.

יש אצלכם איזון בין עבודה למשפחה או שהעבודה שואבת אותך?
אשתי עובדת מאוד קשה, המון שעות, יש לה אחריות על 1,400 תלמידים ו-200 מורים. לי יש אחריות רק על עצמי ועל הסטודיו שלי. החיים שלי נוחים וקלים. אני קובע לעצמי פחות או יותר את שעות העבודה ומספיק לעבור כל בוקר בבית קפה. אני לא וורקוהוליק, מאוד אוהב להיות בסטודיו אבל אוהב גם להגיע הביתה ולשבת בגינה. אשתי מכירה את מה שאני עושה ויודעת על מה עבדתי בכל יום. כמובן שהיא מעודכנת בכל העשייה האמנותית שלי ומלווה אותי בתערוכות שלי, אך לא מעבר לזה.

ומה עם הילדים שלך? הם מתעניינים או עוסקים בצילום?
לא. הבת הגדולה שלי למדה ספרות ותקשורת באוניברסיטת חיפה ומנהלת היום שני סניפים של חברת השמה. הבן שלי גולש כשיש גלים ומנהל חנות של אופנת גלישה, יש לו יד טובה וקלה והוא מוכשר מאוד באנימציה. הבת הקטנה שלי התחילה עכשיו שנת שירות מטעם הצופים בשכונה ד' בבאר-שבע.

אתה מלמד?
לימדתי בעבר בויטל קורס צילום סטודיו ולאחר מכן בשנקר בקורסי בחירה. קיבלתי פידבקים טובים והקורסים שלי היו די מבוקשים אך אני לא חושב שהייתי מורה טוב. לא נהניתי מספיק לבוא ללמד למרות שהמפגש עם הסטודנטים הוא תמיד טוב ומבורך.

אתה חש שיש בארץ תחרות גדולה בתחום הצילום?
אני חושב שכן, אך לא יכול להגיד שאיבדתי עבודות מפני שצלם אחר הציע פחות. יש האומרים שאני יקר אך אני לא חש ככה. אני לא מוריד מחירים ומי שבא אלי בא בגלל שזה אני, או שהולך מראש למישהו אחר שמציע מה שהרבה צלמים אחרים מציעים.

אתה קשור רגשית לעבודות שלך?
לעבודות מסחריות לא. לפורטרטים מסויימים כן וכמובן שאני קשור לפרוייקטים האישיים/אמנותיים שלי. למרות זאת חשוב לי למשל שהתמונה שתיבחר לכרזה או לעטיפת דיסק תהיה הטובה ביותר בסט ולא תמונה שהיא פשרה בין כל הגורמים המעורבים.

ואתה נלחם על זה?
לא כל-כך. לפעמים אני נותן קרדיט למי שבוחר וקורה שאני מופתע לטובה - אני רוצה שיבחרו משהו מסויים, בוחרים משהו אחר וזה באמת יותר נכון וטוב. לפעמים פשוט מבקשים ממני לבחור.

יש פרוייקט שאתה גאה בו במיוחד?
אני גאה בעיקר בפרוייקטים האומנותיים שלי: "הקרקס", "שמיים שחורים-נופים" ופרוייקט שאני עובד עליו בשנתיים האחרונות הנקרא "אינטימיות" – זהו צילום ברוח ציור רנסנסי, צילומים גדולים המודפסים בטכניקה מיוחדת על עץ ואציג אותו בתערוכה בסוף אוקטובר. אני כמובן מאוד אוהב את ספר הצילומים שלי שיצא לאור לפני כשבע שנים. הספר נקרא "פנים מוכרות" והוא אוצר בתוכו כ-100 צילומים של יוצרים ישראלים, מוסיקאים ושחקנים, בשחור לבן.

עד כמה חשוב לך הפידבק של הלקוחות?
חשוב לי מאוד. אני רוצה שיהיו מרוצים וזה בדרך כלל מה שקורה.

מה היית רוצה לשפר בעצמך במקצוע?
יש לי מין בושה לשווק את עצמי, מין "לא נעים" כזה. אני חש שלא עשיתי את זה מספיק בתחילת הדרך, לא יזמתי פגישות ולא שלחתי חומר שיווקי על עצמי אך בדיעבד אני לא בטוח שזה הפריע לי.

ואיך ה"לא נעים" הזה מתחבר עם אגואים גדולים שאתה מצלם?
אצלי בתוך הסטודיו אין אגואים גדולים, אני בעל הבית בסטודיו ואנשים באים אלי כי הם רוצים, הם סומכים עלי. אני עצמי נטול אגו ואנשים מרגישים את האוירה ומתאימים את עצמם.

מה לדעתך הנקודות החזקות שלך?
אני הגון וישר וזה יתרון מאוד גדול. אני מאוד מקצועי ומקפיד על פרטים בסט ובתוך הפריים.

מי יותר עייף בסוף יום צילומים? אתה או מי שמצטלם?
אני לא עייף אלא אם כן אני מצלם בשטח ותנאי השטח מעייפים.

היית רוצה לעבוד בחו"ל?
לא.

יוצא לך לצלם ארכיטקטורה? זה מעניין אותך?
אני מצלם יותר עיצוב פנים, אני אוהב את זה ואוהב ארכיטקטורה, אני מקנא קצת בארכיטקטים.

אתה מביא פרשנות משלך בצילום כזה, למרות שהוא של דומם?
כמובן שלפני הכל יש דרישות של לקוח, אך לדעתי לא משנה מה מצלמים, כל אחד יצלם קצת אחרת למרות שזה עיצוב פנים וזה דומם. אם זה בזויות השונות, בעדשות אחרות, בתאורה, במיקום המצלמה, ואם בפרטים אותם כל אחד אוהב ובהם יבחר להתמקד.

הרגשת את המיתון של השנה האחרונה?
כן, במידה מסויימת, הוא הגיע אלי מאוחר יחסית. בתחילתו לא הרגשתי כלום אך בחודשים האחרונים היתה לי ירידה בהכנסות, גם בגלל שהוקפאו פרוייקטים וגם כי לקוחות רבים נתנו עדיפות תקציבית לטלויזיה כי הם חשו שהיא יותר אפקטיבית. עבדתי פחות ימים בתקופה הזו ונסעתי יותר לחו"ל. עכשיו יש שוב תחושה של התעוררות.

מה צילמת לאחרונה?
צילמתי את שי אביבי לקמפיין של 'כאל', טרנסויסטית שהביאו במיוחד מתאילנד לפרסומת למשקה חדש 'Same Same but Different' , עטיפה לדיסק של רפי גינת, פרסומות ל'בנק לאומי', פוסטר למופע של שלומית אהרון, האוסף המשולש של גידי גוב, ועוד.
בימים האחרונים צילמתי ללוח-שנה של חברת ביטוח. בכל חודש מצולמים בו נציגי מחלקה אחרת בחברה לבושים ועוסקים בתחום ספורט תחרותי מסויים (קיאקים/ פוטבול/ נבחרת מעודדות). היה מאוד נחמד.

מה היית מייעץ למי שחושב להיות צלם או לצלמים בתחילת דרכם?
קודם כל ללמוד כי מבחינתי לימודים הם הבסיס. גם אם לא תלמד צילום אלא תחום אחר הלימודים יהפכו אותך לרחב אופקים ולבעל מקצוע טוב יותר, בטח ובטח שלימודי אומנות או צילום. לדעתי אנשים שקוראים ספרים, צורכים תרבות טובה ורואים קולנוע איכותי הם צלמים טובים יותר.

 

ראיון עם הצלם אילן בשור
הצלם אילן בשור
 
פורטרט של איילת זורר
פורטרט של איילת זורר

פורטרט של שלמה גרוניך
 פורטרט של שלמה גרוניך
 
פורטרט של צופית גרנט
פורטרט של צופית גרנט

 פרסומת לחברת שעונים
 פרסומת לחברת שעונים

פרסומת ל"מקדונלדס''
פרסומת ל"מקדונלדס'
'

מתוך קטלוג תיקים
מתוך קטלוג תיקים


מתוך קטלוג של ורדינון
מתוך קטלוג של ורדינון

מתוך ''דרך לאומי" - קוד אתי לבנק לאומי
מתוך ''דרך לאומי" - קוד אתי לבנק לאומי

צילומים לחברת אופנה
צילומים לחברת אופנה

מתוך פרוייקט אישי/אומנותי 'הקרקס'
מתוך פרוייקט אישי/אומנותי 'הקרקס'


מתוך פרוייקט אישי/אומנותי 'הקרקס'
מתוך פרוייקט אישי/אומנותי 'הקרקס'

צילום תדמיתי לחברת בניה
צילום תדמיתי לחברת בניה

מסעדת 'איזדורה' בעיצובו של אילן פיבקו
מסעדת 'איזדורה' בעיצובו של אילן פיבקו

מסעדת 'איזדורה' בעיצובו של אילן פיבקו
מסעדת 'איזדורה' בעיצובו של אילן פיבקו

מתוך קטלוג לחברת 'מדרה'
מתוך קטלוג לחברת 'מדרה'

צילום עיצוב פנים של פאב אירי
צילום עיצוב פנים של פאב אירי

מתוך קמפיין ל'אל-על' מחלקת עסקים
מתוך קמפיין ל'אל-על' מחלקת עסקים

מתוך פרוייקט אישי/אומנותי 'שמיים שחורים-נופים'
מתוך פרוייקט אישי/אומנותי 'שמיים שחורים-נופים'

מתוך פרוייקט אישי/אומנותי 'שמיים שחורים-נופים'
מתוך פרוייקט אישי/אומנותי 'שמיים שחורים-נופים'

מתוך פרוייקט אישי/אומנותי 'שמיים שחורים-נופים'
מתוך פרוייקט אישי/אומנותי 'שמיים שחורים-נופים'
 

ניתן להגיב על ראיון זה ב פורום תקשורת חזותית



יצירת קשר ופרסום באתר

קראו אודות אתר Archijob
פרסום ב Archijob
יצירת קשר
חשיפת פרויקטים
שליחת חדשות
המלצות לשיפור
המליצו לחברים

חתימה על ניוזלטר

הוספת ארכיג'וב למועדפים

קביעת האתר כעמוד הבית

 

ארכיג'וב-סטודיו

קורס רוויט
Revit

קורס אוטוקאד
קורס סקצ'אפ
Sketchup

קורס ויריי לסקצ'אפ

קורס עיצוב פנים
מכינה לעיצוב
מכינה לאדריכלות
הכנת תיק עבודות
קורס הום סטיילינג

קורס פוטושופ

קורס פוטושופ
לאדריכלים ומעצבים

קורס אילוסטרייטור
קורס אוטוקאד
תלת מימד

 

לימודים וקורסים

לימודי אדריכלות
לימודי עיצוב פנים
תואר שני באדריכלות ועיצוב
לימודי עיצוב תעשייתי
לימודי תקשורת חזותית עיצוב גרפי
לימודי אדריכלות נוף
לימודי הנדסה אזרחית
מכינות לעיצוב ואדריכלות
לימודי אוטוקאד
לימודי פוטושופ
לימודי רישום וציור
לימודי צורפות
לימודי עיצוב אופנה טקסטיל
לימודי צילום

טיפ אוטוקאד

אנשי מקצוע

אדריכלים
מעצבי פנים
מהנדסי בנין
קבלני שיפוצים
אדריכלי נוף
מעצבים תעשיתיים
מעצבים גרפיים
מבצעי הדמיות
בוני מודלים
ניהול / פיקוח בניה

 

לוח המודעות

דרושים
חיפוש עבודה
לוח דירות - נדלן
קונים - מוכרים

 

חברות ומוצרים

ריצוף
דלתות
אביזרי אמבטיה
ריהוט
מטבחים
חלונות
ריהוט משרד
גינה ונוי
תאורה
עץ
ריהוט גן
קרמיקה
אלומיניום
אבן
חיפוי וציפוי
פרגולות
פרקט

 

פורומים

פורום אדריכלות
פורום בניה
פורום עיצוב פנים
פורום בניה ירוקה

פורום ריצוף
פורום אלומיניום
פורום צבעים וטיח
פורום מים
פורום מיזוג אוויר
פורום דלתות
פורום יבוא אישי מסין
פורום פרזול ועץ

פורום תאורה
פורום איטום בידוד אקוסטיקה
פורום גבס
פורום זכוכית
פורום חיפוי וציפוי
פורום שיש ואבן
פורום בית חכם אודיו-וידאו
פורום אנרגיה סולארית
פורום ריהוט משרדי
פורום תמ"א 38
פורום מדרגות
פורום מטבחים
פורום מיגון וממ"דים
פורום מחשבים ורשתות
פורום הדפסות ופלוטרים
פורום אוטוקאד
פורום הדמיות
פורום סקצ'אפ
פורום פוטושופ

 

 

האתר מנוהל באמצעות חברת ארכיג'וב עסקים בע"מ | כל הזכויות שמורות: איתי אלמוג-בר , אדריכל - יוצר האתר  2000 - 2017 ©
טלפון : 03-7467780 | דוא"ל :
webmaster@archijob.co.il  |  כתובת: ארכיג'וב עסקים רחוב הברזל 38 כניסה ב' קומה 2 רמת החייל - תל אביב
www.Archijob.co.il  |  www.Archifind.co.il  |  www.Archijob.biz  |  www.archijob-studio.co.il

Archijob Business ltd operates the Archijob website  |  All rights reserved : Itay Almog - Bar, Architect - Site creator  2000 - 2017 ©
phone: +972-3-7467780 | email:
webmaster@archijob.co.il  | address: Archijob Business , 38 Habarzel st. B